Ещё немного про семинар, теперь уже менее официально и от себя лично.
В конце семинара получил красный жетон от Бенджамина, заменив тем самым синий, полученный полтора года назад.
Вообще сама идея с жетонами (а то ли просто теперь, то ли начиная с красного, ещё и браслетами из паракорда в цвет) прикольная, потому что жетон - такая вещь, которую можно носить всё время, а не надевать в зале, чтобы штаны/кимоно не спадали. Описание на сайте Dog Brothers написано такое:
"Red Rank – “well versed martial artist & skilled fighter”
Movement and momentum is key tenor of the red level, emphasis is in developing a great offence. You begin to combine your actions. Your movements are automatic, smooth and graceful. Smoothness and efficiency is the foundation of your skill.
Red is a sign of danger, and the red level practitioner is beginning to become very dangerous with their knowledge and abilities. This is the stage where you move sophisticated and you discover how to manipulate your opponent to their disadvantage.
At this level there should be very few moves or techniques that are unfamiliar with. You start to look at everything with a fresh set of eyes. You can take the most basic movement that you already have practised thousands of times and realize that you are still able to refine it.
The red level seeks for new, more profound knowledge of the Art. By now you will have perceived your own style."
Ну что ж, значит так ????
Система оценки олдскульная - никакой программы, на тебя просто смотрят и решают, готов ли ты, достоин ли ты, и тогда ты получаешь новый ранг. В общем
Что от семинаров получаю лично я, и что я получил от этого конкретного семинара:
1) Структурирование материала. Это, пожалуй, самое главное для меня. Ещё ни один мастер не приезжал с интеллект-картами на семинар и не вешал их на стену, чтобы каждый мог подойти и понять, как всё ,что мы учим, раскладывается на полочки и как оно взаимосвязано. Я не так давно сам себе начал писать интеллект карты своих знаний и техники, когда столкнулся с тем, что не очень понимаю "масштаб бедствия" в принципе, и то, как это делает Бенджамин - огромное подспорье для меня
2) Две палки и модель "seat belt". Пожалуй, всех, кто вышел из ФБИ, ждёт большое разочарование, когда они обнаруживают, что так любовно отрабатываемые техники комбинационной работы (синавали) не работают в бою, потому что связки слишком длинные и сложные и, хотя по манекену и можно набивать 4-6 ударов в секунду, движущийся противник такой возможности тебе не даст. На этом фоне упрощение техники выглядит очень примитивно, однако только и именно так оно и работает.
3) Клинч и комбинации. Ничего нового, на самом деле, разве что пара техник, опять же структура. Тут позволю себе чуть покритиковать. Бенджамин давал несколько опрокидываний, которые неизбежно влекут за собой борьбу на земле. Я люблю бороться, но если есть возможность уронить человека и остаться на ногах, выберу её, и вот этого мне, пожалуй, не хватило. Были освещены также важные моменты комбинационной работы, совсем базовые, если хотите. Часто во время боя на сборе я слышу, как Бенджамин кричит (в том числе, мне) "Combinations!" и люди сразу же просыпаются, начинают включать комбинации ударов, однако понимание того, что бессмысленно просто так начинать наносить по 3-4 удара вместо одного, а необходимо создавать момент для нанесения этих ударов - это ключевое в тренировке.
Пока всё. Будут ещё мысли - ещё напишу.
В конце семинара получил красный жетон от Бенджамина, заменив тем самым синий, полученный полтора года назад.
Вообще сама идея с жетонами (а то ли просто теперь, то ли начиная с красного, ещё и браслетами из паракорда в цвет) прикольная, потому что жетон - такая вещь, которую можно носить всё время, а не надевать в зале, чтобы штаны/кимоно не спадали. Описание на сайте Dog Brothers написано такое:
"Red Rank – “well versed martial artist & skilled fighter”
Movement and momentum is key tenor of the red level, emphasis is in developing a great offence. You begin to combine your actions. Your movements are automatic, smooth and graceful. Smoothness and efficiency is the foundation of your skill.
