http://en.m.wikipedia.org/wiki/Interstellar_(film)
In creating the wormhole and a supermassive rotating black hole (which possesses an ergosphere, as opposed to a non-rotating black hole), Thorne collaborated with visual effect supervisor Paul Franklin and a team of 30 computer effects artists at Double Negative. Thorne would provide pages of deeply sourced theoretical equations to the artists, who then wrote new CGI rendering software based on these equations to create accurate computer simulations of the gravitational lensing caused by these phenomena. Some individual frames took up to 100 hours to render, and resulted in 800 terabytes of data. The resulting visual effect provided Thorne with new insight into the effects of gravitational lensing and accretion disks surrounding black holes, and will lead to the creation of two scientific papers, one for the astrophysics community and one for the computer graphics community.[62]
In creating the wormhole and a supermassive rotating black hole (which possesses an ergosphere, as opposed to a non-rotating black hole), Thorne collaborated with visual effect supervisor Paul Franklin and a team of 30 computer effects artists at Double Negative. Thorne would provide pages of deeply sourced theoretical equations to the artists, who then wrote new CGI rendering software based on these equations to create accurate computer simulations of the gravitational lensing caused by these phenomena. Some individual frames took up to 100 hours to render, and resulted in 800 terabytes of data. The resulting visual effect provided Thorne with new insight into the effects of gravitational lensing and accretion disks surrounding black holes, and will lead to the creation of two scientific papers, one for the astrophysics community and one for the computer graphics community.[62]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Interstellar_(film)
Создавая червоточину и сверхмассивную вращающуюся черную дыру (обладающую эргосферой, в отличие от невращающейся черной дыры), Торн сотрудничал с супервайзером визуальных эффектов Полом Франклином и командой из 30 художников по компьютерным эффектам в Double Negative. Торн предоставил бы страницы теоретических уравнений с глубокими источниками для художников, которые затем написали новое программное обеспечение CGI для рендеринга, основанное на этих уравнениях, для создания точного компьютерного моделирования гравитационного линзирования, вызванного этими явлениями. Для отображения некоторых отдельных кадров требуется до 100 часов, что приводит к получению 800 терабайт данных. Получающийся визуальный эффект дал Торну новое понимание эффектов гравитационного линзирования и аккреционных дисков, окружающих черные дыры, и приведет к созданию двух научных работ, одной для сообщества астрофизиков и одной для сообщества компьютерной графики. [62]
Создавая червоточину и сверхмассивную вращающуюся черную дыру (обладающую эргосферой, в отличие от невращающейся черной дыры), Торн сотрудничал с супервайзером визуальных эффектов Полом Франклином и командой из 30 художников по компьютерным эффектам в Double Negative. Торн предоставил бы страницы теоретических уравнений с глубокими источниками для художников, которые затем написали новое программное обеспечение CGI для рендеринга, основанное на этих уравнениях, для создания точного компьютерного моделирования гравитационного линзирования, вызванного этими явлениями. Для отображения некоторых отдельных кадров требуется до 100 часов, что приводит к получению 800 терабайт данных. Получающийся визуальный эффект дал Торну новое понимание эффектов гравитационного линзирования и аккреционных дисков, окружающих черные дыры, и приведет к созданию двух научных работ, одной для сообщества астрофизиков и одной для сообщества компьютерной графики. [62]
У записи 1 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Анатолий Бучин