[club128411059|СТАРТОВАЛ ИТОГОВЫЙ ЧАРТ ZАТМЕНИЕ-2019 на Радио Город Кудрово !!!] ПРОГОЛОСУЙТЕ ЗА ВЕРЕСК, ПОЖАЛУЙСТА ))))) (ссылка далее, под катом)
Здесь песни-победители (первые 3 места) ежемесячных хит-парадов в 2019 году!!! От каждой группы, представлявшей в течение года несколько песен в проекте, было выбрано только по одной композиции для итогового чарта.
???????????? Выберем вместе лучшую песню 2019 года!!!
ДРУЗЬЯ!!!! ПРОГОЛОСУЙТЕ ЗА ВЕРЕСК!!! (песня Колокол, песня написана в 1995 году, после гастрольного тура Ингерманландии по Голландии, а записана на студии DDT-Records в 2008-м)
Голосовать можно здесь:
http://gorodkudrovo.ru/project/zatmenie-2019/
а пока немного исторического экскурса..)) откуда есть пошёл ВЕРЕСК...
*************************************
ПИТЕРСКИЙ ФОЛК И ФОЛКЕРЫ.
Генеалогия питерских фолк-групп
Составили: Баграт Иоаннисиани, Тарас Драк
1995, весна... и далее (90-е). Сжатая, практически энциклопедическая информация о зарождении питерского фолк-андеграунда, к которому я имею небольшое отношение...
http://zr.celtic.ru/persons/bagrat/ancestry.htm
От себя хочу добавить пару слов к данной генеалогии...
Если выделить фолк-направление (сугубо Питерское), как своеобразное и новое движение в питерском андеграунде, не связанное ни с фольклёром, ни с фолк-роком эпохи СССР (Яблоко, Пилигрим, Тамбурин) - то я бы начал всё таки раньше.. практически с конца 80-х., с советского ещё периода. Времени вершины Ленинградского Рок-Клуба, когда его Фестивали собирали стадионы, но небольших, многочисленных клубов, как ныне, в которых играют подобную рок, фолк-рок и фолк музыку - ещё не было. Музыканты подобного плана (не из числа официальных рок-клубовских мега звёзд) собирались в самых разных, мало известных широкой публике местах (скажем я делал концерты и репетировал в клубе СЭМ - на базе молодёжного клуба Юность, не далеко от Смольного. )у нас был и свой концертный зальчик и мы даже сделали как-то опен-эйр в Таврическом парке, при большом стечении народа). Но это всё был ещё РОК, фолком пока и не пахло...
ИМХО началось всё с первой поездки Аквариума в дальние капиталистические страны:) Вернулись оттуда они не с пустыми руками, а с виниловыми пластинками, на которых был ФОЛК кельтского плана.
Я видел эти пластинки, переписывал их. Тогда мы плотно сейшенили с Сергеем "Котом" Василенко (тогда его группа называлась Unia Mystica, это ещё до Ad Libitum). Сергей.. если не ошибаюсь, взял их переписать у Севы Гаккеля. Для нас открылась ранее не известная Вселенная кельтского фолка, который на Западе был вполне себе популярен, собирал стадионы и имел профильные лейблы.
Помню какой культурный шок на нас оказали записи
Силли Визард, Алана Стивелла.. Клэннэд и т.п.
Хотя, объективности ради, видимо это был не единственный канал фолк-просвета. Железный занавес рухнул... многие стали ездить.. в Питер начали приезжать музыканты из бывших союзных республик, где фолк был всегда более в почёте и в традиции.
в 91-м году моя рок-группа Камер Бэнд плавно трансформировалась в Камер Порт... пропали барабаны, электро-инструменты и появился альт, флейта. Мы записали альбом - "Алеф", некоторые песни были ещё из репертуара прежней группы.. а нынче они и в репертуаре уже Вереска. Эти песни имеют более чем 30-летнюю историю. На сцене Питера появилась гр. Ад Либитум - играющая фолк-ренессанс, правда авторский материал. Так что это скорее нужно отнести к фолк-року или даже арт-року. Стали появляться первые независимые клубы. Всех я не назову, но Стерх запомнил навсегда:) здесь- https://vk.com/board7278542 - его кстати нет...
