There are plenty of music writers on Facebook...

There are plenty of music writers on Facebook debating Dylan’s win. One of them is Chicago-based country music writer Mark Guarino. He writes:

Lyrics are not meant to outlast the music. Dylan’s do. His work fundamentally changed the art form. Today the marketing people would call him a “disrupter” and a “change agent.” His use of language is profound, playful and instinctual. Somehow he developed pop music that works well in the back of a bar, but at the same time you can disappear inside the songs and let them work their magic. As great poetry does.
He has a body of work that stretches more than 50 years, which is much longer than most contemporary novelists, poets, painters. Even his so-called “bad” period in the 80s contained some of his most evocative writing (Oh Mercy). Joni Mitchell, Smokey Robinson and many others created great work but within very specific time periods. Dylan never stopped. Some of his late career work stands firmly up against Blonde on Blonde. More incredibly, despite great fame he was able to sit down again and again and write with a true eye, which isn’t easy to do. Ask any number of your classic rockers who stopped decades ago.
Dylan’s songs live as both highbrow and lowbrow. His fans span truck drivers to Ivy League academics. His songs have meaning to people who heard them in the Woodstock era and to those who heard them during the first Iraq war. There are people who attend his concerts to pump their fists in the air and there are others who quietly count the syllables. For a body of work to be so pliable is the very definition of great literature.
Shakespeare wrote plays that have been turned into music, movies, and are performed in garages to great halls. Are not songs simply internal monologues that are sung? Are some novels poetry and some chapbooks novels? Literature is ultimately about the language, not the genre.
This prize is affirmation that pop culture can aspire to, and achieve, high art. People thought pop music was for children before Dylan and the Beatles showed up. He fused the folk revival with pop to steer things in a new direction. Now songwriters can aspire to greatness far outside the commercial realm. Indeed into one where so-called “serious” literature exists. “Hits” have little to do with what he left behind.
Dylan is a humanist. Like Tennessee Williams, he sees our folly. Dylan’s lyrics reflect both deep nihilism about the human state of affairs and sometimes idealism about human encounters, one-on-one. Ever since the advent of the nuclear bomb, he has summed us up pretty well. He isn’t just a writer — he has a perspective.
На Facebook есть много авторов музыки, которые обсуждают победу Дилана. Одним из них является чикагский писатель кантри-музыки Марк Гуарино. Он пишет:

Тексты не предназначены для того, чтобы пережить музыку. Дилана делают. Его работы в корне изменили форму искусства. Сегодня маркетологи называют его «нарушителем» и «агентом перемен». Его использование языка глубокое, игривое и инстинктивное. Каким-то образом он разработал поп-музыку, которая хорошо работает в задней части бара, но в то же время вы можете исчезнуть в песнях и позволить им творить чудеса. Как делает великая поэзия.
У него есть собрание работ, которое продолжается более 50 лет, что намного дольше, чем у большинства современных писателей, поэтов, художников. Даже его так называемый «плохой» период в 80-х содержал некоторые из его самых запоминающихся сочинений («О, милосердие»). Джони Митчелл, Смоки Робинсон и многие другие создали отличную работу, но в течение очень определенных периодов времени. Дилан никогда не останавливался. Некоторые из его поздних карьерных трудностей противостоят Блондинке на Блондинке. Что еще более невероятно, несмотря на великую славу, он мог снова и снова садиться и писать правдивым взглядом, что нелегко сделать. Спросите любое количество ваших классических рокеров, которые остановились десятилетия назад.
Песни Дилана живы как высокопоставленные, так и низкопробные. Его поклонники включают водителей грузовиков в академию Лиги Плюща. Его песни имеют значение для людей, которые слышали их в эпоху Вудстока, и для тех, кто слышал их во время первой войны в Ираке. Есть люди, которые посещают его концерты, чтобы накачать кулаки в воздухе, и есть другие, которые спокойно считают слоги. Для того, чтобы произведение было таким гибким, само определение великой литературы.
Шекспир написал пьесы, которые были превращены в музыку, фильмы и исполняются в гаражах в больших залах. Разве песни не являются просто внутренними монологами, которые поют? Являются ли некоторые романы поэзией и некоторые сборники романов? Литература в конечном итоге о языке, а не жанре.
Этот приз является подтверждением того, что поп-культура может стремиться к высокому искусству и достичь его. Люди думали, что поп-музыка была для детей до появления Дилана и Битлз. Он соединил народное возрождение с поп-музыкой, чтобы направить вещи в новом направлении. Теперь авторы песен могут стремиться к величию далеко за пределами коммерческой сферы. Действительно в ту, где существует так называемая «серьезная» литература. «Хиты» имеют мало общего с тем, что он оставил позади.
Дилан гуманист. Как и Теннесси Уильямс, он видит нашу глупость. Лирика Дилана отражает как глубокий нигилизм о человеческом положении дел, так и иногда идеализм о человеческих встречах один на один. С момента появления ядерной бомбы он довольно хорошо нас подвел. Он не просто писатель - у него есть перспектива.
У записи 12 лайков,
1 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Илья Фукс

Понравилось следующим людям