Фотки с концерта Placebo: http://d-stroz.livejournal.com/725218.html
Какие бы там гадости разные гомофобы вроде вас не говорили про группу Placebo, но у этих парней есть яица! Пока другие музыканты пафосно отменяли свои концерты в России из-за разных политических бе-бе-бе, Placebo взяли и съездили в тур по России, сняли фильм о России и вообще, судя по всему отлично провели время в России. По крайней мере на концерте в Ледовом группа выглядела устало, но довольно. И отыграла крутейший концерт. Собственно, было бы странно, если бы было иначе.
В каждом из нас живет депрессивная юная школьница. И в тебе, и во мне, и в Никите Джигурде, и в депутате Милонове, и в Рамзане Кадырове и даже в Геннадии Малахове! Короче, в каждом! И я не знаю, как дела у вашей, но у моей поводов для радости не много – «Сумерки» я не смотрю, по разным кино-гомосекам не угораю, стихов о смерти в черный блокнот не записываю, дождь ненавижу – короче веду жизнь унылого городского обывателя. Но порой и у моей подавленной внутренней малышки наступают «Алые паруса»! А с сентября 2013 они у нее постоянно! C момента, как группа Placebo выпустила альбом «Loud Like Love»!
Вообще, я из тех взыскательных гандонов, которые не верят в альбомы рок-групп «за 20». Нет, какие-нибудь блюзово-авангардные деды – они способны жечь, пока их не приберет Альцгеймер, но большинство тех, кто вершил историю в 20 лет, к 20-летию творческой деятельности успевает полностью выработать свой ресурс, зарасти хитами и лишь изредка (или каждый год) штамповать для фан-задротов угшные пластинки с незапоминающимися названиями. Кстати, в этом нет ничего плохого – у некоторых хороших коллективов главная фишка – это их дремучая архаичность. Но как здорово, что есть еще и те, кто может! Например, группа Placebo, которая взяла и записала в год своего 20-летия «Loud Like Love» - альбом, от которого просто срывает башню! Потому что почти каждый трек на нем – это потенциальный хит, мощный, яркий и нарочито стадионный!
Эти песни – они, как программы Дмитрия Киселева или инопланетная хрень из X-Files – яростно внедряются в сознание, заседают занозой в голове, приводят в эйфорию на грани депрессии и заставляют слушать «Loud Like Love» куда дольше и чаще, чем другие альбомы Placebo (да, даже дольше, чем «Meds»)! И только спустя где-то пол-года морок спадает и приходит понимание, что в этой хитовости кроется не только сила, но и слабость новой пластинки!
Нет, если бы какие-нибудь молодые и педиковатые, создали такое, то их бы носили на руках, но это же Placebo! Коллектив, который мы-то с вами любим не за простые, цепляющие мотивы и не потому, что там поет андрогидный экс-героинщик, ну и ваще они такие ути-пути милые и всё у них про трахи и наркаки, а за то, что их песни всегда околдовывали именно хитровыебнутостью своей мелодики. Ведь каждая пластинка Placebo – это не только набор радио-хитов, но еще и интригующее путешествие в мир витиеватых гармоний, не способных зацепить среднестатистического слушателя радио Maximum. А в «Loud Like Love» вычурной изысканности нет – этот альбом прост, как пять копеек! Но будем откровенны – все по настоящему «ломовые» альбомы именно такие! И презентации подобных пластинок – это концерты, про которые говорят с большим количеством восторженных эпитетов. Концерт Placebo в Ледовом Дворце был именно такой *восторженный эпитет*
Вообще, музыканты, конечно, пытались хитрить, слегка сменив аранжировки новых песен, добавив гитарных перегрузов и диссонансных аккордов, но все равно стадионная суть «Loud Like Love» упорно прорывалась наружу. *восторженный эпитет* А единственными двумя песнями, которые напомнили о мрачных и немного «странных» Placebo были «Space Monkey» и «One of a Kind», сыгранные подряд сразу после «Too Many Friends», словно извинения за нарочитую попсовость этого трека. В остальном было мощно, ярко и мелодично. *восторженный эпитет* Было видно, что группе новые песни нравятся не меньше, чем зрителям, что музыканты сами ловят кайф, а когда музыканты ловят кайф, ну что остается публике? Тем более, если она процентов на 80 состоит из экзальтированных юных фанаток! *восторженный эпитет*
А вот старые хиты сыграли явно «спустя рукава». Например «Meds» оттарабанили без малейших суицидально-сексуальных намеков, словно это песенка про сладенькую аскорбинку. «Song to Say Goodbye» пронеслась как веселая панк-рок-прощальная песня. А «Post Blue» сыграли слишком безэмоциональной для подобной композиции (раньше-то все было ок). И ЭТО НОРМАЛЬНО. Старые песни хорошо поет тот, у кого нет хороших новых. У Placebo новые песни есть и очевидно – им гораздо интереснее играть их, чем подъзаебавшие хиты. Ну и усталость, тур по России, все дела. Baby, did you forget to take your Russian vodka?