Red is a sign of danger, and the red level practitioner is beginning to become very dangerous with their knowledge and abilities. This is the stage where you move sophisticated and you discover how to manipulate your opponent to their disadvantage.
At this level there should be very few moves or techniques that are unfamiliar with. You start to look at everything with a fresh set of eyes. You can take the most basic movement that you already have practised thousands of times and realize that you are still able to refine it.
The red level seeks for new, more profound knowledge of the Art. By now you will have perceived your own style."
Ну что ж, значит так ????
Система оценки олдскульная - никакой программы, на тебя просто смотрят и решают, готов ли ты, достоин ли ты, и тогда ты получаешь новый ранг. В общем
Что от семинаров получаю лично я, и что я получил от этого конкретного семинара:
1) Структурирование материала. Это, пожалуй, самое главное для меня. Ещё ни один мастер не приезжал с интеллект-картами на семинар и не вешал их на стену, чтобы каждый мог подойти и понять, как всё ,что мы учим, раскладывается на полочки и как оно взаимосвязано. Я не так давно сам себе начал писать интеллект карты своих знаний и техники, когда столкнулся с тем, что не очень понимаю "масштаб бедствия" в принципе, и то, как это делает Бенджамин - огромное подспорье для меня
2) Две палки и модель "seat belt". Пожалуй, всех, кто вышел из ФБИ, ждёт большое разочарование, когда они обнаруживают, что так любовно отрабатываемые техники комбинационной работы (синавали) не работают в бою, потому что связки слишком длинные и сложные и, хотя по манекену и можно набивать 4-6 ударов в секунду, движущийся противник такой возможности тебе не даст. На этом фоне упрощение техники выглядит очень примитивно, однако только и именно так оно и работает.
3) Клинч и комбинации. Ничего нового, на самом деле, разве что пара техник, опять же структура. Тут позволю себе чуть покритиковать. Бенджамин давал несколько опрокидываний, которые неизбежно влекут за собой борьбу на земле. Я люблю бороться, но если есть возможность уронить человека и остаться на ногах, выберу её, и вот этого мне, пожалуй, не хватило. Были освещены также важные моменты комбинационной работы, совсем базовые, если хотите. Часто во время боя на сборе я слышу, как Бенджамин кричит (в том числе, мне) "Combinations!" и люди сразу же просыпаются, начинают включать комбинации ударов, однако понимание того, что бессмысленно просто так начинать наносить по 3-4 удара вместо одного, а необходимо создавать момент для нанесения этих ударов - это ключевое в тренировке.
Пока всё. Будут ещё мысли - ещё напишу.
A little more about the seminar, now less officially and on my own behalf.
At the end of the workshop, he received a red token from Benjamin, thereby replacing the blue one received one and a half years ago.
In general, the very idea with tokens (or just now, or starting from red, also with bracelets from paracord in color) is cool, because a token is such a thing that you can wear all the time, and not wear it in the hall so that your pants / the kimono did not fall. The description on the Dog Brothers website says:
"Red Rank -“ well versed martial artist & skilled fighter ”
Movement and momentum is key tenor of the red level, emphasis is in developing a great offence. You begin to combine your actions. Your movements are automatic, smooth and graceful. Smoothness and efficiency is the foundation of your skill.
Red is a sign of danger, and the red level practitioner is beginning to become very dangerous with their knowledge and abilities. This is the stage where you move sophisticated and you discover how to manipulate your opponent to their disadvantage.
At this level there should be very few moves or techniques that are unfamiliar with. You start to look at everything with a fresh set of eyes. You can take the most basic movement that you already have practiced thousands of times and realize that you are still able to refine it.
The red level seeks for new, more profound knowledge of the Art. By now you will have perceived your own style. "
Well then so ????