Находился он между Техноложкой и Обводным, на 4-м этаже, в актовом зале какого-то Училища.. уже и не помню какого.. Просуществовал года два-три.. И это был действительно Клуб, не смотря на то, что это было учебное заведение - там курили табак и продавалось спиртное типа пива и отвёртки. Помню концерты групп Тамбурин, Ад Либитум, Птица Си, Выход, Паши Кашина, Эдипова Комплекса... всех и не вспомню уже. Собственно и Камер Порт там выступал. После этого концерта ко мне подошёл друг нашего флейтиста Сергея Добровольского - [id5469382|Владимир Мараев]. Он спросил меня - что по моему мнению играет Камер Порт? Рок - ответил я. Нет, это не рок, это Фолк-рок - сказал Володя и предложил мне познакомиться с музыкантами, занимающимися ФОЛКОМ - группой Ингерманландия. В генеалогии от Баграта и Тараса - она уже именуется Вайпооле. Это название группа сменила незадолго до распада, а с 89-го по 95-й это была группа ИНГЕРМАНЛАНДИЯ.
Мы познакомились и я перестал на какое-то время заниматься рок-музыкой, поступил в Духовную Семинарию, начал петь в церковном хоре, служить чтецом в православном храме. Параллельно стал с головой погружаться в аутентичный фолк, в классику фолк-рока.. разучивать тексты на ижорском и водьском языках, стал играть на гитаре мелодии из Кантелетара в фолк-группе Ингерманландия. Об этом периоде я думаю надо написать отдельно...
Здесь песни-победители (первые 3 места) ежемесячных хит-парадов в 2019 году!!! От каждой группы, представлявшей в течение года несколько песен в проекте, было выбрано только по одной композиции для итогового чарта.
???????????? Выберем вместе лучшую песню 2019 года!!!
ДРУЗЬЯ!!!! ПРОГОЛОСУЙТЕ ЗА ВЕРЕСК!!! (песня Колокол, песня написана в 1995 году, после гастрольного тура Ингерманландии по Голландии, а записана на студии DDT-Records в 2008-м)
Голосовать можно здесь:
http://gorodkudrovo.ru/project/zatmenie-2019/
а пока немного исторического экскурса..)) откуда есть пошёл ВЕРЕСК...
*************************************
ПИТЕРСКИЙ ФОЛК И ФОЛКЕРЫ.
Генеалогия питерских фолк-групп
Составили: Баграт Иоаннисиани, Тарас Драк
1995, весна... и далее (90-е). Сжатая, практически энциклопедическая информация о зарождении питерского фолк-андеграунда, к которому я имею небольшое отношение...
http://zr.celtic.ru/persons/bagrat/ancestry.htm
От себя хочу добавить пару слов к данной генеалогии...
Если выделить фолк-направление (сугубо Питерское), как своеобразное и новое движение в питерском андеграунде, не связанное ни с фольклёром, ни с фолк-роком эпохи СССР (Яблоко, Пилигрим, Тамбурин) - то я бы начал всё таки раньше.. практически с конца 80-х., с советского ещё периода. Времени вершины Ленинградского Рок-Клуба, когда его Фестивали собирали стадионы, но небольших, многочисленных клубов, как ныне, в которых играют подобную рок, фолк-рок и фолк музыку - ещё не было. Музыканты подобного плана (не из числа официальных рок-клубовских мега звёзд) собирались в самых разных, мало известных широкой публике местах (скажем я делал концерты и репетировал в клубе СЭМ - на базе молодёжного клуба Юность, не далеко от Смольного. )у нас был и свой концертный зальчик и мы даже сделали как-то опен-эйр в Таврическом парке, при большом стечении народа). Но это всё был ещё РОК, фолком пока и не пахло...
ИМХО началось всё с первой поездки Аквариума в дальние капиталистические страны:) Вернулись оттуда они не с пустыми руками, а с виниловыми пластинками, на которых был ФОЛК кельтского плана.