Короче: «Loud Like Love» - крутой альбом, Placebo в Ледовом сыграли крутой концерт, моя внутренняя 15-летняя школьница счастлива, я тоже доволен, Placebo - Forever!
Все фотки с концерта: http://d-stroz.livejournal.com/725218.html
Какие бы там гадости разные гомофобы вроде вас не говорили про группу Placebo, но у этих парней есть яица! Пока другие музыканты пафосно отменяли свои концерты в России из-за разных политических бе-бе-бе, Placebo взяли и съездили в тур по России, сняли фильм о России и вообще, судя по всему отлично провели время в России. По крайней мере на концерте в Ледовом группа выглядела устало, но довольно. И отыграла крутейший концерт. Собственно, было бы странно, если бы было иначе.
В каждом из нас живет депрессивная юная школьница. И в тебе, и во мне, и в Никите Джигурде, и в депутате Милонове, и в Рамзане Кадырове и даже в Геннадии Малахове! Короче, в каждом! И я не знаю, как дела у вашей, но у моей поводов для радости не много – «Сумерки» я не смотрю, по разным кино-гомосекам не угораю, стихов о смерти в черный блокнот не записываю, дождь ненавижу – короче веду жизнь унылого городского обывателя. Но порой и у моей подавленной внутренней малышки наступают «Алые паруса»! А с сентября 2013 они у нее постоянно! C момента, как группа Placebo выпустила альбом «Loud Like Love»!
Вообще, я из тех взыскательных гандонов, которые не верят в альбомы рок-групп «за 20». Нет, какие-нибудь блюзово-авангардные деды – они способны жечь, пока их не приберет Альцгеймер, но большинство тех, кто вершил историю в 20 лет, к 20-летию творческой деятельности успевает полностью выработать свой ресурс, зарасти хитами и лишь изредка (или каждый год) штамповать для фан-задротов угшные пластинки с незапоминающимися названиями. Кстати, в этом нет ничего плохого – у некоторых хороших коллективов главная фишка – это их дремучая архаичность. Но как здорово, что есть еще и те, кто может! Например, группа Placebo, которая взяла и записала в год своего 20-летия «Loud Like Love» - альбом, от которого просто срывает башню! Потому что почти каждый трек на нем – это потенциальный хит, мощный, яркий и нарочито стадионный!
Эти песни – они, как программы Дмитрия Киселева или инопланетная хрень из X-Files – яростно внедряются в сознание, заседают занозой в голове, приводят в эйфорию на грани депрессии и заставляют слушать «Loud Like Love» куда дольше и чаще, чем другие альбомы Placebo (да, даже дольше, чем «Meds»)! И только спустя где-то пол-года морок спадает и приходит понимание, что в этой хитовости кроется не только сила, но и слабость новой пластинки!
Нет, если бы какие-нибудь молодые и педиковатые, создали такое, то их бы носили на руках, но это же Placebo! Коллектив, который мы-то с вами любим не за простые, цепляющие мотивы и не потому, что там поет андрогидный экс-героинщик, ну и ваще они такие ути-пути милые и всё у них про трахи и наркаки, а за то, что их песни всегда околдовывали именно хитровыебнутостью своей мелодики. Ведь каждая пластинка Placebo – это не только набор радио-хитов, но еще и интригующее путешествие в мир витиеватых гармоний, не способных зацепить среднестатистического слушателя радио Maximum. А в «Loud Like Love» вычурной изысканности нет – этот альбом прост, как пять копеек! Но будем откровенны – все по настоящему «ломовые» альбомы именно такие! И презентации подобных пластинок – это концерты, про которые говорят с большим количеством восторженных эпитетов. Концерт Placebo в Ледовом Дворце был именно такой *восторженный эпитет*
Вообще, музыканты, конечно, пытались хитрить, слегка сменив аранжировки новых песен, добавив гитарных перегрузов и диссонансных аккордов, но все равно стадионная суть «Loud Like Love» упорно прорывалась наружу. *восторженный эпитет* А единственными двумя песнями, которые напомнили о мрачных и немного «странных» Placebo были «Space Monkey» и «One of a Kind», сыгранные подряд сразу после «Too Many Friends», словно извинения за нарочитую попсовость этого трека. В остальном было мощно, ярко и мелодично. *восторженный эпитет* Было видно, что группе новые песни нравятся не меньше, чем зрителям, что музыканты сами ловят кайф, а когда музыканты ловят кайф, ну что остается публике? Тем более, если она процентов на 80 состоит из экзальтированных юных фанаток! *восторженный эпитет*
А вот старые хиты сыграли явно «спустя рукава». Например «Meds» оттарабанили без малейших суицидально-сексуальных намеков, словно это песенка про сладенькую аскорбинку. «Song to Say Goodbye» пронеслась как веселая панк-рок-прощальная песня. А «Post Blue» сыграли слишком безэмоциональной для подобной композиции (раньше-то все было ок). И ЭТО НОРМАЛЬНО. Старые песни хорошо поет тот, у кого нет хороших новых. У Placebo новые песни есть и очевидно – им гораздо интереснее играть их, чем подъзаебавшие хиты. Ну и усталость, тур по России, все дела. Baby, did you forget to take your Russian vodka?
