Пресвятая Дева Мария родилась в то время, когда люди дошли до таких пределов нравственного упадка, при которых их восстание казалось уже невозможным. Лучшие умы той эпохи сознавали и часто открыто говорили, что Бог должен сойти в мир, чтобы исправить веру и не допустить погибели рода человеческого. Сын Божий восхотел для спасения людей принять человеческое естество, и Пречистую Деву Марию, единственную достойную вместить в Себя и воплотить Источник чистоты и святости, Он избирает Себе Матерью.
Рождество Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии празднуется Церковью, как день всемирной радости. В этот светлый день, на рубеже Ветхого и Нового заветов, родилась Преблагословенная Дева Мария, предуставленная от века Божественным Промыслом послужить тайне воплощения Бога Слова - явиться Матерью Спасителя мира, Господа нашего Иисуса Христа. Пресвятая Дева Мария родилась в небольшом Галилейском городе Назарете. Родителями Ее были праведные Иоаким из рода пророка и царя Давида и Анна из рода первосвященника Аарона. Супруги были бездетны, так как святая Анна была неплодна. Достигнув преклонных лет, Иоаким и Анна не теряли надежды на милость Божию, твердо веря, что Богу все возможно, и Он может разрешить неплодство Анны даже в ее старости, как некогда разрешил неплодство Сарры, супруги патриарха Авраама. Святые Иоаким и Анна дали обет посвятить Богу для служения в храме дитя, которое им пошлет Господь. Бесчадие считалось в еврейском народе наказанием Божиим за грехи, поэтому святые и праведные Иоаким и Анна терпели несправедливые поношения от своих соотечественников. В один из праздников старец Иоаким принес в Иерусалимский храм свою жертву в дар Богу, но первосвященник не принял ее, назвав Иоакима недостойным, ввиду его бесчадия. Святой Иоаким в глубоком горе ушел в пустыню и там со слезами молился Господу о даровании дитяти. Святая Анна, узнав, что произошло в Иерусалимском храме, горько плакала, однако не роптала на Господа, а молилась, призывая на свою семью милосердие Божие. Господь исполнил их прошение, когда святые супруги достигли преклонного возраста и приготовили себя добродетельной жизнью к высокому званию - быть родителями Пресвятой Девы Марии, будущей Матери Господа Иисуса Христа. Архангел Гавриил принес Иоакиму и Анне радостную весть: молитвы их услышаны Богом, и у них родится Преблагословенная Дочь Мария, через Которую будет даровано спасение всему миру. Пресвятая Дева Мария Своей чистотой и добродетелью превзошла не только всех людей, но и Ангелов, явилась живым храмом Божиим, и, как воспевает Церковь в праздничных песнопениях, "Небесной Дверью, вводящей Христа во Вселенную во спасение душ наших" (2-я стихира на "Господи, воззвах", глас 6).
Рождество Божией Матери ознаменовало наступление времени, когда начали исполняться великие и утешительные обетования Божии о спасении рода человеческого от рабства диавола. Это событие приблизило на земле благодатное Царство Божие, царство истины, благочестия, добродетели и бессмертной жизни. Матерь Перворожденного всея твари является и всем нам по благодати Матерью и милосердной Заступницей, к Которой мы постоянно прибегаем с сыновним дерзновением.
21 сентября - Рождество Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии.