Я видел эти пластинки, переписывал их. Тогда мы плотно сейшенили с Сергеем "Котом" Василенко (тогда его группа называлась Unia Mystica, это ещё до Ad Libitum). Сергей.. если не ошибаюсь, взял их переписать у Севы Гаккеля. Для нас открылась ранее не известная Вселенная кельтского фолка, который на Западе был вполне себе популярен, собирал стадионы и имел профильные лейблы.
Помню какой культурный шок на нас оказали записи
Силли Визард, Алана Стивелла.. Клэннэд и т.п.
Хотя, объективности ради, видимо это был не единственный канал фолк-просвета. Железный занавес рухнул... многие стали ездить.. в Питер начали приезжать музыканты из бывших союзных республик, где фолк был всегда более в почёте и в традиции.
в 91-м году моя рок-группа Камер Бэнд плавно трансформировалась в Камер Порт... пропали барабаны, электро-инструменты и появился альт, флейта. Мы записали альбом - "Алеф", некоторые песни были ещё из репертуара прежней группы.. а нынче они и в репертуаре уже Вереска. Эти песни имеют более чем 30-летнюю историю. На сцене Питера появилась гр. Ад Либитум - играющая фолк-ренессанс, правда авторский материал. Так что это скорее нужно отнести к фолк-року или даже арт-року. Стали появляться первые независимые клубы. Всех я не назову, но Стерх запомнил навсегда:) здесь- https://vk.com/board7278542 - его кстати нет...
Находился он между Техноложкой и Обводным, на 4-м этаже, в актовом зале какого-то Училища.. уже и не помню какого.. Просуществовал года два-три.. И это был действительно Клуб, не смотря на то, что это было учебное заведение - там курили табак и продавалось спиртное типа пива и отвёртки. Помню концерты групп Тамбурин, Ад Либитум, Птица Си, Выход, Паши Кашина, Эдипова Комплекса... всех и не вспомню уже. Собственно и Камер Порт там выступал. После этого концерта ко мне подошёл друг нашего флейтиста Сергея Добровольского - [id5469382|Владимир Мараев]. Он спросил меня - что по моему мнению играет Камер Порт? Рок - ответил я. Нет, это не рок, это Фолк-рок - сказал Володя и предложил мне познакомиться с музыкантами, занимающимися ФОЛКОМ - группой Ингерманландия. В генеалогии от Баграта и Тараса - она уже именуется Вайпооле. Это название группа сменила незадолго до распада, а с 89-го по 95-й это была группа ИНГЕРМАНЛАНДИЯ.
Мы познакомились и я перестал на какое-то время заниматься рок-музыкой, поступил в Духовную Семинарию, начал петь в церковном хоре, служить чтецом в православном храме. Параллельно стал с головой погружаться в аутентичный фолк, в классику фолк-рока.. разучивать тексты на ижорском и водьском языках, стал играть на гитаре мелодии из Кантелетара в фолк-группе Ингерманландия. Об этом периоде я думаю надо написать отдельно...
[club128411059 | STARTED THE SUMMARY CHART ZATMENIE-2019 on Radio City Kudrovo !!!] VOTE FOR VEREZK, PLEASE))))) (link below, under the cut)
Here are the winning songs (first 3 places) of the monthly charts in 2019 !!! From each group that represented several songs in the project during the year, only one song was selected for the final chart.
????????????? Together we will choose the best song of 2019 !!!
FRIENDS!!!! VOTE FOR THE HEIR !!! (the song Bell, the song was written in 1995, after the tour of Ingermanland in Holland, and recorded at DDT-Records in 2008)
You can vote here:
http://gorodkudrovo.ru/project/zatmenie-2019/
in the meantime, a bit of historical excursion ..)) where there is heather ...
***************************************
PETERSKAYA FOLK AND FOLKERS.
Genealogy of St. Petersburg folk groups
Composed by: Bagrat Ioannisiani, Taras Drak
1995, spring ... and beyond (90s). Compressed, almost encyclopedic information about the birth of the St. Petersburg folk underground, to which I have little relation ...
http://zr.celtic.ru/persons/bagrat/ancestry.htm
From myself I want to add a few words to this genealogy ...