Короче: «Loud Like Love» - крутой альбом, Placebo в Ледовом сыграли крутой концерт, моя внутренняя 15-летняя школьница счастлива, я тоже доволен, Placebo - Forever!
Все фотки с концерта: http://d-stroz.livejournal.com/725218.html
Photos from the Placebo concert: http://d-stroz.livejournal.com/725218.html
Whatever nasty things homophobes like you said about Placebo, but these guys have eggs! While other musicians pathetically canceled their concerts in Russia because of various political be-be-be-be, Placebo took and went on a tour of Russia, made a film about Russia and in general, apparently had a great time in Russia. At least at a concert in Ice, the band looked tired, but enough. And she played the coolest concert. Actually, it would be strange if it were otherwise.
A depressed young schoolgirl lives in each of us. And in you, and in me, and in Nikita Dzhigurd, and in deputy Milonov, and in Ramzan Kadyrov, and even in Gennady Malakhov! In short, in everyone! And I don’t know how things are with yours, but my reasons for joy are not many - I don’t watch Twilight, I don’t watch different homosexual movies, I don’t write poetry about death in a black notebook, I hate rain - I’m leading a dull life in short urban layman. But sometimes my Scarlet Sails come to my suppressed inner baby! And since September 2013 they have been with her constantly! From the moment Placebo released the album “Loud Like Love”!
In general, I am one of those demanding scumbags who do not believe in the albums of rock bands “for 20”. No, some blues-avant-garde grandfathers - they can burn until they are tidied up by Alzheimer, but most of those who made history at the age of 20 manage to fully exhaust their resources by the 20th anniversary of their creative work, grow into hits and only occasionally (or every year) stamping fan plates with unforgettable names for fan nerds. By the way, there is nothing wrong with this - for some good teams, the main feature is their dense archaic nature. But it’s great that there are those who can! For example, the band Placebo, which took and recorded in the year of its 20th anniversary “Loud Like Love” - an album that just breaks the tower! Because almost every track on it is a potential hit, powerful, bright and deliberately stadium!
These songs - they, like Dmitry Kiselyov’s programs or alien crap from X-Files — are violently invading, sitting in the head as a pain in the head, causing euphoria to the point of depression and making listening to “Loud Like Love” much longer and more often than other Placebo albums (yes, even longer than Meds)! And only after about half a year the hassle subsides and understanding comes that in this hitness lies not only strength, but also the weakness of the new record!
No, if some young and fagot, created this, then they would be carried on hand, but this is Placebo! The team that we both love not for simple, catchy motives and not because the androgynous ex-heroinist sings there, well, they can be so cute, and they have everything about fucking and drugs, but because their songs were always bewitched by the cunningness of their melody. After all, every Placebo record is not only a set of radio hits, but also an intriguing journey into the world of ornate harmonies that cannot catch the average listener of Radio Maximum. And in “Loud Like Love” there is no pretentious sophistication - this album is as simple as five cents! But let's be honest - all the truly “scrap” albums are just that! And the presentations of such records are concerts that are talked about with a lot of enthusiastic epithets. Placebo's concert at the Ice Palace was just such an * enthusiastic epithet *
In general, the musicians, of course, tried to trick, slightly changing the arrangements of new songs, adding guitar overdrive and dissonant chords, but still the stadium essence of “Loud Like Love” stubbornly broke out. * an enthusiastic epithet * And the only two songs that reminded of the gloomy and a little “strange” Placebo were “Space Monkey” and “One of a Kind”, played in a row right after “Too Many Friends”, like an apology for the deliberate poppinism of this track. The rest was powerful, bright and melodic. * enthusiastic epithet * It was evident that the group liked the new songs no less than the audience, that the musicians themselves took a high, and when the musicians took a high, what remains to the public? Moreover, if it consists of 80 percent of exalted young fans! * enthusiastic epithet *
But the old hits played clearly "through the sleeves." For example, “Meds” was tattered without the slightest suicidal sexual hint, as if it were a song about a sweet ascorbic. Song to Say Goodbye flashed like a fun punk rock farewell song. And “Post Blue” played too unemotional for such a composition (before, everything was ok). AND THIS IS NORMAL. Old songs are sung well by someone who does not have good new ones. Placebo has new songs and it’s obvious - they’re much more interested in playing them than the boisterous hits. Well, fatigue, a tour of Russia, all things. Baby, did you forget to take your Russian vodka?
