Реакция на множащееся тело.
Сегодня вечером узнала, что художник Спенср Туник восемь лет назад хотел устроить съемку на Дворцовой площади, в которой ему городской администрацией было отказано. Творческий объект Туника - сотни обнаженных, иногда раскрашенных людей на фоне: природы, городов и интерьеров.
В том же 2010 он снял в Манчестере кадры Everyday People, специально заказанные музеем Lowry как оммаж другому автору и городу вообще.
Узнавая о подробностях, я наткнулась на блог местного перформанстиста Стива Риттера, в котором он описывал чувство, побудившее участвовать в акции, как внутреннее «смутное, мучительное принуждение». Далее шло описание процесса: строгий отбор участников -«Я оказался достаточно хорош», отмечает Риттер, непростые условия - « раннее утро, суровый холод».
Самое интересное - «чувство ожидания и волнения среди участников» до начала съемки и - " абсурдность ситуации, высвобождение радости, разрешение на проделывание немыслимого, решительная причастность большому целому ... все это сближало незнакомых людей. Дружба, скованная этим совместным опытом, продолжается и по сей день".
А дальше важное замечание "Это все о массе, а не о человеке. Но ... вот несколько фотографий со мной, меня я выделил».
По совпадению сегодня же, в одном из ностальгических пабликов попалось фото пловцов из шестидесятых, под которым большей частью обсуждалось чище ли был асфальт, и что лучше бы в тапочках. Приличная дама высказалась: «почему-то ощущение, что плавки у них задом наперед надеты. Видимо спереди они вообще неприлично узки были, их и того…наоборот. Казенные, видать, выдали».
На подобранных Стивом Риттером фото с собой видно, как люди несут икеевские сумки, в которых тапочки и халаты. Поразительно как полная нагота куда как реже стимулирует подробное разглядывание.
Сегодня вечером узнала, что художник Спенср Туник восемь лет назад хотел устроить съемку на Дворцовой площади, в которой ему городской администрацией было отказано. Творческий объект Туника - сотни обнаженных, иногда раскрашенных людей на фоне: природы, городов и интерьеров.
В том же 2010 он снял в Манчестере кадры Everyday People, специально заказанные музеем Lowry как оммаж другому автору и городу вообще.
Узнавая о подробностях, я наткнулась на блог местного перформанстиста Стива Риттера, в котором он описывал чувство, побудившее участвовать в акции, как внутреннее «смутное, мучительное принуждение». Далее шло описание процесса: строгий отбор участников -«Я оказался достаточно хорош», отмечает Риттер, непростые условия - « раннее утро, суровый холод».
Самое интересное - «чувство ожидания и волнения среди участников» до начала съемки и - " абсурдность ситуации, высвобождение радости, разрешение на проделывание немыслимого, решительная причастность большому целому ... все это сближало незнакомых людей. Дружба, скованная этим совместным опытом, продолжается и по сей день".
А дальше важное замечание "Это все о массе, а не о человеке. Но ... вот несколько фотографий со мной, меня я выделил».
По совпадению сегодня же, в одном из ностальгических пабликов попалось фото пловцов из шестидесятых, под которым большей частью обсуждалось чище ли был асфальт, и что лучше бы в тапочках. Приличная дама высказалась: «почему-то ощущение, что плавки у них задом наперед надеты. Видимо спереди они вообще неприлично узки были, их и того…наоборот. Казенные, видать, выдали».
На подобранных Стивом Риттером фото с собой видно, как люди несут икеевские сумки, в которых тапочки и халаты. Поразительно как полная нагота куда как реже стимулирует подробное разглядывание.
Reaction to a multiplying body.
Tonight I found out that the artist Spencer Tunik wanted to shoot eight years ago on Palace Square, which he was refused by the city administration. Tunic's creative object is hundreds of naked, sometimes painted people against the backdrop of nature, cities and interiors.
In the same 2010, he shot in Manchester footage Everyday People, specially commissioned by the Lowry Museum as a homage to another author and the city in general.
Learning about the details, I stumbled upon the blog of local performance artist Steve Ritter, in which he described the feeling that prompted participation in the action, as an internal “vague, painful compulsion”. The following was a description of the process: a strict selection of participants - “I turned out to be quite good,” Ritter notes, difficult conditions - “early morning, severe cold.”
The most interesting thing is “a sense of expectation and excitement among the participants” before the start of the shooting and “the absurdity of the situation, the release of joy, the permission to do the unthinkable, the decisive involvement in the big whole ... all this brought together strangers. The friendship shackled by this joint experience continues and to this day. "
And then the important remark: “It's all about the mass, not about the person. But ... here are a few photos with me, I singled out.”
Coincidentally today, in one of the nostalgic publics there was a photo of swimmers from the sixties, under which for the most part it was discussed whether the asphalt was cleaner, and what would be better in slippers. A decent lady said: “for some reason, the feeling that they have their swimming trunks backwards worn. Apparently in front, they were generally indecently narrow, and even that ... on the contrary. Treasury, apparently, issued. "
In a photo taken by Steve Ritter, one can see with themselves how people carry Ikea bags, in which slippers and bathrobes. It is amazing how complete nudity is much less likely to stimulate detailed examination.
Tonight I found out that the artist Spencer Tunik wanted to shoot eight years ago on Palace Square, which he was refused by the city administration. Tunic's creative object is hundreds of naked, sometimes painted people against the backdrop of nature, cities and interiors.
In the same 2010, he shot in Manchester footage Everyday People, specially commissioned by the Lowry Museum as a homage to another author and the city in general.
Learning about the details, I stumbled upon the blog of local performance artist Steve Ritter, in which he described the feeling that prompted participation in the action, as an internal “vague, painful compulsion”. The following was a description of the process: a strict selection of participants - “I turned out to be quite good,” Ritter notes, difficult conditions - “early morning, severe cold.”
The most interesting thing is “a sense of expectation and excitement among the participants” before the start of the shooting and “the absurdity of the situation, the release of joy, the permission to do the unthinkable, the decisive involvement in the big whole ... all this brought together strangers. The friendship shackled by this joint experience continues and to this day. "
And then the important remark: “It's all about the mass, not about the person. But ... here are a few photos with me, I singled out.”
Coincidentally today, in one of the nostalgic publics there was a photo of swimmers from the sixties, under which for the most part it was discussed whether the asphalt was cleaner, and what would be better in slippers. A decent lady said: “for some reason, the feeling that they have their swimming trunks backwards worn. Apparently in front, they were generally indecently narrow, and even that ... on the contrary. Treasury, apparently, issued. "
In a photo taken by Steve Ritter, one can see with themselves how people carry Ikea bags, in which slippers and bathrobes. It is amazing how complete nudity is much less likely to stimulate detailed examination.
У записи 11 лайков,
1 репостов,
1125 просмотров.
1 репостов,
1125 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Ксения Першина