[Отсчет пошел. Первая неделя]
Первая (вводная) неделя первого семестра магистерской программы "Advanced Theatre Practice" в "Royal Central School of Speech and Drama, University of London" (по-русски-то и не знаешь, как сказать такую красоту).
Самые часто употребляемые слова: "breath", "relax", "don't worry", "you probably already overwhelmed by a lot of information, so I will not talk much", "I will repeat this later again, don't worry", "your student experience", "support", "engagement".
География курса: около 60% британцы, остальные - США, Канада, Греция, Франция, Германия, Израиль, Индия, Китай. Среди магистрантов на других курсах - жители всех континентов планеты земля.
Содержание вводной недели:
* "cake and tea" с магистрантами всех курсов (а здесь их ооочень много, начиная с "Acting for Screening" и "Creative producers", заканчивая "Applied Drama" и "Drama and Movement therapy")
* представление всех-всех магистерских программ и мастер-классы от недавних выпускников и студентов;
* все преподаватели первого семестра нашей магистерской программы по очереди пришли к нам с бумажкой-или-чем-другим, дабы презентовать нам свой курс и подробненько отчитались: о чем будет их курс, что надо будет делать, какие работы выполнить, чему мы научимся и что должны продемонстрировать в конце, дали список литературы и ответили на все вопросы;
* работали в смешанной группе с продюсерами и драматургами/критиками над разработкой проектов для разных аудиторией. Нам попалась аудитория по-британски называемая "Home and Heritage" - люди, живущие в маленьких городках и деревнях и не выезжающие оттуда для похода в театр. Нужно было придумать для них событие/фестиваль/представление/выставку. Сегодня был питчинг.
* начали изучать креативную индустрию Лондона с проекта одного из выпускников - teambuliding + case study = Time Run: The Escape Room Adventure.
* еще были всякие приветственные мероприятия от студенческого союза и приглашение вступить во всевозможные клубы: от йогов до феминистского сообщества и клуба против сексуального насилия и домогательств (выдали крутой брелок с фонариков и чекой, при выдергивании которой раздается пронзительный визг), от любителей футбола до волонтерского объединения, работающего с бедными школами в неблагополучных районах.
С понедельника начинается все по-серьёзу с курса по выбору. У меня - композиция. Будем изучать всевозможные структуры современных перформативных практик (иммерсивных, аудиоперформансов, феминистких групп, и всякого "devised" театра) и создавать свои структуры и композиции. Буду держать вас в курсе!
P.S. На лестнице при входе в школу - имена известных выпускников: очень мотивирует, я вам скажу, подниматься каждое утро по Лоуренсу Оливье и Мартину Фриману.
Первая (вводная) неделя первого семестра магистерской программы "Advanced Theatre Practice" в "Royal Central School of Speech and Drama, University of London" (по-русски-то и не знаешь, как сказать такую красоту).
Самые часто употребляемые слова: "breath", "relax", "don't worry", "you probably already overwhelmed by a lot of information, so I will not talk much", "I will repeat this later again, don't worry", "your student experience", "support", "engagement".
География курса: около 60% британцы, остальные - США, Канада, Греция, Франция, Германия, Израиль, Индия, Китай. Среди магистрантов на других курсах - жители всех континентов планеты земля.
Содержание вводной недели:
* "cake and tea" с магистрантами всех курсов (а здесь их ооочень много, начиная с "Acting for Screening" и "Creative producers", заканчивая "Applied Drama" и "Drama and Movement therapy")
* представление всех-всех магистерских программ и мастер-классы от недавних выпускников и студентов;
* все преподаватели первого семестра нашей магистерской программы по очереди пришли к нам с бумажкой-или-чем-другим, дабы презентовать нам свой курс и подробненько отчитались: о чем будет их курс, что надо будет делать, какие работы выполнить, чему мы научимся и что должны продемонстрировать в конце, дали список литературы и ответили на все вопросы;
* работали в смешанной группе с продюсерами и драматургами/критиками над разработкой проектов для разных аудиторией. Нам попалась аудитория по-британски называемая "Home and Heritage" - люди, живущие в маленьких городках и деревнях и не выезжающие оттуда для похода в театр. Нужно было придумать для них событие/фестиваль/представление/выставку. Сегодня был питчинг.
* начали изучать креативную индустрию Лондона с проекта одного из выпускников - teambuliding + case study = Time Run: The Escape Room Adventure.
* еще были всякие приветственные мероприятия от студенческого союза и приглашение вступить во всевозможные клубы: от йогов до феминистского сообщества и клуба против сексуального насилия и домогательств (выдали крутой брелок с фонариков и чекой, при выдергивании которой раздается пронзительный визг), от любителей футбола до волонтерского объединения, работающего с бедными школами в неблагополучных районах.