In short: “Loud Like Love” is a cool album, Placebo played a cool concert in Ledovoy, my inner 15-year-old schoolgirl is happy, I am also happy, Placebo - Forever!
All photos from the concert: http://d-stroz.livejournal.com/725218.html
Whatever nasty things homophobes like you said about Placebo, but these guys have eggs! While other musicians pathetically canceled their concerts in Russia because of various political be-be-be-be, Placebo took and went on a tour of Russia, made a film about Russia and in general, apparently had a great time in Russia. At least at a concert in Ice, the band looked tired, but enough. And she played the coolest concert. Actually, it would be strange if it were otherwise.
A depressed young schoolgirl lives in each of us. And in you, and in me, and in Nikita Dzhigurd, and in deputy Milonov, and in Ramzan Kadyrov, and even in Gennady Malakhov! In short, in everyone! And I don’t know how things are with yours, but my reasons for joy are not many - I don’t watch Twilight, I don’t watch different homosexual movies, I don’t write poetry about death in a black notebook, I hate rain - I’m leading a dull life in short urban layman. But sometimes my Scarlet Sails come to my suppressed inner baby! And since September 2013 they have been with her constantly! From the moment Placebo released the album “Loud Like Love”!
In general, I am one of those demanding scumbags who do not believe in the albums of rock bands “for 20”. No, some blues-avant-garde grandfathers - they can burn until they are tidied up by Alzheimer, but most of those who made history at the age of 20 manage to fully exhaust their resources by the 20th anniversary of their creative work, grow into hits and only occasionally (or every year) stamping fan plates with unforgettable names for fan nerds. By the way, there is nothing wrong with this - for some good teams, the main feature is their dense archaic nature. But it’s great that there are those who can! For example, the band Placebo, which took and recorded in the year of its 20th anniversary “Loud Like Love” - an album that just breaks the tower! Because almost every track on it is a potential hit, powerful, bright and deliberately stadium!
These songs - they, like Dmitry Kiselyov’s programs or alien crap from X-Files — are violently invading, sitting in the head as a pain in the head, causing euphoria to the point of depression and making listening to “Loud Like Love” much longer and more often than other Placebo albums (yes, even longer than Meds)! And only after about half a year the hassle subsides and understanding comes that in this hitness lies not only strength, but also the weakness of the new record!
No, if some young and fagot, created this, then they would be carried on hand, but this is Placebo! The team that we both love not for simple, catchy motives and not because the androgynous ex-heroinist sings there, well, they can be so cute, and they have everything about fucking and drugs, but because their songs were always bewitched by the cunningness of their melody. After all, every Placebo record is not only a set of radio hits, but also an intriguing journey into the world of ornate harmonies that cannot catch the average listener of Radio Maximum. And in “Loud Like Love” there is no pretentious sophistication - this album is as simple as five cents! But let's be honest - all the truly “scrap” albums are just that! And the presentations of such records are concerts that are talked about with a lot of enthusiastic epithets. Placebo's concert at the Ice Palace was just such an * enthusiastic epithet *
In general, the musicians, of course, tried to trick, slightly changing the arrangements of new songs, adding guitar overdrive and dissonant chords, but still the stadium essence of “Loud Like Love” stubbornly broke out. * an enthusiastic epithet * And the only two songs that reminded of the gloomy and a little “strange” Placebo were “Space Monkey” and “One of a Kind”, played in a row right after “Too Many Friends”, like an apology for the deliberate poppinism of this track. The rest was powerful, bright and melodic. * enthusiastic epithet * It was evident that the group liked the new songs no less than the audience, that the musicians themselves took a high, and when the musicians took a high, what remains to the public? Moreover, if it consists of 80 percent of exalted young fans! * enthusiastic epithet *
But the old hits played clearly "through the sleeves." For example, “Meds” was tattered without the slightest suicidal sexual hint, as if it were a song about a sweet ascorbic. Song to Say Goodbye flashed like a fun punk rock farewell song. And “Post Blue” played too unemotional for such a composition (before, everything was ok). AND THIS IS NORMAL. Old songs are sung well by someone who does not have good new ones. Placebo has new songs and it’s obvious - they’re much more interested in playing them than the boisterous hits. Well, fatigue, a tour of Russia, all things. Baby, did you forget to take your Russian vodka?
In short: “Loud Like Love” is a cool album, Placebo played a cool concert in Ledovoy, my inner 15-year-old schoolgirl is happy, I am also happy, Placebo - Forever!
All photos from the concert: http://d-stroz.livejournal.com/725218.html
У записи 640 лайков,
56 репостов.
56 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Дмитрий Строц