Не раз заходил разговор о переходе, по мере набора опыта, от определения "готовности" вещей по виду и вкусу, к определению по звуку. Ты начинаешь слышать, готов ли лук, по изменению тональности шипения, к примеру. И тебе больше не надо отвлекаться на постоянную проверку, ты можешь заниматься своими делами и в какой-то момент просто "услышать", что лук готов.
Так вот, New York Times позвали великого, гениального, во всех смыслах прекрасного Массимо Боттуру чтобы довести эту идею до предела, как он сделал со своей фирменной лазаньей.
Идея этой лазаньи прекрасна в своей простоте. Боттура заметил, что с детства любимая часть лазаньи - это подгоревшие, подсохшие краешки, а не сочная середина. Поэтому его лазанья состоит из слегка пересушенного рагу, нежнейшего крема и посохших, подгоревших "краешков" - вспененных и обожжённых чипсов из хорошей итальянской пасты.
Поэтому на видео, снятом New York Times, помощники Боттуры готовят именно эту лазанью. А он (и мы заодно) слушает. И это прекрасно, увлекательно и до невозможности аппетитно.
http://www.nytimes.com/video/t-magazine/100000004708074/massimo-bottura.html
Так вот, New York Times позвали великого, гениального, во всех смыслах прекрасного Массимо Боттуру чтобы довести эту идею до предела, как он сделал со своей фирменной лазаньей.
Идея этой лазаньи прекрасна в своей простоте. Боттура заметил, что с детства любимая часть лазаньи - это подгоревшие, подсохшие краешки, а не сочная середина. Поэтому его лазанья состоит из слегка пересушенного рагу, нежнейшего крема и посохших, подгоревших "краешков" - вспененных и обожжённых чипсов из хорошей итальянской пасты.
Поэтому на видео, снятом New York Times, помощники Боттуры готовят именно эту лазанью. А он (и мы заодно) слушает. И это прекрасно, увлекательно и до невозможности аппетитно.
http://www.nytimes.com/video/t-magazine/100000004708074/massimo-bottura.html
More than once, there was a conversation about the transition, as experience was gained, from defining the "readiness" of things by sight and taste, to defining by sound. You start to hear if the onion is ready, by changing the tone of hiss, for example. And you no longer need to be distracted by constant checking, you can go about your business and at some point simply “hear” that the bow is ready.
So, the New York Times called the great, brilliant, in every sense of the beautiful Massimo Bottura to bring this idea to the limit, as he did with his signature lasagna.
The idea of this lasagna is beautiful in its simplicity. Bottura noted that since childhood, the favorite part of lasagna is burnt, dried edges, and not a juicy middle. Therefore, its lasagna consists of slightly overdried stew, a delicate cream and dried, burnt "edges" - foamed and baked chips made from good Italian pasta.
Therefore, in the video filmed by the New York Times, the assistants of Bottura are preparing this particular lasagne. And he (and we at the same time) is listening. And it is beautiful, fascinating and impossibly appetizing.
http://www.nytimes.com/video/t-magazine/100000004708074/massimo-bottura.html
So, the New York Times called the great, brilliant, in every sense of the beautiful Massimo Bottura to bring this idea to the limit, as he did with his signature lasagna.
The idea of this lasagna is beautiful in its simplicity. Bottura noted that since childhood, the favorite part of lasagna is burnt, dried edges, and not a juicy middle. Therefore, its lasagna consists of slightly overdried stew, a delicate cream and dried, burnt "edges" - foamed and baked chips made from good Italian pasta.
Therefore, in the video filmed by the New York Times, the assistants of Bottura are preparing this particular lasagne. And he (and we at the same time) is listening. And it is beautiful, fascinating and impossibly appetizing.
http://www.nytimes.com/video/t-magazine/100000004708074/massimo-bottura.html
У записи 9 лайков,
2 репостов.
2 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Илья Литвяк