Ребята, с праздником!
Ваше право не любить большевиков, но праздник по случаю Русской революции обязателен! Получение народом гражданских прав, формирование в стране полноценной социальной инфраструктуры для всех, политическое участие для масс – это важнейшие достижения. Большевики же – это итог нашей революции, именно они выстроили в прямом смысле нашу страну. Их планы реализовывались в жизнь. Большевики – это не мифическая, а вполне осязаемая часть нашей родословной.
Большевиков называют бандитами. Но это обзывательство. Они представляли советы рабочих и солдатских депутатов. Советы сложились как представительства дискриминируемых категорий граждан в противовес Временному правительству, сформировавшемуся на базе выбранной при царе Госдуме с её жестким цензом. Октябрь можно интерпретировать и как победу «советской» власти. Причём если Временное правительство «самодельничало», то «советы» опирались на опыт Первой русской революции. Можно обосновать легитимности власти большевиков. Но это буквоедство.
В 1917 году формировался новый мир. Наш народ предпочёл, чтобы в этом новом мире поводырем была сросшаяся с государством партия. Партия была сектантского типа (большевики сами, с оговорками и сносками признавали это) с наукоёмким учением в качестве идеологии. Партия обещала справедливое общество здесь и практически сейчас, культивировала труд, образование и саморазвитие. Это подкупило. Партии с весьма радикальной идеологией поверило большинство. И большевики, в общем-то, все политические обещания тактического свойства выполнили, и даже в самые сомнительные годы, уже называясь коммунистами, старцы из Политбюро стремились строить справедливое общество.
Террором это не объяснить. Красный террор начался после Белого, был более массовым, потому что именно большевики реанимировали государственность в России, но у белых и зелёных жестокость полевая была более изощрённой. Просто реально поверили. И было во что поверить.
Простой мужик должен был со временем жить «как ваше благородие», жить по справедливости и в культуре. И большевики дали и справедливость (в их трактовке), и культуру. Партия выражала исконные черты. Пресловутый град Китеж – это видение социализма, но только по-народному. Показательна фигура самого Ленина, лидера большевиков, - он для различных категорий граждан был своим: в нём угадывался и деревенский староста, и опытный рабочий в кепке, и интеллигентный разночинец, и великоросский дворянин, и внук крепостного крестьянина.
Распространено ещё очень странное мнение, что большевики были врагами некоей «исторической России». При этом под «исторической России» понимается социальный уклад с чёткой иерархией, с паразитирующими группами населения и слабой социальной мобильностью. Обычно это время правления Александра III, начало модерна. Эта картина мира навязывается как общественный идеал с помощью публицистики и «сванидзевщины», псевдоисторической документалистики. Эти фильмы, которые показывают по главным каналам страны по случаям разных дат, имеют цель не рассказать историю, а заклеймить большевиков. Рецепт создания этих фильмов прост – непременный Столыпин с фразой про 20 лет, миф об экономическом благосостоянии 1913 года (без сопоставления с другими странами) и цитата из какого-нибудь мыслителя поэмигратистее. Это не «Октябрь» где прямо заявлялось с чьих позиций будет рассматриваться история, это агитки, замаскированные под объективное, «научно—популярное» кино. «Немецкие деньги», варвары, русофобы – это вытащенные в информационную повестку мифы столетней давности, давно уже развенчанные. Большевики – это пугало для элиты. Парадоксально, во многом современная как политическая, так и бизнес-элита, - это бывшие комсомольцы и даже партийцы. Теперь они работают против своих вчерашних принципов. Идеологическая максима стремления к экономической справедливости – это ныне табу, можно попасть в сталинисты, ведь есть же заимствованные из чуждых нам мест теории про «купи –продай».
Ведётся планомерная идеологическая работа, чтобы обосновать уменьшение функций государства – в первую очередь, социальных. То есть здравоохранение, образование, система социальных выплат идёт по боку. В качестве обоснования – рассуждения про «цивилизованный мир» или про «гражданское общество». А в действительности в России именно государство является проводником цивилизации. Таковы реалии. С ними можно спорить. И спорьте! Только не превращая своих же предков в идиотов. Наши предки столетней давности сделали свой выбор. Нужно его уважать и попытаться понять!
