Новости культуры и духовности.
1.
В самом центре Белграда есть Народно Позориште, в смысле, национальный театр, а не то, что вы подумали. Театр весьма камерный: если бы был всего из двух этажей, был бы совсем как в родном Пскове. Но тут есть балконы вплоть до 3 уровня галерей, что делает театр стратифицированным для разных слоёв населения...
ОПЕРА ЗА 123 РУБЛЯ
...ух, вырвалось! Говорят, что дорогие билеты там тоже есть (в партер), и это, стало быть, за 600. То есть даже если ездить из Подгорицы, например, поездом, то билет выйдет "как в Большой на галёрку".
Исполнение, декорации, оркестр — крайне годные! Я слушала "Кармен", и единственное, что расстроило — Тореадор, певший скорее внутрь себя, чем наружу. Меня удивило, что театр был заполнен едва ли на треть! Как же так?! Я думаю, причина в том, что внутри нет буфета. Это странно, т.к. в балканском театре могли бы и кафу по ложам разносить. Может быть, дело в том, что вся площадь перед театром в ремонте? Но как бы такие обстоятельства помешали людям ходить в Мариинский?...
2.
Парадокс Белграда в том, что снаружи он как бы всратый, но внутри крайне разнообразный, духовный и насыщенный. Сверни во дворы, зайди в ресторан, посети концертный зал — и посмотришь совсем с другой стороны на все эти пыльные бетонные коробки.
3.
Этот город снился мне до того, как я впервые там побывала. И мне почему-то так жаль, что он больше не в Югославии, но я не могу это ничем объяснить. Точно так же мне милы какие-то окраины и дорожные развязки, пустынные парки и железнодорожные депо. Это я уже объяснить могу, но пока что не буду.
1.
В самом центре Белграда есть Народно Позориште, в смысле, национальный театр, а не то, что вы подумали. Театр весьма камерный: если бы был всего из двух этажей, был бы совсем как в родном Пскове. Но тут есть балконы вплоть до 3 уровня галерей, что делает театр стратифицированным для разных слоёв населения...
ОПЕРА ЗА 123 РУБЛЯ
...ух, вырвалось! Говорят, что дорогие билеты там тоже есть (в партер), и это, стало быть, за 600. То есть даже если ездить из Подгорицы, например, поездом, то билет выйдет "как в Большой на галёрку".
Исполнение, декорации, оркестр — крайне годные! Я слушала "Кармен", и единственное, что расстроило — Тореадор, певший скорее внутрь себя, чем наружу. Меня удивило, что театр был заполнен едва ли на треть! Как же так?! Я думаю, причина в том, что внутри нет буфета. Это странно, т.к. в балканском театре могли бы и кафу по ложам разносить. Может быть, дело в том, что вся площадь перед театром в ремонте? Но как бы такие обстоятельства помешали людям ходить в Мариинский?...
2.
Парадокс Белграда в том, что снаружи он как бы всратый, но внутри крайне разнообразный, духовный и насыщенный. Сверни во дворы, зайди в ресторан, посети концертный зал — и посмотришь совсем с другой стороны на все эти пыльные бетонные коробки.
3.
Этот город снился мне до того, как я впервые там побывала. И мне почему-то так жаль, что он больше не в Югославии, но я не могу это ничем объяснить. Точно так же мне милы какие-то окраины и дорожные развязки, пустынные парки и железнодорожные депо. Это я уже объяснить могу, но пока что не буду.
News of culture and spirituality.
1.
In the very center of Belgrade there is Narodno Pozorishte, in the sense, a national theater, and not what you thought. The theater is very chamber: if there were only two floors, it would be just like in native Pskov. But there are balconies up to level 3 galleries, which makes the theater stratified for different segments of the population ...
OPERA FOR 123 RUBLES
... uh, escaped! They say that there are also expensive tickets (to the stalls), and this, therefore, costs 600. That is, even if you travel from Podgorica, for example, by train, the ticket will come out "like a Bolshoi for a gallery."
Performance, scenery, orchestra - extremely fit! I listened to Carmen, and the only thing that upset was the Toreador, who sang more inward than outward. I was surprised that the theater was almost a third full! How so?! I think the reason is that there is no sideboard inside. This is strange because in the Balkan theater, they could also carry cafes on lodges. Maybe the fact is that the whole area in front of the theater is under repair? But how would such circumstances prevent people from going to Mariinsky? ...
2.
The paradox of Belgrade is that on the outside it is as if vratny, but inside it is extremely diverse, spiritual and saturated. Turn into the courtyards, go to the restaurant, visit the concert hall - and you will look at all these dusty concrete boxes from a completely different perspective.
3.
I dreamed about this city before I first visited it. And for some reason I am so sorry that he is no longer in Yugoslavia, but I can’t explain it in any way. In the same way, some suburbs and road junctions, deserted parks and railway depots are nice to me. I can already explain this, but for now I will not.
1.
In the very center of Belgrade there is Narodno Pozorishte, in the sense, a national theater, and not what you thought. The theater is very chamber: if there were only two floors, it would be just like in native Pskov. But there are balconies up to level 3 galleries, which makes the theater stratified for different segments of the population ...
OPERA FOR 123 RUBLES
... uh, escaped! They say that there are also expensive tickets (to the stalls), and this, therefore, costs 600. That is, even if you travel from Podgorica, for example, by train, the ticket will come out "like a Bolshoi for a gallery."
Performance, scenery, orchestra - extremely fit! I listened to Carmen, and the only thing that upset was the Toreador, who sang more inward than outward. I was surprised that the theater was almost a third full! How so?! I think the reason is that there is no sideboard inside. This is strange because in the Balkan theater, they could also carry cafes on lodges. Maybe the fact is that the whole area in front of the theater is under repair? But how would such circumstances prevent people from going to Mariinsky? ...
2.
The paradox of Belgrade is that on the outside it is as if vratny, but inside it is extremely diverse, spiritual and saturated. Turn into the courtyards, go to the restaurant, visit the concert hall - and you will look at all these dusty concrete boxes from a completely different perspective.
3.
I dreamed about this city before I first visited it. And for some reason I am so sorry that he is no longer in Yugoslavia, but I can’t explain it in any way. In the same way, some suburbs and road junctions, deserted parks and railway depots are nice to me. I can already explain this, but for now I will not.
У записи 35 лайков,
0 репостов,
949 просмотров.
0 репостов,
949 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Татьяна Лабутина