"Г.К. Тиссен, пытаясь найти обоснования миллениума вне Откр. 20, приводит ряд библейских мест о царстве Мессии, которое никогда не разрушится (Дан. 2:44; 7:13 и далее; 7:26 и далее; Откр. 11:15). Автор говорит об этом в сильных выражениях: «Чтобы сохранить Свой завет с Давидом (2Цар. 7:11-16), клятвенно запечатленный (Пс. 88:3 и далее; 88:20-36), Бог вынужден восстановить земное царство».
Как видно, Г.К. Тиссен и другие премилленаристы вынуждают Бога создать вечное царство для евреев, делают его заложником якобы несбывшегося обещания. Но нет и не было вечного израильского царства в Палестине. Тем более евреи не занимают всей территории от некоей реки египетской (ее местоположение неясно) до Евфрата, и даже во времени Соломона им не принадлежал весь Синайский полуостров до Египта. Следовательно, по мнению премилленаристов, эти обетования Божии Израилю должны осуществиться.
Во многом по этим причинам премилленаристский диспенсационализм проводит резкую грань между евреями и Церковью. Церковь — это «эпизод в исполнении Божиего замысла, касающегося Его отношений с Израилем». Именно евреи будут играть главенствующую роль в тысячелетнем царстве, и даже храм с богослужением будет восстановлен; Палестина будет разделена между 12 коленами Израилевыми, в Израиле будут судьи, евреи будут евангелизировать язычников. Изменится и живая природа (в частности, природа хищных животных; восстановится плодородие почвы, на землю будет проливаться обильный дождь, «а неурожаи постигнут только тех, которые не придут в Иерусалим с поклонением (Зах. 14:17-19)»), что, однако, не лишит ее законов роста и умирания. Равно и люди будут рождаться, болеть и умирать, впрочем, жить они будут дольше и болеть меньше. Сила и слава Христа в этом царстве «будут оказывать очень заметное преображающее влияние на всех людей». Пребывать Он будет по-прежнему «на престоле Своей вечной славы в обителях неба», хотя и будет иногда являться людям."
Отсюда: http://www.bogoslov.ru/text/3400449.html
Как видно, Г.К. Тиссен и другие премилленаристы вынуждают Бога создать вечное царство для евреев, делают его заложником якобы несбывшегося обещания. Но нет и не было вечного израильского царства в Палестине. Тем более евреи не занимают всей территории от некоей реки египетской (ее местоположение неясно) до Евфрата, и даже во времени Соломона им не принадлежал весь Синайский полуостров до Египта. Следовательно, по мнению премилленаристов, эти обетования Божии Израилю должны осуществиться.
Во многом по этим причинам премилленаристский диспенсационализм проводит резкую грань между евреями и Церковью. Церковь — это «эпизод в исполнении Божиего замысла, касающегося Его отношений с Израилем». Именно евреи будут играть главенствующую роль в тысячелетнем царстве, и даже храм с богослужением будет восстановлен; Палестина будет разделена между 12 коленами Израилевыми, в Израиле будут судьи, евреи будут евангелизировать язычников. Изменится и живая природа (в частности, природа хищных животных; восстановится плодородие почвы, на землю будет проливаться обильный дождь, «а неурожаи постигнут только тех, которые не придут в Иерусалим с поклонением (Зах. 14:17-19)»), что, однако, не лишит ее законов роста и умирания. Равно и люди будут рождаться, болеть и умирать, впрочем, жить они будут дольше и болеть меньше. Сила и слава Христа в этом царстве «будут оказывать очень заметное преображающее влияние на всех людей». Пребывать Он будет по-прежнему «на престоле Своей вечной славы в обителях неба», хотя и будет иногда являться людям."
Отсюда: http://www.bogoslov.ru/text/3400449.html
"G.K. Thyssen, trying to find the justification of the millennium outside Rev. 20, cites a number of biblical passages about the kingdom of the Messiah, which will never be destroyed (Dan. 2:44; 7:13 onwards; 7:26 onwards; Rev. 11 : 15). The author speaks about this in strong expressions: “In order to maintain His covenant with David (2 Sam. 7: 11-16), which was taken oath-sealed (Psalm 88: 3 onwards; 88: 20-36), God is forced to restore earthly kingdom. "
As can be seen, G.K. Thyssen and other premillenarists are forcing God to create an eternal kingdom for the Jews, making him a hostage to an allegedly unfulfilled promise. But there is no and there was no eternal kingdom of Israel in Palestine. Moreover, Jews do not occupy the entire territory from a certain Egyptian river (its location is unclear) to the Euphrates, and even in the time of Solomon they did not belong to the entire Sinai Peninsula until Egypt. Therefore, according to the premillenarists, these promises of God to Israel must be fulfilled.
Largely for these reasons, premillennial dispensationalism draws a sharp line between the Jews and the Church. The Church is “an episode in the fulfillment of God's purpose concerning His relationship with Israel.” It is the Jews who will play the leading role in the millennium, and even the church with worship will be restored; Palestine will be divided between the 12 tribes of Israel, there will be judges in Israel, Jews will evangelize the Gentiles. Wildlife will also change (in particular, the nature of carnivorous animals; soil fertility will be restored, heavy rain will pour on the ground, “and crop failures will befall only those who do not come to Jerusalem with worship (Zech. 14: 17-19)”) , however, does not deprive her of the laws of growth and dying. Equally, people will be born, sick and die, however, they will live longer and be sick less. The power and glory of Christ in this kingdom "will have a very noticeable transformative effect on all people." He will continue to abide “on the throne of His eternal glory in the dwellings of heaven,” although he will sometimes appear to people. ”
From here: http://www.bogoslov.ru/text/3400449.html
As can be seen, G.K. Thyssen and other premillenarists are forcing God to create an eternal kingdom for the Jews, making him a hostage to an allegedly unfulfilled promise. But there is no and there was no eternal kingdom of Israel in Palestine. Moreover, Jews do not occupy the entire territory from a certain Egyptian river (its location is unclear) to the Euphrates, and even in the time of Solomon they did not belong to the entire Sinai Peninsula until Egypt. Therefore, according to the premillenarists, these promises of God to Israel must be fulfilled.
Largely for these reasons, premillennial dispensationalism draws a sharp line between the Jews and the Church. The Church is “an episode in the fulfillment of God's purpose concerning His relationship with Israel.” It is the Jews who will play the leading role in the millennium, and even the church with worship will be restored; Palestine will be divided between the 12 tribes of Israel, there will be judges in Israel, Jews will evangelize the Gentiles. Wildlife will also change (in particular, the nature of carnivorous animals; soil fertility will be restored, heavy rain will pour on the ground, “and crop failures will befall only those who do not come to Jerusalem with worship (Zech. 14: 17-19)”) , however, does not deprive her of the laws of growth and dying. Equally, people will be born, sick and die, however, they will live longer and be sick less. The power and glory of Christ in this kingdom "will have a very noticeable transformative effect on all people." He will continue to abide “on the throne of His eternal glory in the dwellings of heaven,” although he will sometimes appear to people. ”
From here: http://www.bogoslov.ru/text/3400449.html
У записи 1 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Виктор Петров