If we single out the folk direction (purely St. Petersburg), as a peculiar and new movement in the St. Petersburg underground, not connected either with folklore or with folk rock of the USSR era (Yabloko, Pilgrim, Tambourine) - then I would have started all the same .. earlier since the end of the 80s., from the Soviet period. The time of the top of the Leningrad Rock Club, when stadiums gathered its Festivals, but there were no small, numerous clubs, as nowadays, which play similar rock, folk rock and folk music. Musicians of such a plan (not from the number of official rock club mega stars) gathered in various places, little known to the general public (say, I did concerts and rehearsed in the SAM club - on the basis of the Youth Club Youth, not far from Smolny.) and our concert hall and we even made somehow open-air in Tauride Park, with a large crowd of people). But it was still ROCK, folk still did not smell ...
IMHO it all started with the first trip of the Aquarium to distant capitalist countries :) They returned from there not empty-handed, but with vinyl records, on which was a FOLK Celtic plan.
I saw these records, rewrote them. Then we tightly seated with Sergey "Cat" Vasilenko (then his group was called Unia Mystica, this was before Ad Libitum). Sergey .. if I’m not mistaken, I took them to be copied from Seva Gakkel. For us, the previously unknown Universe of Celtic folk was opened, which in the West was quite popular for itself, assembled stadiums and had specialized labels.
I remember what cultural shock we had on recordings.
Silly Wizard, Alan Stevell .. Clennad, etc.
Although, for the sake of objectivity, apparently this was not the only channel of folk-lumen. The Iron Curtain collapsed ... many began to travel .. musicians from the former Soviet republics began to come to St. Petersburg, where folk was always more respected and in tradition.
in the year 91, my rock band Camer Bend smoothly transformed into Camera Port ... the drums, electric instruments disappeared and an alt, flute appeared. We recorded the album - "Aleph", some of the songs were from the repertoire of the previous group .. and now they are in the repertoire of Heather. These songs have more than 30 years of history. On the stage of Peter appeared gr. Hell Libitum - playing folk renaissance, though the author's material. So it should rather be attributed to folk rock or even art rock. The first independent clubs began to appear. I won’t name all, but Sterkh remembered forever :) here- https://vk.com/board7278542 - by the way there is none ...
It was located between Tekhnolazhka and Obvodny, on the 4th floor, in the assembly hall of some School .. I don’t remember which one .. It existed for two or three years .. And it was really a Club, despite the fact that it was educational institution - they smoked tobacco and sold alcohol like beer and a screwdriver. I remember the concerts of the groups Tambourine, Hell Libitum, Bird C, Exit, Pasha Kashin, Oedipus Complex ... I don’t remember everyone. Actually, Kamer Port also performed there. After this concert, a friend of our flutist Sergey Dobrovolsky came up to me - [id5469382 | Vladimir Maraev]. He asked me - what do I think Camera Port plays? Rock - I answered. No, this is not rock, this is Folk rock, Volodya said and suggested that I get to know the musicians involved in FOLK - the Ingermanland band. In the genealogy from Bagrat and Taras - it is already called Vaipole. The group changed its name shortly before the collapse, and from the 89th to the 95th it was the group INGERMAND.
We met and for some time I stopped doing rock music, entered the Theological Seminary, began to sing in the church choir, and serve as a reader in an Orthodox church. In parallel, he began to plunge headlong into authentic folk, into the classics of folk rock .. to study texts in Izhora and Vodsky, began to play melodies from Kanteletar in the folk group Ingermanlandia on the guitar. I think it is necessary to write about this period separately ...
Here are the winning songs (first 3 places) of the monthly charts in 2019 !!! From each group that represented several songs in the project during the year, only one song was selected for the final chart.
????????????? Together we will choose the best song of 2019 !!!
FRIENDS!!!! VOTE FOR THE HEIR !!! (the song Bell, the song was written in 1995, after the tour of Ingermanland in Holland, and recorded at DDT-Records in 2008)
You can vote here:
http://gorodkudrovo.ru/project/zatmenie-2019/
in the meantime, a bit of historical excursion ..)) where there is heather ...
