Несколько лет назад мы с подружкой сушитунили и кофетунили на Новокузнецкой. В этом кафе мы встречались уже не впервые, но в этот раз в заведении было то ли особенно многолюдно, то ли сильно накурено и мы были вынуждены занять столик за его пределами.
Сидим болтаем о своем о девичьем и тут я понимаю, что за соседним столиком за спиной подружки сидит и пьёт, кажется, кофе #КамильЛарин-участник #квартетИ.
Неотрывно смотреть на чужого человека неудобно, но любопытство берет верх, ведь увидела артиста вскоре после неоднократного просмотра "О чем говорят мужчины". "День выборов" и "День радио" для меня на тот момент еще не существовали.
Камиль кого-то ждал и, используя момент, начал читать себе под нос, прикрывая рот кулаком, текст со сложенной во много раз бумаги, которую достал из кармана куртки. В этот момент все сомнения отпали сами собой, потому что голос, хоть и шепчущий, не узнать и не услышать с соседнего столика, пусть и в шумном ТЦ, невозможно. Но природная скромность заставила меня взять себя в руки, отложить телефон, пресекая любую попытку фотографии, и отвести взгляд от забавной мимики актера, погрузившегося в репетицию. Вот такой был случай... давно.
Почему я вдруг об этом вспомнила?
На прошлой неделе созрела идея сходить отделом в театр, обналичить, так сказать, сертификаты #ticketland - подарок коллег - мужчин на 8 марта. Был выбран спектакль " #письмаипеснимужчинсреднеговозраста времен караоке, дорожных пробок и высоких цен на нефть". О, нефть, подумали экономисты, имеющие непосредственное отношение к нефтянке, и устремились... для начала в билетную кассу.
Так вот пост, собственно, о спектакле квартета И, который мы вчера посетили. Увы, #АлександрДемидов нас в этот вечер проигнорировал, но его место достойно, на мой взгляд, занял солист группы "Несчастный случай" #АлексейКортнев.
Вперемежку с видео и песнями в исполнении вышеупомянутой группы, артисты вели цепляющее своей жизненностью общение с адресатами писем. Узнаваемые герои, мысли, поступки, размышления и события. Порой смешно, порой грустно, иногда жутковато оттого, что очень близко. В любом случае есть о чем подумать, хоть мы и не мужчины, и, в большинстве своем, возраста 40+ не достигли.
Часто по ходу выступления возникали фразы, которые, с доступным только нашему народу чувством юмора на грани сарказма, как сейчас популярно говорить, троллинга, отвечали на тревожащие вопросы. Даже не отвечали, а будто заставляли принять как истину некоторые "правила" жизни. К примеру, что "для счастья нужно любить то что нравится и не стесняться в этом признаваться", что "доброта важнее справедливости", что мы приходим к родителям "не за осуждением, а за пониманием", что "в нашей стране хорошо не будет никогда, потому что и не предполагалось" а "как можно - невозможно", что "варианты ответа есть, а ответа нет", но "мы выиграем любую войну, потому что война – это плохо. А в том, что плохо, мы – лучшие". А также что "родители хотели, чтобы ты был счастлив, но учили быть хорошим, а это часто разные вещи", "как поступить, как хочется или как правильно, ведь и хочется как правильно, но как хочется тоже хочется, потому что хочется... и со временем запрещаешь себе хотеть", были подняты понятия измены, предательства, веры в бога, деда мороза и ФСБ, литературы и возможности другой жизни, отношения к родине, связям, ярко раскрыты образы снобов - интеллектуалов и многое другое.
Несмотря на полный зал народа, выдержали не все. Кого-то покоробили фразы, содержание которых на телевидении обычно пропикивают, но периодически они были необходимы актерам для передачи полного спектра эмоций, кто-то крайне болезненно среагировал на поднятый вопрос веры и посещения церкви.
При минимальных декорациях в виде прозрачных стола и скамеек с узнаваемым пушкинским почерком, актерам удалось максимально приблизиться к людям в зале, через призму юмора поднять глубоко философские и часто горькие вопросы, которые неизменно задает себе в жизни каждый... и все это без занудства и пафоса.
Весь спектакль над сценой поблескивал циферблат часов, как немое напоминание о том, что у каждого из нас слишком мало времени, чтобы "оформиться", как #РостиславХаит, и стать "таким как хочется и чтобы это было правильно", как #ЛеонидБарац.
