Мне всегда было интересно, когда появились всякие гои, гаджо, гайдзины и прочие. Когда возникла, древняя как мир, концепция "чужака". Именно, "чужака" ,а не иноверца.
Оказывается, это всё дела египетские! Египтяне первыми записали деление на себя и всех остальных."Красные люди" и все прочие, видимо некрасные. Думается, что евреи свою "гойскую" теорию там и подцепили. Кстати, именно в Египте впервые появляется , ныне широко известная брачная тема - "своих девочек мы чужакам не отдаем".
Например, Аменхотеп третий (персонаж с Набережной) сам не раз женился на дамах из какого-нибудь Вавилона, а вот когда кто-то с брегов Тигра и Евфрата сватался к египтянкам, то Аменхотеп отказывал мотивируя это тем, что египтянин жениться на "чужой" может, но египтянки замуж выходят только за своих.
Эти концепции очень важны и для многих современных традиционных обществ.
Так, в смешанном браке между арабами и другими мусульманами, чаще будут семьи с мужем арабом, чем с арабской женой, хотя ислам эти вещи не прописывает(особый статус арабов - вопрос спорный) и происхождения не должно играть столь существенную роль.
Можно сказать, что всякие подобные теории в разные времена, эпохи развивались повсеместно. Нет здесь никакой приемственности. Брачные союзы - это вообще вопрос престижа и вряд ли, например, японцы свои гайдзин - намбандзинские темы у египтян древних подхватили.
Это правда.
Но древние египтяне были первыми,кто все записал, а следовательно, прописал.
Тем и интересны для истории развития человечества.
Оказывается, это всё дела египетские! Египтяне первыми записали деление на себя и всех остальных."Красные люди" и все прочие, видимо некрасные. Думается, что евреи свою "гойскую" теорию там и подцепили. Кстати, именно в Египте впервые появляется , ныне широко известная брачная тема - "своих девочек мы чужакам не отдаем".
Например, Аменхотеп третий (персонаж с Набережной) сам не раз женился на дамах из какого-нибудь Вавилона, а вот когда кто-то с брегов Тигра и Евфрата сватался к египтянкам, то Аменхотеп отказывал мотивируя это тем, что египтянин жениться на "чужой" может, но египтянки замуж выходят только за своих.
Эти концепции очень важны и для многих современных традиционных обществ.
Так, в смешанном браке между арабами и другими мусульманами, чаще будут семьи с мужем арабом, чем с арабской женой, хотя ислам эти вещи не прописывает(особый статус арабов - вопрос спорный) и происхождения не должно играть столь существенную роль.
Можно сказать, что всякие подобные теории в разные времена, эпохи развивались повсеместно. Нет здесь никакой приемственности. Брачные союзы - это вообще вопрос престижа и вряд ли, например, японцы свои гайдзин - намбандзинские темы у египтян древних подхватили.
Это правда.
Но древние египтяне были первыми,кто все записал, а следовательно, прописал.
Тем и интересны для истории развития человечества.
It was always interesting to me when all kinds of goi, gadjo, gaijin and others appeared. When it arose, as ancient as the world, the concept of "alien". Precisely, a “stranger”, not a non-Christian.
It turns out that this is all Egyptian affairs! The Egyptians were the first to record the division into themselves and everyone else. The "Red People" and all the others are apparently not red. It seems that the Jews there picked up their "goyskuyu" theory there. By the way, for the first time in Egypt it appears that the now widely known marriage theme - “we don’t give our girls to strangers”.
For example, Amenhotep the third (a character from Naberezhnaya) himself more than once married women from some Babylon, but when someone from the shores of Tigris and Euphrates was married to Egyptian women, Amenhotep refused to justify it by saying that the Egyptian would marry someone else maybe, but Egyptian women marry only their own.
These concepts are very important for many modern traditional societies.
So, in a mixed marriage between Arabs and other Muslims, families with an Arab husband will be more likely than with an Arab wife, although Islam does not prescribe these things (the special status of Arabs is controversial) and the origin should not play such an essential role.
It can be said that all sorts of such theories at different times, epochs developed everywhere. There is no succession here. Marriage unions are generally a matter of prestige and it is unlikely, for example, the Japanese have their own gaijin - the Nambanza themes of the ancient Egyptians caught up.
It's true.
But the ancient Egyptians were the first to write everything down and, therefore, wrote it down.
And so interesting for the history of human development.
It turns out that this is all Egyptian affairs! The Egyptians were the first to record the division into themselves and everyone else. The "Red People" and all the others are apparently not red. It seems that the Jews there picked up their "goyskuyu" theory there. By the way, for the first time in Egypt it appears that the now widely known marriage theme - “we don’t give our girls to strangers”.
For example, Amenhotep the third (a character from Naberezhnaya) himself more than once married women from some Babylon, but when someone from the shores of Tigris and Euphrates was married to Egyptian women, Amenhotep refused to justify it by saying that the Egyptian would marry someone else maybe, but Egyptian women marry only their own.
These concepts are very important for many modern traditional societies.
So, in a mixed marriage between Arabs and other Muslims, families with an Arab husband will be more likely than with an Arab wife, although Islam does not prescribe these things (the special status of Arabs is controversial) and the origin should not play such an essential role.
It can be said that all sorts of such theories at different times, epochs developed everywhere. There is no succession here. Marriage unions are generally a matter of prestige and it is unlikely, for example, the Japanese have their own gaijin - the Nambanza themes of the ancient Egyptians caught up.
It's true.
But the ancient Egyptians were the first to write everything down and, therefore, wrote it down.
And so interesting for the history of human development.
У записи 19 лайков,
1 репостов,
1127 просмотров.
1 репостов,
1127 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Леонид Ланда