Любопытную вещь заметила: если внимательно послушать хвост Stay, партия электрогитары становится словами и повторяет: "Corinne, Corinne, Corinne, Corinne. Would you stay now?".
Это не первый раз, когда я слышу слова в том, как Дэвид пишет инструменты. Скажем, в China Girl в какой-то момент после реплики "And she says" слышно, как инструмент произносит: "David. What do you do?".
Боуи же - писатель, поэтому становится интересно, если его музыку читать, а не слушать.
Вообще это очень умно: оставлять все важные слова за рамками текста, в конце песни, когда уже якобы аранжировка. Еще стоит прислушаться к Toy (Your Turn To Drive). Мне нравится образ игрушки (ее игрушки), который возникает за этим обращением к кому-то, кто "делает его песни" и "придает форму его сердцу", за рулем их общей машины. 2001, на минутку, год. В 1989 спета Amazing, где Дэвид тоже не контролирует больше движения своей жизни, и это "изумительно".
Это не первый раз, когда я слышу слова в том, как Дэвид пишет инструменты. Скажем, в China Girl в какой-то момент после реплики "And she says" слышно, как инструмент произносит: "David. What do you do?".
Боуи же - писатель, поэтому становится интересно, если его музыку читать, а не слушать.
Вообще это очень умно: оставлять все важные слова за рамками текста, в конце песни, когда уже якобы аранжировка. Еще стоит прислушаться к Toy (Your Turn To Drive). Мне нравится образ игрушки (ее игрушки), который возникает за этим обращением к кому-то, кто "делает его песни" и "придает форму его сердцу", за рулем их общей машины. 2001, на минутку, год. В 1989 спета Amazing, где Дэвид тоже не контролирует больше движения своей жизни, и это "изумительно".
I noticed an interesting thing: if you listen carefully to the tail of Stay, the part of the electric guitar becomes words and repeats: "Corinne, Corinne, Corinne, Corinne. Would you stay now?"
This is not the first time I hear words in the way David writes instruments. Say, at China Girl, at some point after the “And she says” remark, you hear the instrument say: “David. What do you do?”.
Bowie is a writer, so it becomes interesting if his music is read, not listened to.
In general, it’s very clever: leave all the important words outside the text, at the end of the song, when the arrangement is supposedly already. Still worth listening to Toy (Your Turn To Drive). I like the image of the toy (its toys) that arises after this appeal to someone who “makes his songs” and “gives shape to his heart”, while driving their common car. 2001, for a minute, a year. In 1989, the Amazing sung, where David, too, no longer controls the movement of his life, and this is "amazing."
This is not the first time I hear words in the way David writes instruments. Say, at China Girl, at some point after the “And she says” remark, you hear the instrument say: “David. What do you do?”.
Bowie is a writer, so it becomes interesting if his music is read, not listened to.
In general, it’s very clever: leave all the important words outside the text, at the end of the song, when the arrangement is supposedly already. Still worth listening to Toy (Your Turn To Drive). I like the image of the toy (its toys) that arises after this appeal to someone who “makes his songs” and “gives shape to his heart”, while driving their common car. 2001, for a minute, a year. In 1989, the Amazing sung, where David, too, no longer controls the movement of his life, and this is "amazing."
У записи 4 лайков,
1 репостов,
152 просмотров.
1 репостов,
152 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Наталия Киеня