Посмотрел х/ф «Убийство священного оленя».
У кардиохирурга в исполнении Колина Фарелла все хорошо: работа, жена (Николь Кидман), двое детей. Странными кажутся только его отношения с ровесником дочери. Поначалу фильм заигрывает с ожиданиями зрителя и подходит к опасной черте. Но интрига скоро проясняется. Мальчик – сын убитого по ошибке пациента, и теперь, как в греческой трагедии, Фарелл-хирург должен сделать тяжелый выбор: пожертвовать кем-то из своей семьи, чтобы спасти от возмездия остальных.
В этом неудобном фильме хорошо все:
1) возможность задать себе вопрос: «А что бы я сделал на его месте?» и крепко задуматься над ответом;
2) отношения героев показаны без лишней слащавости; это обычная семья, где все друг друга достали;
3) общая безэмоциональность всего и вся напоминает о древнем театре с масками; это неслучайно: режиссер фильма (он же снял «Лобстера», которого я тоже очень ценю) – грек, в нем рокочет наследие предков;
4) отличные диалоги – просто шум, который производят герои;
5) красивая, скупая на детали, но конкретная картинка.
Отличное кино, рекомендую любителям сильных драм.
У кардиохирурга в исполнении Колина Фарелла все хорошо: работа, жена (Николь Кидман), двое детей. Странными кажутся только его отношения с ровесником дочери. Поначалу фильм заигрывает с ожиданиями зрителя и подходит к опасной черте. Но интрига скоро проясняется. Мальчик – сын убитого по ошибке пациента, и теперь, как в греческой трагедии, Фарелл-хирург должен сделать тяжелый выбор: пожертвовать кем-то из своей семьи, чтобы спасти от возмездия остальных.
В этом неудобном фильме хорошо все:
1) возможность задать себе вопрос: «А что бы я сделал на его месте?» и крепко задуматься над ответом;
2) отношения героев показаны без лишней слащавости; это обычная семья, где все друг друга достали;
3) общая безэмоциональность всего и вся напоминает о древнем театре с масками; это неслучайно: режиссер фильма (он же снял «Лобстера», которого я тоже очень ценю) – грек, в нем рокочет наследие предков;
4) отличные диалоги – просто шум, который производят герои;
5) красивая, скупая на детали, но конкретная картинка.
Отличное кино, рекомендую любителям сильных драм.
I watched the movie "The Killing of the Sacred Deer."
The cardiac surgeon performed by Colin Farrell is doing well: work, wife (Nicole Kidman), two children. Only his relationship with his daughter's age seems strange. At first, the film flirts with the expectations of the viewer and approaches a dangerous line. But the intrigue soon clears up. The boy is the son of a patient who was killed by mistake, and now, as in the Greek tragedy, Farrell-surgeon has to make a difficult choice: to sacrifice someone from his family in order to save others from retaliation.
Everything is good in this uncomfortable movie:
1) the opportunity to ask myself the question: “What would I do in his place?” and think hard about the answer;
2) the relations of the heroes are shown without excessive sweetness; this is an ordinary family where everyone got to each other;
3) the general emotionlessness of everything and everything recalls the ancient theater with masks; this is no coincidence: the director of the film (he also shot Lobster, which I also really appreciate) is Greek, the heritage of his ancestors rumbles in him;
4) excellent dialogue - just the noise that the characters make;
5) beautiful, buying up on the details, but a specific picture.
Great movie, I recommend lovers of strong dramas.
The cardiac surgeon performed by Colin Farrell is doing well: work, wife (Nicole Kidman), two children. Only his relationship with his daughter's age seems strange. At first, the film flirts with the expectations of the viewer and approaches a dangerous line. But the intrigue soon clears up. The boy is the son of a patient who was killed by mistake, and now, as in the Greek tragedy, Farrell-surgeon has to make a difficult choice: to sacrifice someone from his family in order to save others from retaliation.
Everything is good in this uncomfortable movie:
1) the opportunity to ask myself the question: “What would I do in his place?” and think hard about the answer;
2) the relations of the heroes are shown without excessive sweetness; this is an ordinary family where everyone got to each other;
3) the general emotionlessness of everything and everything recalls the ancient theater with masks; this is no coincidence: the director of the film (he also shot Lobster, which I also really appreciate) is Greek, the heritage of his ancestors rumbles in him;
4) excellent dialogue - just the noise that the characters make;
5) beautiful, buying up on the details, but a specific picture.
Great movie, I recommend lovers of strong dramas.
У записи 7 лайков,
0 репостов,
246 просмотров.
0 репостов,
246 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Александр Кондратьев