***************************************
PETERSKAYA FOLK AND FOLKERS.
Genealogy of St. Petersburg folk groups
Composed by: Bagrat Ioannisiani, Taras Drak
1995, spring ... and beyond (90s). Compressed, almost encyclopedic information about the birth of the St. Petersburg folk underground, to which I have little relation ...
http://zr.celtic.ru/persons/bagrat/ancestry.htm
From myself I want to add a few words to this genealogy ...
If we single out the folk direction (purely St. Petersburg), as a peculiar and new movement in the St. Petersburg underground, not connected either with folklore or with folk rock of the USSR era (Yabloko, Pilgrim, Tambourine) - then I would have started all the same .. earlier since the end of the 80s., from the Soviet period. The time of the top of the Leningrad Rock Club, when stadiums gathered its Festivals, but there were no small, numerous clubs, as nowadays, which play similar rock, folk rock and folk music. Musicians of such a plan (not from the number of official rock club mega stars) gathered in various places, little known to the general public (say, I did concerts and rehearsed in the SAM club - on the basis of the Youth Club Youth, not far from Smolny.) and our concert hall and we even made somehow open-air in Tauride Park, with a large crowd of people). But it was still ROCK, folk still did not smell ...
IMHO it all started with the first trip of the Aquarium to distant capitalist countries :) They returned from there not empty-handed, but with vinyl records, on which was a FOLK Celtic plan.
I saw these records, rewrote them. Then we tightly seated with Sergey "Cat" Vasilenko (then his group was called Unia Mystica, this was before Ad Libitum). Sergey .. if I’m not mistaken, I took them to be copied from Seva Gakkel. For us, the previously unknown Universe of Celtic folk was opened, which in the West was quite popular for itself, assembled stadiums and had specialized labels.
I remember what cultural shock we had on recordings.
Silly Wizard, Alan Stevell .. Clennad, etc.
Although, for the sake of objectivity, apparently this was not the only channel of folk-lumen. The Iron Curtain collapsed ... many began to travel .. musicians from the former Soviet republics began to come to St. Petersburg, where folk was always more respected and in tradition.
in the year 91, my rock band Camer Bend smoothly transformed into Camera Port ... the drums, electric instruments disappeared and an alt, flute appeared. We recorded the album - "Aleph", some of the songs were from the repertoire of the previous group .. and now they are in the repertoire of Heather. These songs have more than 30 years of history. On the stage of Peter appeared gr. Hell Libitum - playing folk renaissance, though the author's material. So it should rather be attributed to folk rock or even art rock. The first independent clubs began to appear. I won’t name all, but Sterkh remembered forever :) here- https://vk.com/board7278542 - by the way there is none ...
It was located between Tekhnolazhka and Obvodny, on the 4th floor, in the assembly hall of some School .. I don’t remember which one .. It existed for two or three years .. And it was really a Club, despite the fact that it was educational institution - they smoked tobacco and sold alcohol like beer and a screwdriver. I remember the concerts of the groups Tambourine, Hell Libitum, Bird C, Exit, Pasha Kashin, Oedipus Complex ... I don’t remember everyone. Actually, Kamer Port also performed there. After this concert, a friend of our flutist Sergey Dobrovolsky came up to me - [id5469382 | Vladimir Maraev]. He asked me - what do I think Camera Port plays? Rock - I answered. No, this is not rock, this is Folk rock, Volodya said and suggested that I get to know the musicians involved in FOLK - the Ingermanland band. In the genealogy from Bagrat and Taras - it is already called Vaipole. The group changed its name shortly before the collapse, and from the 89th to the 95th it was the group INGERMAND.
We met and for some time I stopped doing rock music, entered the Theological Seminary, began to sing in the church choir, and serve as a reader in an Orthodox church. In parallel, he began to plunge headlong into authentic folk, into the classics of folk rock .. to study texts in Izhora and Vodsky, began to play melodies from Kanteletar in the folk group Ingermanlandia on the guitar. I think it is necessary to write about this period separately ...
У записи 26 лайков,
2 репостов,
795 просмотров.
2 репостов,
795 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Максим Жерновой