Канон Андрея Критского – гениальнейшая вещь! Хорошо не только слушать его в храме, когда обычно он читается священниками. Замечательно прочитать его самостоятельно на церковнославянском. Когда самостоятельно начинаешь молиться таким образом, наконец, душой понимаешь всю его глубину.
http://www.xxc.ru/orthodox/pastor/v_kanon/index.htm (целиком)
Да будет ми купель кровь из ребр Твоих, вкупе и питие, источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся и пия, яко помазание и питие, Слове, животочная Твоя словеса.
Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи оставления и разума во образ древняго и новаго, двоих вкупе заветов, Спасе наш.
Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися мне спящу, вечеря снедеся, аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь.
Слава: Нераздельное Существом, Неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.
И ныне: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.
(отрывок из текста, читаемого в среду)
http://www.xxc.ru/orthodox/pastor/v_kanon/index.htm (целиком)
Да будет ми купель кровь из ребр Твоих, вкупе и питие, источившее воду оставления, да обоюду очищаюся, помазуяся и пия, яко помазание и питие, Слове, животочная Твоя словеса.
Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Чашу Церковь стяжа, ребра Твоя живоносная, из нихже сугубыя нам источи токи оставления и разума во образ древняго и новаго, двоих вкупе заветов, Спасе наш.
Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Наг есмь чертога, наг есмь и брака, купно и вечери; светильник угасе, яко безъелейный, чертог заключися мне спящу, вечеря снедеся, аз же по руку и ногу связан, вон низвержен есмь.
Слава: Нераздельное Существом, Неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.
И ныне: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.
(отрывок из текста, читаемого в среду)
The canon of Andrew of Crete is a brilliant thing! It’s good not only to listen to him in the temple, when he is usually read by priests. It is wonderful to read it yourself in Church Slavonic. When you yourself begin to pray in this way, finally, with your soul you understand all its depth.
http://www.xxc.ru/orthodox/pastor/v_kanon/index.htm (complete)
May my font be blood from Your ribs, together with a drink that exuded the water of abandonment, let me cleanse myself both, anointing myself and drinking, like anointing and drink, In a word, Your beloved word.
Have mercy on me, God have mercy on me.
The cup of the scribe, the rib of your life-giving, of them even the pure source of currents of abandonment and reason to us in the image of ancient and new, two, together with the covenants, Our Savior.
Have mercy on me, God have mercy on me.
I am the palace, I am the marriage and nuptial, and supper; the lamp went out, as if it was a lintless chamber, I was sleeping while I was sleeping, my supper had slept, but on the arm and leg I was tied, I was cast out.
Glory: Inseparable Being, Unlit Persons I bow to Thee, the Trinity One Deity, like the One King and the Holy One, a cry of Thy great song, in the highest three-songed.
And now: And you are born and born, and you are both of the nature of the Virgin, Born to renew the laws of nature, but the womb gives birth to a non-living. God idezhe suffers, the nature of the order is conquered: he does Bo, the elka is ill.
(excerpt from text read on Wednesday)
http://www.xxc.ru/orthodox/pastor/v_kanon/index.htm (complete)
May my font be blood from Your ribs, together with a drink that exuded the water of abandonment, let me cleanse myself both, anointing myself and drinking, like anointing and drink, In a word, Your beloved word.
Have mercy on me, God have mercy on me.
The cup of the scribe, the rib of your life-giving, of them even the pure source of currents of abandonment and reason to us in the image of ancient and new, two, together with the covenants, Our Savior.
Have mercy on me, God have mercy on me.
I am the palace, I am the marriage and nuptial, and supper; the lamp went out, as if it was a lintless chamber, I was sleeping while I was sleeping, my supper had slept, but on the arm and leg I was tied, I was cast out.
Glory: Inseparable Being, Unlit Persons I bow to Thee, the Trinity One Deity, like the One King and the Holy One, a cry of Thy great song, in the highest three-songed.
And now: And you are born and born, and you are both of the nature of the Virgin, Born to renew the laws of nature, but the womb gives birth to a non-living. God idezhe suffers, the nature of the order is conquered: he does Bo, the elka is ill.
(excerpt from text read on Wednesday)
У записи 4 лайков,
1 репостов,
197 просмотров.
1 репостов,
197 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Вероника Вовденко