Отзывы после просмотра, судя по разговорам идущих к метро, были неоднозначными. Возможно, это "действительно так и есть и это мое мнение", а возможно, кому-то хотелось показать себя ценителем всего элитарного, противопоставив свое мнение большинству (об этом тоже было одно из писем). Однако, спустя 2,5 часа спектакля, идущего без антракта, все вышли из зала с "многообещающим" посылом Алексея Кортнева: "Любить, надеяться и верить, но знать... что НИ-КОГ-ДА!".
За себя скажу, что мне спектакль очень понравился, хотя я и считаю обманом организаторов заявлять квартет И квартетом, когда нет одного из участников (ложка дегтя).
И все же, я с удовольствием бы сходила на другие спектакли этой компании, что, думаю, и сделаю в скором времени.
Сидим болтаем о своем о девичьем и тут я понимаю, что за соседним столиком за спиной подружки сидит и пьёт, кажется, кофе #КамильЛарин-участник #квартетИ.
Неотрывно смотреть на чужого человека неудобно, но любопытство берет верх, ведь увидела артиста вскоре после неоднократного просмотра "О чем говорят мужчины". "День выборов" и "День радио" для меня на тот момент еще не существовали.
Камиль кого-то ждал и, используя момент, начал читать себе под нос, прикрывая рот кулаком, текст со сложенной во много раз бумаги, которую достал из кармана куртки. В этот момент все сомнения отпали сами собой, потому что голос, хоть и шепчущий, не узнать и не услышать с соседнего столика, пусть и в шумном ТЦ, невозможно. Но природная скромность заставила меня взять себя в руки, отложить телефон, пресекая любую попытку фотографии, и отвести взгляд от забавной мимики актера, погрузившегося в репетицию. Вот такой был случай... давно.
Почему я вдруг об этом вспомнила?
На прошлой неделе созрела идея сходить отделом в театр, обналичить, так сказать, сертификаты #ticketland - подарок коллег - мужчин на 8 марта. Был выбран спектакль " #письмаипеснимужчинсреднеговозраста времен караоке, дорожных пробок и высоких цен на нефть". О, нефть, подумали экономисты, имеющие непосредственное отношение к нефтянке, и устремились... для начала в билетную кассу.
Так вот пост, собственно, о спектакле квартета И, который мы вчера посетили. Увы, #АлександрДемидов нас в этот вечер проигнорировал, но его место достойно, на мой взгляд, занял солист группы "Несчастный случай" #АлексейКортнев.
Вперемежку с видео и песнями в исполнении вышеупомянутой группы, артисты вели цепляющее своей жизненностью общение с адресатами писем. Узнаваемые герои, мысли, поступки, размышления и события. Порой смешно, порой грустно, иногда жутковато оттого, что очень близко. В любом случае есть о чем подумать, хоть мы и не мужчины, и, в большинстве своем, возраста 40+ не достигли.
Часто по ходу выступления возникали фразы, которые, с доступным только нашему народу чувством юмора на грани сарказма, как сейчас популярно говорить, троллинга, отвечали на тревожащие вопросы. Даже не отвечали, а будто заставляли принять как истину некоторые "правила" жизни. К примеру, что "для счастья нужно любить то что нравится и не стесняться в этом признаваться", что "доброта важнее справедливости", что мы приходим к родителям "не за осуждением, а за пониманием", что "в нашей стране хорошо не будет никогда, потому что и не предполагалось" а "как можно - невозможно", что "варианты ответа есть, а ответа нет", но "мы выиграем любую войну, потому что война – это плохо. А в том, что плохо, мы – лучшие". А также что "родители хотели, чтобы ты был счастлив, но учили быть хорошим, а это часто разные вещи", "как поступить, как хочется или как правильно, ведь и хочется как правильно, но как хочется тоже хочется, потому что хочется... и со временем запрещаешь себе хотеть", были подняты понятия измены, предательства, веры в бога, деда мороза и ФСБ, литературы и возможности другой жизни, отношения к родине, связям, ярко раскрыты образы снобов - интеллектуалов и многое другое.
Несмотря на полный зал народа, выдержали не все. Кого-то покоробили фразы, содержание которых на телевидении обычно пропикивают, но периодически они были необходимы актерам для передачи полного спектра эмоций, кто-то крайне болезненно среагировал на поднятый вопрос веры и посещения церкви.
При минимальных декорациях в виде прозрачных стола и скамеек с узнаваемым пушкинским почерком, актерам удалось максимально приблизиться к людям в зале, через призму юмора поднять глубоко философские и часто горькие вопросы, которые неизменно задает себе в жизни каждый... и все это без занудства и пафоса.
Весь спектакль над сценой поблескивал циферблат часов, как немое напоминание о том, что у каждого из нас слишком мало времени, чтобы "оформиться", как #РостиславХаит, и стать "таким как хочется и чтобы это было правильно", как #ЛеонидБарац.