С понедельника начинается все по-серьёзу с курса по выбору. У меня - композиция. Будем изучать всевозможные структуры современных перформативных практик (иммерсивных, аудиоперформансов, феминистких групп, и всякого "devised" театра) и создавать свои структуры и композиции. Буду держать вас в курсе!
P.S. На лестнице при входе в школу - имена известных выпускников: очень мотивирует, я вам скажу, подниматься каждое утро по Лоуренсу Оливье и Мартину Фриману.
[The countdown has begun. First week]
The first (introductory) week of the first semester of the master's program "Advanced Theater Practice" at "Royal Central School of Speech and Drama, University of London" (in Russian, you don’t know how to say such beauty).
The most commonly used words: "breath", "relax", "don't worry", "you probably already overwhelmed by a lot of information, so I will not talk much", "I will repeat this later again, don't worry "," your student experience "," support "," engagement ".
Geography of the course: about 60% are British, the rest are the USA, Canada, Greece, France, Germany, Israel, India, China. Among undergraduates in other courses are residents of all continents of the planet earth.
Introductory week content:
* "cake and tea" with undergraduates of all courses (and there are so many of them, starting with "Acting for Screening" and "Creative producers", ending with "Applied Drama" and "Drama and Movement therapy")
* Presentation of all-all master's programs and master classes from recent graduates and students;
* all the teachers of the first semester of our master's program took turns to come to us with a piece of paper or something else to present us their course and report in detail: what will be their course, what will need to be done, what kind of work to do, what we will learn and what should be demonstrated at the end, given a list of references and answered all questions;
* worked in a mixed group with producers and playwrights / critics to develop projects for different audiences. We came across an audience in the British called "Home and Heritage" - people who live in small towns and villages and do not travel from there to go to the theater. It was necessary to come up with an event / festival / performance / exhibition for them. Today was a pitching.
* began to study the creative industry of London from the project of one of the graduates - teambuliding + case study = Time Run: The Escape Room Adventure.
* there were all sorts of welcome events from the student union and an invitation to join all kinds of clubs: from yogis to the feminist community and the club against sexual violence and harassment (they gave a cool keychain with flashlights and a check, when you pull out a piercing screech), from football fans to volunteer an association working with poor schools in disadvantaged areas.
On Monday, everything starts in earnest with a choice course. I have a composition. We will study all kinds of structures of modern performative practices (immersive, audio performances, feminist groups, and any "devised" theater) and create our own structures and compositions. I will keep you updated!
P.S. On the stairs at the entrance to the school are the names of famous graduates: it is very motivating, I tell you, to climb every morning according to Laurence Olivier and Martin Freeman.
The first (introductory) week of the first semester of the master's program "Advanced Theater Practice" at "Royal Central School of Speech and Drama, University of London" (in Russian, you don’t know how to say such beauty).
The most commonly used words: "breath", "relax", "don't worry", "you probably already overwhelmed by a lot of information, so I will not talk much", "I will repeat this later again, don't worry "," your student experience "," support "," engagement ".
Geography of the course: about 60% are British, the rest are the USA, Canada, Greece, France, Germany, Israel, India, China. Among undergraduates in other courses are residents of all continents of the planet earth.
Introductory week content:
* "cake and tea" with undergraduates of all courses (and there are so many of them, starting with "Acting for Screening" and "Creative producers", ending with "Applied Drama" and "Drama and Movement therapy")
* Presentation of all-all master's programs and master classes from recent graduates and students;
* all the teachers of the first semester of our master's program took turns to come to us with a piece of paper or something else to present us their course and report in detail: what will be their course, what will need to be done, what kind of work to do, what we will learn and what should be demonstrated at the end, given a list of references and answered all questions;
* worked in a mixed group with producers and playwrights / critics to develop projects for different audiences. We came across an audience in the British called "Home and Heritage" - people who live in small towns and villages and do not travel from there to go to the theater. It was necessary to come up with an event / festival / performance / exhibition for them. Today was a pitching.
* began to study the creative industry of London from the project of one of the graduates - teambuliding + case study = Time Run: The Escape Room Adventure.
* there were all sorts of welcome events from the student union and an invitation to join all kinds of clubs: from yogis to the feminist community and the club against sexual violence and harassment (they gave a cool keychain with flashlights and a check, when you pull out a piercing screech), from football fans to volunteer an association working with poor schools in disadvantaged areas.
On Monday, everything starts in earnest with a choice course. I have a composition. We will study all kinds of structures of modern performative practices (immersive, audio performances, feminist groups, and any "devised" theater) and create our own structures and compositions. I will keep you updated!
P.S. On the stairs at the entrance to the school are the names of famous graduates: it is very motivating, I tell you, to climb every morning according to Laurence Olivier and Martin Freeman.
У записи 24 лайков,
0 репостов,
472 просмотров.
0 репостов,
472 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Ада Мухина