Ну и последнее. Про примирение. «Примиряться» могут лишь участники событий, а потомкам вбрасывать эту тему в информационную повестку – это способ увести от действительно насущных тем. Кому и с кем примиряться?
Со столетием Великой Октябрьской революции!
Ваше право не любить большевиков, но праздник по случаю Русской революции обязателен! Получение народом гражданских прав, формирование в стране полноценной социальной инфраструктуры для всех, политическое участие для масс – это важнейшие достижения. Большевики же – это итог нашей революции, именно они выстроили в прямом смысле нашу страну. Их планы реализовывались в жизнь. Большевики – это не мифическая, а вполне осязаемая часть нашей родословной.
Большевиков называют бандитами. Но это обзывательство. Они представляли советы рабочих и солдатских депутатов. Советы сложились как представительства дискриминируемых категорий граждан в противовес Временному правительству, сформировавшемуся на базе выбранной при царе Госдуме с её жестким цензом. Октябрь можно интерпретировать и как победу «советской» власти. Причём если Временное правительство «самодельничало», то «советы» опирались на опыт Первой русской революции. Можно обосновать легитимности власти большевиков. Но это буквоедство.
В 1917 году формировался новый мир. Наш народ предпочёл, чтобы в этом новом мире поводырем была сросшаяся с государством партия. Партия была сектантского типа (большевики сами, с оговорками и сносками признавали это) с наукоёмким учением в качестве идеологии. Партия обещала справедливое общество здесь и практически сейчас, культивировала труд, образование и саморазвитие. Это подкупило. Партии с весьма радикальной идеологией поверило большинство. И большевики, в общем-то, все политические обещания тактического свойства выполнили, и даже в самые сомнительные годы, уже называясь коммунистами, старцы из Политбюро стремились строить справедливое общество.
Террором это не объяснить. Красный террор начался после Белого, был более массовым, потому что именно большевики реанимировали государственность в России, но у белых и зелёных жестокость полевая была более изощрённой. Просто реально поверили. И было во что поверить.
Простой мужик должен был со временем жить «как ваше благородие», жить по справедливости и в культуре. И большевики дали и справедливость (в их трактовке), и культуру. Партия выражала исконные черты. Пресловутый град Китеж – это видение социализма, но только по-народному. Показательна фигура самого Ленина, лидера большевиков, - он для различных категорий граждан был своим: в нём угадывался и деревенский староста, и опытный рабочий в кепке, и интеллигентный разночинец, и великоросский дворянин, и внук крепостного крестьянина.
Распространено ещё очень странное мнение, что большевики были врагами некоей «исторической России». При этом под «исторической России» понимается социальный уклад с чёткой иерархией, с паразитирующими группами населения и слабой социальной мобильностью. Обычно это время правления Александра III, начало модерна. Эта картина мира навязывается как общественный идеал с помощью публицистики и «сванидзевщины», псевдоисторической документалистики. Эти фильмы, которые показывают по главным каналам страны по случаям разных дат, имеют цель не рассказать историю, а заклеймить большевиков. Рецепт создания этих фильмов прост – непременный Столыпин с фразой про 20 лет, миф об экономическом благосостоянии 1913 года (без сопоставления с другими странами) и цитата из какого-нибудь мыслителя поэмигратистее. Это не «Октябрь» где прямо заявлялось с чьих позиций будет рассматриваться история, это агитки, замаскированные под объективное, «научно—популярное» кино. «Немецкие деньги», варвары, русофобы – это вытащенные в информационную повестку мифы столетней давности, давно уже развенчанные. Большевики – это пугало для элиты. Парадоксально, во многом современная как политическая, так и бизнес-элита, - это бывшие комсомольцы и даже партийцы. Теперь они работают против своих вчерашних принципов. Идеологическая максима стремления к экономической справедливости – это ныне табу, можно попасть в сталинисты, ведь есть же заимствованные из чуждых нам мест теории про «купи –продай».
Ведётся планомерная идеологическая работа, чтобы обосновать уменьшение функций государства – в первую очередь, социальных. То есть здравоохранение, образование, система социальных выплат идёт по боку. В качестве обоснования – рассуждения про «цивилизованный мир» или про «гражданское общество». А в действительности в России именно государство является проводником цивилизации. Таковы реалии. С ними можно спорить. И спорьте! Только не превращая своих же предков в идиотов. Наши предки столетней давности сделали свой выбор. Нужно его уважать и попытаться понять!