Отзывы после просмотра, судя по разговорам идущих к метро, были неоднозначными. Возможно, это "действительно так и есть и это мое мнение", а возможно, кому-то хотелось показать себя ценителем всего элитарного, противопоставив свое мнение большинству (об этом тоже было одно из писем). Однако, спустя 2,5 часа спектакля, идущего без антракта, все вышли из зала с "многообещающим" посылом Алексея Кортнева: "Любить, надеяться и верить, но знать... что НИ-КОГ-ДА!".
За себя скажу, что мне спектакль очень понравился, хотя я и считаю обманом организаторов заявлять квартет И квартетом, когда нет одного из участников (ложка дегтя).
И все же, я с удовольствием бы сходила на другие спектакли этой компании, что, думаю, и сделаю в скором времени.
A few years ago, my girlfriend and I dried and cofetuned at Novokuznetskaya. This was not the first time we met in this cafe, but this time it was either especially crowded, or very smoky, and we were forced to take a table outside.
We sit chatting about our girlfriends and here I understand that at the next table, behind the girlfriend’s back, she sits and drinks, it seems, coffee # Camille Larin-participant of # Quartet I.
It is inconvenient to stare at a stranger all the time, but curiosity prevails, because I saw the artist soon after repeatedly watching "What Men Talk About." “Election Day” and “Radio Day” did not exist for me at that time.
Camille was waiting for someone and, using the moment, began to read under his nose, covering his mouth with his fist, the text from the paper folded many times, which he pulled out of his jacket pocket. At this moment, all doubts fell away by themselves, because the voice, although whispering, cannot be recognized and heard from the next table, albeit in a noisy shopping center. But natural modesty forced me to pull myself together, put down the phone, stopping any attempt at photography, and look away from the amusing facial expressions of the actor, plunged into rehearsal. That was the case ... for a long time.
Why did I suddenly remember this?
Last week, the idea came to the department to go to the theater, cash out, so to speak, #ticketland certificates - a gift from male colleagues on March 8th. The play "# letters and songs of middle-aged men from the time of karaoke, traffic jams and high oil prices" was selected. Oh, oil, thought economists who were directly related to the oil industry, and rushed ... for starters to the ticket office.
So here is the post, in fact, about the performance of the quartet I, which we visited yesterday. Alas, #AlexanderDemidov ignored us this evening, but in my opinion, his place was worthy, in my opinion, taken by the soloist of the group "Accident" # Alexey Kortnev.
Along with videos and songs performed by the aforementioned group, the artists engaged in a life-catching communication with the recipients of letters. Recognizable heroes, thoughts, actions, thoughts and events. Sometimes funny, sometimes sad, sometimes creepy because it is very close. In any case, there is something to think about, although we are not men, and, for the most part, have not reached the age of 40+.
Often, during the course of the speech, phrases appeared that, with a sense of humor accessible only to our people on the verge of sarcasm, as it is now popularly said, trolling, answered troubling questions. They didn’t even answer, but as if forced to accept some "rules" of life as truth. For example, that “for happiness you need to love what you like and do not be shy to admit it,” that “kindness is more important than justice”, that we come to our parents “not for condemnation, but for understanding”, that “in our country it will not be good never, because it was not supposed “a” as possible - it’s impossible “that there are“ answer options, but no answer, ”but“ we will win any war, because war is bad. And in that which is bad, we - the best. " And also that "parents wanted you to be happy, but taught to be good, and these are often different things," "how to do it, how you want or how to do it right, because you want it right, but you also want it, because you want it. .. and over time you forbid yourself to want, "the notions of betrayal, betrayal, faith in God, Santa Claus and the FSB, literature and the possibility of another life, attitude to the homeland, relationships, images of snobs - intellectuals and much more were clearly revealed.
Despite the full hall of the people, not all survived. Someone was offended by phrases, the content of which on television is usually full, but periodically they were necessary for the actors to convey a full range of emotions, someone extremely painfully reacted to the raised question of faith and church attendance.
With minimal decorations in the form of a transparent table and benches with a recognizable Pushkin style, the actors managed to get as close as possible to the people in the hall, through the prism of humor to raise deeply philosophical and often bitter questions that everyone invariably asks himself in life ... and all this without tediousness pathos.
The whole performance above the stage shone with the watch dial, as a silent reminder that each of us has too little time to “take shape” as # RostislavHait and become “as we want and for it to be right,” as # Leonid Barats.
