"Вот основные тезисы вобщеверия:
1. Надо жить правильно, в том числе – во что-то верить.
2. Что-то над нами есть. Иначе было бы не во что верить, а без веры нельзя.
3. Все религии учат одному и тому же. Одно и то же состоит из двух пунктов:
3-а. Жить надо правильно. Особенно должны правильно жить те, кто нас окружает.
3-b. Что-то над нами есть. (И те, кто думает, что объект веры в каждой религии должен быть первым пунктом, а «как надо жить» - вторым, ошибаются. Потому что тезис «что-то над нами есть» является производным от «во что-то надо верить», а тезис «во что-то надо верить», в свою очередь, является одним из подпунктов пункта «как надо жить».)
4. Во всех религиях есть крупицы истины. Они сводятся в основном к 3-а и 3-b.
5. Истины на самом деле не существует, есть только ее крупицы.
6. Во всех религиях, как и вне религий, были хорошие люди. Просветленные, великие учителя человечества. Их надо всех уважать, но нельзя кого-то из них уважать больше других, тем более считать кого-то из них носителем всей истины. Потому что см. 4 и 5.
7. Самый тяжкий грех для человека – будучи верующим не вообще, а в рамках какой-то конкретной религии, утверждать, что есть истина, и что она кому-то известна.
8. Вобщеверие не создает своих обрядов, хотя не отрицает использование обрядов других религий. Хоть эти обряды и бессмысленны, они могут послужить удовлетворению религиозных чувств, и, таким образом, реализации необходимости во что-то верить. Они могут даже способствовать появлению возвышенного настроения, очищению энергетики, улучшению кармы. Однако главное при этом – не подразумевать за этими обрядами тот смысл, который придают им адепты соответствующей религии, и тем паче не видеть за ними нечто единственно истинное, потому что см. 5 и 7."
1. Надо жить правильно, в том числе – во что-то верить.
2. Что-то над нами есть. Иначе было бы не во что верить, а без веры нельзя.
3. Все религии учат одному и тому же. Одно и то же состоит из двух пунктов:
3-а. Жить надо правильно. Особенно должны правильно жить те, кто нас окружает.
3-b. Что-то над нами есть. (И те, кто думает, что объект веры в каждой религии должен быть первым пунктом, а «как надо жить» - вторым, ошибаются. Потому что тезис «что-то над нами есть» является производным от «во что-то надо верить», а тезис «во что-то надо верить», в свою очередь, является одним из подпунктов пункта «как надо жить».)
4. Во всех религиях есть крупицы истины. Они сводятся в основном к 3-а и 3-b.
5. Истины на самом деле не существует, есть только ее крупицы.
6. Во всех религиях, как и вне религий, были хорошие люди. Просветленные, великие учителя человечества. Их надо всех уважать, но нельзя кого-то из них уважать больше других, тем более считать кого-то из них носителем всей истины. Потому что см. 4 и 5.
7. Самый тяжкий грех для человека – будучи верующим не вообще, а в рамках какой-то конкретной религии, утверждать, что есть истина, и что она кому-то известна.
8. Вобщеверие не создает своих обрядов, хотя не отрицает использование обрядов других религий. Хоть эти обряды и бессмысленны, они могут послужить удовлетворению религиозных чувств, и, таким образом, реализации необходимости во что-то верить. Они могут даже способствовать появлению возвышенного настроения, очищению энергетики, улучшению кармы. Однако главное при этом – не подразумевать за этими обрядами тот смысл, который придают им адепты соответствующей религии, и тем паче не видеть за ними нечто единственно истинное, потому что см. 5 и 7."
"Here are the main points of general belief:
1. One must live correctly, including believing in something.
2. There is something above us. Otherwise, there would be nothing to believe, but without faith it is impossible.
3. All religions teach the same thing. One and the same consists of two points:
3-a. You have to live right. Especially should those who surround us live right.
3-b. There is something above us. (And those who think that the object of faith in every religion should be the first paragraph, and “how to live” the second, are mistaken. Because the thesis “there is something above us” is derived from “you have to believe in something ”, And the thesis“ one must believe in something ”, in turn, is one of the subparagraphs of the“ how to live ”paragraph.)
4. In all religions there are grains of truth. They are reduced mainly to 3-a and 3-b.
5. Truth does not really exist, there are only its grains.
6. In all religions, as well as outside religions, there were good people. Enlightened, great teachers of humanity. They must all be respected, but one of them cannot be respected more than others, let alone consider one of them to be the bearer of all truth. Because see 4 and 5.
7. The gravest sin for man is not to be a believer at all, but within the framework of a particular religion, to assert that there is truth, and that it is known to someone.
8. General belief does not create its own rites, although it does not deny the use of rites of other religions. Although these rituals are meaningless, they can serve the satisfaction of religious feelings, and, thus, the realization of the need to believe in something. They can even contribute to the emergence of exalted mood, purification of energy, improvement of karma. However, the main thing in this case is not to imply the meaning that these adherents of the corresponding religion give to these rituals, and even more so not to see behind them something unique that is true, because see 5 and 7. "
1. One must live correctly, including believing in something.
2. There is something above us. Otherwise, there would be nothing to believe, but without faith it is impossible.
3. All religions teach the same thing. One and the same consists of two points:
3-a. You have to live right. Especially should those who surround us live right.
3-b. There is something above us. (And those who think that the object of faith in every religion should be the first paragraph, and “how to live” the second, are mistaken. Because the thesis “there is something above us” is derived from “you have to believe in something ”, And the thesis“ one must believe in something ”, in turn, is one of the subparagraphs of the“ how to live ”paragraph.)
4. In all religions there are grains of truth. They are reduced mainly to 3-a and 3-b.
5. Truth does not really exist, there are only its grains.
6. In all religions, as well as outside religions, there were good people. Enlightened, great teachers of humanity. They must all be respected, but one of them cannot be respected more than others, let alone consider one of them to be the bearer of all truth. Because see 4 and 5.
7. The gravest sin for man is not to be a believer at all, but within the framework of a particular religion, to assert that there is truth, and that it is known to someone.
8. General belief does not create its own rites, although it does not deny the use of rites of other religions. Although these rituals are meaningless, they can serve the satisfaction of religious feelings, and, thus, the realization of the need to believe in something. They can even contribute to the emergence of exalted mood, purification of energy, improvement of karma. However, the main thing in this case is not to imply the meaning that these adherents of the corresponding religion give to these rituals, and even more so not to see behind them something unique that is true, because see 5 and 7. "
У записи 1 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Виктор Петров