Ну и последнее. Про примирение. «Примиряться» могут лишь участники событий, а потомкам вбрасывать эту тему в информационную повестку – это способ увести от действительно насущных тем. Кому и с кем примиряться?
Со столетием Великой Октябрьской революции!
Guys, happy holiday!
Your right not to love the Bolsheviks, but a holiday on the occasion of the Russian Revolution is required! The acquisition of civil rights by the people, the formation of a full-fledged social infrastructure in the country for all, and political participation for the masses are the most important achievements. The Bolsheviks, on the other hand, are the result of our revolution; it was they who built our country in the literal sense. Their plans were realized. The Bolsheviks are not a mythical, but quite tangible part of our family tree.
The Bolsheviks are called bandits. But this is a name-calling. They represented the councils of workers 'and soldiers' deputies. The councils formed as representative offices of discriminated categories of citizens, as opposed to the Provisional Government, which was formed on the basis of the strict State Duma chosen under the Tsar’s Duma. October can be interpreted as a victory of the "Soviet" government. Moreover, if the Provisional Government was "self-made", then the "advice" was based on the experience of the First Russian Revolution. You can justify the legitimacy of the power of the Bolsheviks. But this is literacy.
In 1917, a new world was formed. Our people preferred that in this new world, a party fused with the state be a guide. The party was of a sectarian type (the Bolsheviks themselves, with reservations and footnotes recognized this) with high-tech teaching as ideology. The party promised a fair society here and almost now, cultivated labor, education and self-development. It bribed. Parties with a very radical ideology were believed by the majority. And the Bolsheviks, in general, fulfilled all political promises of a tactical nature, and even in the most doubtful years, already called Communists, the elders from the Politburo sought to build a just society.
Terror cannot explain it. The Red Terror began after Bely, was more massive, because it was the Bolsheviks who reanimated statehood in Russia, but the white and green brutality of the field was more sophisticated. Just really believed. And there was something to believe.
A simple man should eventually live "as your nobility," live in justice and in culture. And the Bolsheviks gave both justice (in their interpretation) and culture. The party expressed its original features. The notorious city of Kitezh is a vision of socialism, but only in a popular way. The figure of Lenin himself, the leader of the Bolsheviks, is indicative - he was his own for various categories of citizens: he guessed both the village headman, and the experienced worker in a cap, and an intelligent commoner, and a Great Russian noble, and the grandson of a serf peasant.
A very strange opinion is still widespread that the Bolsheviks were enemies of a certain “historical Russia”. At the same time, “historical Russia” is understood as a social structure with a clear hierarchy, with parasitic groups of the population and weak social mobility. Usually this is the reign of Alexander III, the beginning of modernity. This picture of the world is imposed as a social ideal with the help of journalism and “Svanidze’s”, pseudo-historical documentary. These films, which are shown on the main channels of the country on occasions of different dates, do not aim to tell a story, but to brand the Bolsheviks. The recipe for creating these films is simple - an indispensable Stolypin with a phrase about 20 years, the myth of the economic welfare of 1913 (without comparison with other countries) and a quote from some thinker more poetic. This is not “October”, where it was directly stated from whose positions history will be considered, it’s propaganda disguised as an objective, “popular science” movie. “German money”, barbarians, Russophobes - these are myths of a century ago, pulled into the information agenda, that have long been debunked. The Bolsheviks are a scarecrow for the elite. Paradoxically, in many respects the modern political and business elite are former Komsomol members and even party members. Now they are working against their principles of yesterday. The ideological maxim of the pursuit of economic justice is now a taboo, you can fall into the Stalinists, because there are borrowed from foreign places theories about “buy-sell”.
Systematic ideological work is being carried out in order to justify a decrease in the functions of the state - first of all, social ones. That is, health care, education, the system of social benefits goes sideways. As a justification - reasoning about the "civilized world" or about the "civil society". But in reality in Russia it is the state that is the vehicle of civilization. These are the realities. You can argue with them. And argue! Just not turning their own ancestors into idiots. Our ancestors of a hundred years ago made their choice. You need to respect him and try to understand!