Reviews after viewing, judging by the conversations going to the subway, were mixed. Perhaps this "really is and is my opinion," or perhaps someone wanted to show themselves as a connoisseur of everything elitist, contrasting their opinion with the majority (this was also one of the letters). However, after 2.5 hours of the play, which was going on without intermission, everyone left the room with a "promising" message from Alexei Kortnev: "To love, hope and believe, but to know ... that it’s Nothing!
I will say for myself that I really liked the performance, although I consider it a hoax by the organizers to declare a quartet and a quartet when there is no one of the participants (fly in the ointment).
And yet, I would love to go to other performances of this company, which, I think, will do in the near future.
We sit chatting about our girlfriends and here I understand that at the next table, behind the girlfriend’s back, she sits and drinks, it seems, coffee # Camille Larin-participant of # Quartet I.
It is inconvenient to stare at a stranger all the time, but curiosity prevails, because I saw the artist soon after repeatedly watching "What Men Talk About." “Election Day” and “Radio Day” did not exist for me at that time.
Camille was waiting for someone and, using the moment, began to read under his nose, covering his mouth with his fist, the text from the paper folded many times, which he pulled out of his jacket pocket. At this moment, all doubts fell away by themselves, because the voice, although whispering, cannot be recognized and heard from the next table, albeit in a noisy shopping center. But natural modesty forced me to pull myself together, put down the phone, stopping any attempt at photography, and look away from the amusing facial expressions of the actor, plunged into rehearsal. That was the case ... for a long time.
Why did I suddenly remember this?
Last week, the idea came to the department to go to the theater, cash out, so to speak, #ticketland certificates - a gift from male colleagues on March 8th. The play "# letters and songs of middle-aged men from the time of karaoke, traffic jams and high oil prices" was selected. Oh, oil, thought economists who were directly related to the oil industry, and rushed ... for starters to the ticket office.
So here is the post, in fact, about the performance of the quartet I, which we visited yesterday. Alas, #AlexanderDemidov ignored us this evening, but in my opinion, his place was worthy, in my opinion, taken by the soloist of the group "Accident" # Alexey Kortnev.
Along with videos and songs performed by the aforementioned group, the artists engaged in a life-catching communication with the recipients of letters. Recognizable heroes, thoughts, actions, thoughts and events. Sometimes funny, sometimes sad, sometimes creepy because it is very close. In any case, there is something to think about, although we are not men, and, for the most part, have not reached the age of 40+.
Often, during the course of the speech, phrases appeared that, with a sense of humor accessible only to our people on the verge of sarcasm, as it is now popularly said, trolling, answered troubling questions. They didn’t even answer, but as if forced to accept some "rules" of life as truth. For example, that “for happiness you need to love what you like and do not be shy to admit it,” that “kindness is more important than justice”, that we come to our parents “not for condemnation, but for understanding”, that “in our country it will not be good never, because it was not supposed “a” as possible - it’s impossible “that there are“ answer options, but no answer, ”but“ we will win any war, because war is bad. And in that which is bad, we - the best. " And also that "parents wanted you to be happy, but taught to be good, and these are often different things," "how to do it, how you want or how to do it right, because you want it right, but you also want it, because you want it. .. and over time you forbid yourself to want, "the notions of betrayal, betrayal, faith in God, Santa Claus and the FSB, literature and the possibility of another life, attitude to the homeland, relationships, images of snobs - intellectuals and much more were clearly revealed.
Despite the full hall of the people, not all survived. Someone was offended by phrases, the content of which on television is usually full, but periodically they were necessary for the actors to convey a full range of emotions, someone extremely painfully reacted to the raised question of faith and church attendance.
With minimal decorations in the form of a transparent table and benches with a recognizable Pushkin style, the actors managed to get as close as possible to the people in the hall, through the prism of humor to raise deeply philosophical and often bitter questions that everyone invariably asks himself in life ... and all this without tediousness pathos.
The whole performance above the stage shone with the watch dial, as a silent reminder that each of us has too little time to “take shape” as # RostislavHait and become “as we want and for it to be right,” as # Leonid Barats.
Reviews after viewing, judging by the conversations going to the subway, were mixed. Perhaps this "really is and is my opinion," or perhaps someone wanted to show themselves as a connoisseur of everything elitist, contrasting their opinion with the majority (this was also one of the letters). However, after 2.5 hours of the play, which was going on without intermission, everyone left the room with a "promising" message from Alexei Kortnev: "To love, hope and believe, but to know ... that it’s Nothing!
I will say for myself that I really liked the performance, although I consider it a hoax by the organizers to declare a quartet and a quartet when there is no one of the participants (fly in the ointment).
And yet, I would love to go to other performances of this company, which, I think, will do in the near future.
У записи 3 лайков,
0 репостов,
284 просмотров.
0 репостов,
284 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Ольга Морозова