Великопостная молитва святого Ефрема Сирина.
Господи и Владыко живота моего,
Дух праздности, уныния, любоначалия и празднословия не даждь ми.
Дух же целомудрия, смиренномудрия, терпения и любви даруй ми, рабу Твоему.
Ей, Господи, Царю!
Даруй ми зрети моя прегрешения,
И не осуждати брата моего
Яко благословен еси во веки веков.
Аминь.
Поучение отца Валентина Амфитеатрова о еде:
У людей неверующих жить для еды составляет правило. У людей верующих иное правило: есть, чтобы жить. Оттого в тех семьях, где падает вера, пост считается делом побочным, но зато сильно развиты прихотливость или разборчивость в пище. Истинный христианин в пище видит средство сбережения и под- держания сил. У неверующих питание обращается в некоторого рода священнодействие. Поистине, эти несчастные люди становятся служителями и угодниками чрева. Оттого пиршества и вечера бывают не только шумны, но даже и бесчинны. Едят до пресыщения, пьют до бесчувственного упоения, говорят до забвения приличий и скромности в том, о чем говорят. Судите сами, похожи ли на христианские современные семейные пиршества? Люди не стыдятся пресыщаться и напиваться на крестинах, на брачных торжествах и даже на похоронах. Эти люди, к своему стыду, не должны бы называть себя христианами.
Господи и Владыко живота моего,
Дух праздности, уныния, любоначалия и празднословия не даждь ми.
Дух же целомудрия, смиренномудрия, терпения и любви даруй ми, рабу Твоему.
Ей, Господи, Царю!
Даруй ми зрети моя прегрешения,
И не осуждати брата моего
Яко благословен еси во веки веков.
Аминь.
Поучение отца Валентина Амфитеатрова о еде:
У людей неверующих жить для еды составляет правило. У людей верующих иное правило: есть, чтобы жить. Оттого в тех семьях, где падает вера, пост считается делом побочным, но зато сильно развиты прихотливость или разборчивость в пище. Истинный христианин в пище видит средство сбережения и под- держания сил. У неверующих питание обращается в некоторого рода священнодействие. Поистине, эти несчастные люди становятся служителями и угодниками чрева. Оттого пиршества и вечера бывают не только шумны, но даже и бесчинны. Едят до пресыщения, пьют до бесчувственного упоения, говорят до забвения приличий и скромности в том, о чем говорят. Судите сами, похожи ли на христианские современные семейные пиршества? Люди не стыдятся пресыщаться и напиваться на крестинах, на брачных торжествах и даже на похоронах. Эти люди, к своему стыду, не должны бы называть себя христианами.
The Lenten Prayer of St. Ephraim the Syrian.
Lord and Lord of my belly,
The spirit of idleness, despondency, arbitrariness and idleness do not give me.
But give the spirit of chastity, humility, patience and love to Thy servant.
Her Lord, the King!
Grant me to see my transgressions
And do not judge my brother
Blessed be thou forever and ever.
Amen.
Teaching Father Valentin Amfiteatrov about food:
For unbelievers, living for food is the rule. Believers have a different rule: eat to live. Therefore, in those families where faith falls, fasting is considered to be a side-event, but whimsical or discriminating in food is highly developed. A true Christian sees food as a means of saving and maintaining strength. For unbelievers, food is converted into some kind of sacred action. Truly, these unfortunate people become servants and saints of the womb. Therefore, feasts and evenings are not only noisy, but even unreasonable. They eat to satiety, drink to insensible rapture, talk to the oblivion of decency and modesty in what they say. Judge for yourselves, are they like Christian modern family feasts? People are not ashamed to get fed up and get drunk at christening parties, at weddings and even at funerals. These people, to their shame, should not call themselves Christians.
Lord and Lord of my belly,
The spirit of idleness, despondency, arbitrariness and idleness do not give me.
But give the spirit of chastity, humility, patience and love to Thy servant.
Her Lord, the King!
Grant me to see my transgressions
And do not judge my brother
Blessed be thou forever and ever.
Amen.
Teaching Father Valentin Amfiteatrov about food:
For unbelievers, living for food is the rule. Believers have a different rule: eat to live. Therefore, in those families where faith falls, fasting is considered to be a side-event, but whimsical or discriminating in food is highly developed. A true Christian sees food as a means of saving and maintaining strength. For unbelievers, food is converted into some kind of sacred action. Truly, these unfortunate people become servants and saints of the womb. Therefore, feasts and evenings are not only noisy, but even unreasonable. They eat to satiety, drink to insensible rapture, talk to the oblivion of decency and modesty in what they say. Judge for yourselves, are they like Christian modern family feasts? People are not ashamed to get fed up and get drunk at christening parties, at weddings and even at funerals. These people, to their shame, should not call themselves Christians.
У записи 3 лайков,
0 репостов,
128 просмотров.
0 репостов,
128 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Аня Хитева