От Артюшкина
В текущей главе Торы рассказывается, как Балак нанял языческого пророка Бильама для того чтобы проклясть еврейский народ. Однако его план рушится. Вс-вышний не дает Бильаму произнести проклятия, а вместо этого вкладывает в его уста благословения. Затем Бильам пророчествует о приходе Мошиаха: «Вижу Его, но не сейчас» – это король Давид, «Обозреваю Его, но он не близко» – это Мошиах.
Когда придет Мошиах, он вернет царство Давида, соберет всех евреев и восстановит Храм. И мы снова сможем соблюдать все 613 заповедей. В мире не будет ни войн ни голода, а все удовольствия мира будут как прах земной, но никто не захочет их взять, так как всем будет интересно только познавать Творца.
Учат мудрецы, что Мошиах придет бедным и восседающим на осле. Слово «осел» на иврите «хамор», однокоренное со словом «Хомер» - материальность. «Восседает на осле» означает, что Мошиах покорит всю грубость материальности и сделает ее сосудом для святости.
В текущей главе Торы рассказывается, как Балак нанял языческого пророка Бильама для того чтобы проклясть еврейский народ. Однако его план рушится. Вс-вышний не дает Бильаму произнести проклятия, а вместо этого вкладывает в его уста благословения. Затем Бильам пророчествует о приходе Мошиаха: «Вижу Его, но не сейчас» – это король Давид, «Обозреваю Его, но он не близко» – это Мошиах.
Когда придет Мошиах, он вернет царство Давида, соберет всех евреев и восстановит Храм. И мы снова сможем соблюдать все 613 заповедей. В мире не будет ни войн ни голода, а все удовольствия мира будут как прах земной, но никто не захочет их взять, так как всем будет интересно только познавать Творца.
Учат мудрецы, что Мошиах придет бедным и восседающим на осле. Слово «осел» на иврите «хамор», однокоренное со словом «Хомер» - материальность. «Восседает на осле» означает, что Мошиах покорит всю грубость материальности и сделает ее сосудом для святости.
From Artyushkin
The current chapter of the Torah tells how Balak hired the pagan prophet Billam to curse the Jewish people. However, his plan is crumbling. Almighty does not allow Bilham to utter curses, but instead puts blessings on his mouth. Then Bilham prophesies about the coming of Moshiach: “I see Him, but not now” - this is King David, “I see Him, but he is not close” - this is Moshiach.
When Moshiach arrives, he will return the kingdom of David, gather all the Jews and rebuild the Temple. And again we can keep all 613 commandments. There will be no wars or famines in the world, and all the pleasures of the world will be like the dust of the earth, but no one will want to take them, since everyone will only be interested in knowing the Creator.
The sages teach that Moshiach will come to the poor and riding on a donkey. The word "donkey" in Hebrew "hamor", co-root with the word "Homer" - materiality. “Sitting on a donkey” means that Moshiach will conquer all the rudeness of materiality and make it a vessel for holiness.
The current chapter of the Torah tells how Balak hired the pagan prophet Billam to curse the Jewish people. However, his plan is crumbling. Almighty does not allow Bilham to utter curses, but instead puts blessings on his mouth. Then Bilham prophesies about the coming of Moshiach: “I see Him, but not now” - this is King David, “I see Him, but he is not close” - this is Moshiach.
When Moshiach arrives, he will return the kingdom of David, gather all the Jews and rebuild the Temple. And again we can keep all 613 commandments. There will be no wars or famines in the world, and all the pleasures of the world will be like the dust of the earth, but no one will want to take them, since everyone will only be interested in knowing the Creator.
The sages teach that Moshiach will come to the poor and riding on a donkey. The word "donkey" in Hebrew "hamor", co-root with the word "Homer" - materiality. “Sitting on a donkey” means that Moshiach will conquer all the rudeness of materiality and make it a vessel for holiness.
У записи 7 лайков,
1 репостов,
281 просмотров.
1 репостов,
281 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Хаим Толочинский