Слово на Рождество Пресвятой Богородицы: http://days.pravoslavie.ru/Life/life1480.htm
Рождество Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии празднуется Церковью, как день всемирной радости. В этот светлый день, на рубеже Ветхого и Нового заветов, родилась Преблагословенная Дева Мария, предуставленная от века Божественным Промыслом послужить тайне воплощения Бога Слова - явиться Матерью Спасителя мира, Господа нашего Иисуса Христа. Пресвятая Дева Мария родилась в небольшом Галилейском городе Назарете. Родителями Ее были праведные Иоаким из рода пророка и царя Давида и Анна из рода первосвященника Аарона. Супруги были бездетны, так как святая Анна была неплодна. Достигнув преклонных лет, Иоаким и Анна не теряли надежды на милость Божию, твердо веря, что Богу все возможно, и Он может разрешить неплодство Анны даже в ее старости, как некогда разрешил неплодство Сарры, супруги патриарха Авраама. Святые Иоаким и Анна дали обет посвятить Богу для служения в храме дитя, которое им пошлет Господь. Бесчадие считалось в еврейском народе наказанием Божиим за грехи, поэтому святые и праведные Иоаким и Анна терпели несправедливые поношения от своих соотечественников. В один из праздников старец Иоаким принес в Иерусалимский храм свою жертву в дар Богу, но первосвященник не принял ее, назвав Иоакима недостойным, ввиду его бесчадия. Святой Иоаким в глубоком горе ушел в пустыню и там со слезами молился Господу о даровании дитяти. Святая Анна, узнав, что произошло в Иерусалимском храме, горько плакала, однако не роптала на Господа, а молилась, призывая на свою семью милосердие Божие. Господь исполнил их прошение, когда святые супруги достигли преклонного возраста и приготовили себя добродетельной жизнью к высокому званию - быть родителями Пресвятой Девы Марии, будущей Матери Господа Иисуса Христа. Архангел Гавриил принес Иоакиму и Анне радостную весть: молитвы их услышаны Богом, и у них родится Преблагословенная Дочь Мария, через Которую будет даровано спасение всему миру. Пресвятая Дева Мария Своей чистотой и добродетелью превзошла не только всех людей, но и Ангелов, явилась живым храмом Божиим, и, как воспевает Церковь в праздничных песнопениях, "Небесной Дверью, вводящей Христа во Вселенную во спасение душ наших" (2-я стихира на "Господи, воззвах", глас 6).
Рождество Божией Матери ознаменовало наступление времени, когда начали исполняться великие и утешительные обетования Божии о спасении рода человеческого от рабства диавола. Это событие приблизило на земле благодатное Царство Божие, царство истины, благочестия, добродетели и бессмертной жизни. Матерь Перворожденного всея твари является и всем нам по благодати Матерью и милосердной Заступницей, к Которой мы постоянно прибегаем с сыновним дерзновением.
21 сентября - Рождество Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии.
Слово на Рождество Пресвятой Богородицы: http://days.pravoslavie.ru/Life/life1480.htm
The Blessed Virgin Mary was born at a time when people reached such limits of moral decline, at which their rebellion seemed already impossible. The best minds of that era were aware and often openly said that God must descend into the world in order to correct faith and prevent the perishing of the human race. The Son of God wanted to save humanity to accept human nature, and the Blessed Virgin Mary, the only one worthy to embody in Himself and embody the Source of purity and holiness, He chooses to Himself a Mother.
The Nativity of the Blessed Lady of our Virgin and Ever-Virgin Mary is celebrated by the Church as a day of worldwide joy. On this bright day, at the turn of the Old and New Testaments, the Blessed Virgin Mary was born, predestined by the Divine Providence to serve the secret of the incarnation of the God of the Word - to be the Mother of the Savior of the world, our Lord Jesus Christ. The Blessed Virgin Mary was born in the small Galilean city of Nazareth. Her parents were the righteous Joachim from the clan of the prophet and king David and Anna from the clan of the high priest Aaron. The spouses were childless, since St. Anna was barren. Having reached advanced years, Joachim and Anna did not lose hope for God's mercy, firmly believing that everything is possible for God, and He can solve the infertility of Anna even in her old age, as he once permitted the infertility of Sarah, the wife of the patriarch Abraham. Saints Joachim and Anna made a vow to consecrate to God for service in the temple a child whom the Lord would send them. In the Jewish people, ruthlessness was considered the punishment of God for sins, therefore the saints and the righteous Joachim and Anna suffered unjust reproaches from their compatriots. On one of the feasts, the Elder Joachim offered his sacrifice to God in the Temple of Jerusalem, but the high priest did not accept it, calling Joachim unworthy because of his mercilessness. Saint Joachim in deep mountain went into the wilderness and there he prayed with tears to the Lord for the gift of a child. Saint Anna, learning what happened in the Jerusalem temple, wept bitterly, but did not complain about the Lord, but prayed, invoking the mercy of God on her family. The Lord fulfilled their petition when the holy spouses reached old age and prepared themselves with a virtuous life for a high rank - to be parents of the Blessed Virgin Mary, the future Mother of the Lord Jesus Christ. The archangel Gabriel brought joyful news to Joachim and Anna: their prayers were answered by God, and the Blessed Daughter Mary will be born to them, through whom salvation will be granted to the whole world. The Blessed Virgin Mary surpassed not only all people, but also Angels in her purity and virtue, she appeared to be a living temple of God, and, as the Church sings in celebratory hymns, “the Heavenly Door that brings Christ into the Universe for the salvation of our souls” (2 st. “Lord, cry,” voice 6).
