Сочиняя музыку, важно иметь представление об особенностях звучания трех разновидностей минорного (и мажорного) лада. Потому что ряд художественных задач невозможно решить при неправильно выбранном ладе. Я пока что упущу из рассмотрения гаммы и перейду сразу к гармонии, к особенностям звучания субдоминанты и доминанты. В чем же различия? В мажорности или минорности аккордов. Посмотрим таблицу аккордов на примере ля-минора. Строение аккордов на ступенях минорной гаммы ?2? Как строго это ис
When composing music, it is important to have an idea of the sound characteristics of the three varieties of the minor (and major) fret. Because a number of artistic tasks cannot be solved with the wrong fret. For now, I will lose sight of gamma and go straight to harmony, to the peculiarities of sounding subdominants and dominants. What are the differences? In major or minor chords. Let's look at the chord table on the example of a-minor. The structure of chords on the steps of minor scale? 2? How strict is it
У записи 54 лайков,
13 репостов.
13 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Николай Курпан