Well, the last. About reconciliation. Only participants in the events can be reconciled, and descendants to throw this topic into the information agenda is a way to get away from really pressing topics. To whom and with whom to reconcile?
With the centenary of the Great October Revolution!
Your right not to love the Bolsheviks, but a holiday on the occasion of the Russian Revolution is required! The acquisition of civil rights by the people, the formation of a full-fledged social infrastructure in the country for all, and political participation for the masses are the most important achievements. The Bolsheviks, on the other hand, are the result of our revolution; it was they who built our country in the literal sense. Their plans were realized. The Bolsheviks are not a mythical, but quite tangible part of our family tree.
The Bolsheviks are called bandits. But this is a name-calling. They represented the councils of workers 'and soldiers' deputies. The councils formed as representative offices of discriminated categories of citizens, as opposed to the Provisional Government, which was formed on the basis of the strict State Duma chosen under the Tsar’s Duma. October can be interpreted as a victory of the "Soviet" government. Moreover, if the Provisional Government was "self-made", then the "advice" was based on the experience of the First Russian Revolution. You can justify the legitimacy of the power of the Bolsheviks. But this is literacy.
In 1917, a new world was formed. Our people preferred that in this new world, a party fused with the state be a guide. The party was of a sectarian type (the Bolsheviks themselves, with reservations and footnotes recognized this) with high-tech teaching as ideology. The party promised a fair society here and almost now, cultivated labor, education and self-development. It bribed. Parties with a very radical ideology were believed by the majority. And the Bolsheviks, in general, fulfilled all political promises of a tactical nature, and even in the most doubtful years, already called Communists, the elders from the Politburo sought to build a just society.
Terror cannot explain it. The Red Terror began after Bely, was more massive, because it was the Bolsheviks who reanimated statehood in Russia, but the white and green brutality of the field was more sophisticated. Just really believed. And there was something to believe.
A simple man should eventually live "as your nobility," live in justice and in culture. And the Bolsheviks gave both justice (in their interpretation) and culture. The party expressed its original features. The notorious city of Kitezh is a vision of socialism, but only in a popular way. The figure of Lenin himself, the leader of the Bolsheviks, is indicative - he was his own for various categories of citizens: he guessed both the village headman, and the experienced worker in a cap, and an intelligent commoner, and a Great Russian noble, and the grandson of a serf peasant.
A very strange opinion is still widespread that the Bolsheviks were enemies of a certain “historical Russia”. At the same time, “historical Russia” is understood as a social structure with a clear hierarchy, with parasitic groups of the population and weak social mobility. Usually this is the reign of Alexander III, the beginning of modernity. This picture of the world is imposed as a social ideal with the help of journalism and “Svanidze’s”, pseudo-historical documentary. These films, which are shown on the main channels of the country on occasions of different dates, do not aim to tell a story, but to brand the Bolsheviks. The recipe for creating these films is simple - an indispensable Stolypin with a phrase about 20 years, the myth of the economic welfare of 1913 (without comparison with other countries) and a quote from some thinker more poetic. This is not “October”, where it was directly stated from whose positions history will be considered, it’s propaganda disguised as an objective, “popular science” movie. “German money”, barbarians, Russophobes - these are myths of a century ago, pulled into the information agenda, that have long been debunked. The Bolsheviks are a scarecrow for the elite. Paradoxically, in many respects the modern political and business elite are former Komsomol members and even party members. Now they are working against their principles of yesterday. The ideological maxim of the pursuit of economic justice is now a taboo, you can fall into the Stalinists, because there are borrowed from foreign places theories about “buy-sell”.
Systematic ideological work is being carried out in order to justify a decrease in the functions of the state - first of all, social ones. That is, health care, education, the system of social benefits goes sideways. As a justification - reasoning about the "civilized world" or about the "civil society". But in reality in Russia it is the state that is the vehicle of civilization. These are the realities. You can argue with them. And argue! Just not turning their own ancestors into idiots. Our ancestors of a hundred years ago made their choice. You need to respect him and try to understand!
Well, the last. About reconciliation. Only participants in the events can be reconciled, and descendants to throw this topic into the information agenda is a way to get away from really pressing topics. To whom and with whom to reconcile?
With the centenary of the Great October Revolution!
У записи 14 лайков,
0 репостов,
316 просмотров.
0 репостов,
316 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Сергей Лунёв