The Nativity of the Mother of God marked the onset of time when the great and comforting promises of God began to be fulfilled to save the human race from the slavery of the devil. This event brought closer the blessed kingdom of God on earth, the kingdom of truth, piety, virtue and immortal life. The Mother of the First-born of all creatures is also to all of us, by grace, the Mother and the merciful Intercessor, to Whom we constantly resort to with filial boldness.
September 21 - Christmas of the Most Holy Lady of our Theotokos and the Virgin Mary.
Word for the Nativity of the Blessed Virgin: http://days.pravoslavie.ru/Life/life1480.htm
The Nativity of the Blessed Lady of our Virgin and Ever-Virgin Mary is celebrated by the Church as a day of worldwide joy. On this bright day, at the turn of the Old and New Testaments, the Blessed Virgin Mary was born, predestined by the Divine Providence to serve the secret of the incarnation of the God of the Word - to be the Mother of the Savior of the world, our Lord Jesus Christ. The Blessed Virgin Mary was born in the small Galilean city of Nazareth. Her parents were the righteous Joachim from the clan of the prophet and king David and Anna from the clan of the high priest Aaron. The spouses were childless, since St. Anna was barren. Having reached advanced years, Joachim and Anna did not lose hope for God's mercy, firmly believing that everything is possible for God, and He can solve the infertility of Anna even in her old age, as he once permitted the infertility of Sarah, the wife of the patriarch Abraham. Saints Joachim and Anna made a vow to consecrate to God for service in the temple a child whom the Lord would send them. In the Jewish people, ruthlessness was considered the punishment of God for sins, therefore the saints and the righteous Joachim and Anna suffered unjust reproaches from their compatriots. On one of the feasts, the Elder Joachim offered his sacrifice to God in the Temple of Jerusalem, but the high priest did not accept it, calling Joachim unworthy because of his mercilessness. Saint Joachim in deep mountain went into the wilderness and there he prayed with tears to the Lord for the gift of a child. Saint Anna, learning what happened in the Jerusalem temple, wept bitterly, but did not complain about the Lord, but prayed, invoking the mercy of God on her family. The Lord fulfilled their petition when the holy spouses reached old age and prepared themselves with a virtuous life for a high rank - to be parents of the Blessed Virgin Mary, the future Mother of the Lord Jesus Christ. The archangel Gabriel brought joyful news to Joachim and Anna: their prayers were answered by God, and the Blessed Daughter Mary will be born to them, through whom salvation will be granted to the whole world. The Blessed Virgin Mary surpassed not only all people, but also Angels in her purity and virtue, she appeared to be a living temple of God, and, as the Church sings in celebratory hymns, “the Heavenly Door that brings Christ into the Universe for the salvation of our souls” (2 st. “Lord, cry,” voice 6).
The Nativity of the Mother of God marked the onset of time when the great and comforting promises of God began to be fulfilled to save the human race from the slavery of the devil. This event brought closer the blessed kingdom of God on earth, the kingdom of truth, piety, virtue and immortal life. The Mother of the First-born of all creatures is also to all of us, by grace, the Mother and the merciful Intercessor, to Whom we constantly resort to with filial boldness.
September 21 - Christmas of the Most Holy Lady of our Theotokos and the Virgin Mary.
Word for the Nativity of the Blessed Virgin: http://days.pravoslavie.ru/Life/life1480.htm
У записи 3 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Вероника Вовденко