The rating system is old school - no program, they just look at you and decide whether you are ready, whether you are worthy, and then you get a new rank. Generally
What I personally receive from the seminars, and what I received from this particular seminar:
1) Structuring the material. This is perhaps the most important thing for me. Not a single master has yet come to the seminar with intelligence cards and hung them on the wall so that everyone can come up and understand how everything we teach is laid out on shelves and how it is interconnected. Not so long ago, I began to write my own intellect of a map of my knowledge and technology when I came across the fact that I do not really understand the "scale of disaster" in principle, and how Benjamin does it is a huge help for me
2) Two sticks and model "seat belt". Perhaps everyone who has left the FBI will be very disappointed when they find that the so lovingly worked out combination work techniques (sinai) do not work in battle, because the ligaments are too long and complex and, although it’s possible to stuff 4-6 on the dummy beats per second, a moving opponent will not give you such an opportunity. Against this background, the simplification of the technique looks very primitive, but this is just how it works.
3) Clinch and combinations. Nothing new, in fact, unless a couple of techniques, again a structure. Here let me criticize a little. Benjamin gave several rollovers, which inevitably entail a struggle on earth. I like to fight, but if there is an opportunity to drop a person and stay on my feet, I will choose it, and this, perhaps, was not enough for me. Important aspects of the combination work were also highlighted, very basic, if you like. Often during a fight at a training camp, I hear Benjamin shout (including to me) "Combinations!" and people immediately wake up, begin to turn on combinations of strokes, however, understanding that it is pointless to just start striking 3-4 blows instead of one, and you need to create a moment for delivering these strokes is the key in training.
That's all for now. There will be more thoughts - I will write more.
At the end of the workshop, he received a red token from Benjamin, thereby replacing the blue one received one and a half years ago.
In general, the very idea with tokens (or just now, or starting from red, also with bracelets from paracord in color) is cool, because a token is such a thing that you can wear all the time, and not wear it in the hall so that your pants / the kimono did not fall. The description on the Dog Brothers website says:
"Red Rank -“ well versed martial artist & skilled fighter ”
Movement and momentum is key tenor of the red level, emphasis is in developing a great offence. You begin to combine your actions. Your movements are automatic, smooth and graceful. Smoothness and efficiency is the foundation of your skill.
Red is a sign of danger, and the red level practitioner is beginning to become very dangerous with their knowledge and abilities. This is the stage where you move sophisticated and you discover how to manipulate your opponent to their disadvantage.
At this level there should be very few moves or techniques that are unfamiliar with. You start to look at everything with a fresh set of eyes. You can take the most basic movement that you already have practiced thousands of times and realize that you are still able to refine it.
The red level seeks for new, more profound knowledge of the Art. By now you will have perceived your own style. "
Well then so ????
The rating system is old school - no program, they just look at you and decide whether you are ready, whether you are worthy, and then you get a new rank. Generally
What I personally receive from the seminars, and what I received from this particular seminar:
1) Structuring the material. This is perhaps the most important thing for me. Not a single master has yet come to the seminar with intelligence cards and hung them on the wall so that everyone can come up and understand how everything we teach is laid out on shelves and how it is interconnected. Not so long ago, I began to write my own intellect of a map of my knowledge and technology when I came across the fact that I do not really understand the "scale of disaster" in principle, and how Benjamin does it is a huge help for me
2) Two sticks and model "seat belt". Perhaps everyone who has left the FBI will be very disappointed when they find that the so lovingly worked out combination work techniques (sinai) do not work in battle, because the ligaments are too long and complex and, although it’s possible to stuff 4-6 on the dummy beats per second, a moving opponent will not give you such an opportunity. Against this background, the simplification of the technique looks very primitive, but this is just how it works.
3) Clinch and combinations. Nothing new, in fact, unless a couple of techniques, again a structure. Here let me criticize a little. Benjamin gave several rollovers, which inevitably entail a struggle on earth. I like to fight, but if there is an opportunity to drop a person and stay on my feet, I will choose it, and this, perhaps, was not enough for me. Important aspects of the combination work were also highlighted, very basic, if you like. Often during a fight at a training camp, I hear Benjamin shout (including to me) "Combinations!" and people immediately wake up, begin to turn on combinations of strokes, however, understanding that it is pointless to just start striking 3-4 blows instead of one, and you need to create a moment for delivering these strokes is the key in training.
That's all for now. There will be more thoughts - I will write more.
У записи 35 лайков,
6 репостов,
987 просмотров.
6 репостов,
987 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Евгений Васильев