Наконец-то и я посмотрел тот самый «чернобыль», сериал, который наши СМИ окрестили «фэйком» и«орудием американской пропаганды». Не скажу, что смотрел взахлёб и с упоением проглотил все по-голливудски художественные моменты, но я под диким впечатлением. Как будто я с героями жрал водку стаканами, и вдруг прозрел: это же фильм о людях. О стальных яйцах и страхе признавать ошибки, о глупости, безумстве и героизме, намертво переплетённых друг с другом. Катастрофа здесь, как индикатор характеров. И конкретное место действия даже не вторично. Весь сериал - это аллюзия на историю человечества в целом, где на общем мрачном фоне ярко горят персоналии.
И вот тут на арену выходит режим. Режиму не нужна правда, режиму не нужны личности. Режиму нужна стабильность. И как же её добиться? Дискредитировать правду, дискредитировать личности (совпадение? не думаю) и создать миф. А лучше и без мифа обойтись. Не верите? Просто загуглите «1957. Кыштымская авария». Наверняка вы об этом не слышали... а было бы неплохо сравнить события 1957 года с теми, что случились в 1986.
И вот тут на арену выходит режим. Режиму не нужна правда, режиму не нужны личности. Режиму нужна стабильность. И как же её добиться? Дискредитировать правду, дискредитировать личности (совпадение? не думаю) и создать миф. А лучше и без мифа обойтись. Не верите? Просто загуглите «1957. Кыштымская авария». Наверняка вы об этом не слышали... а было бы неплохо сравнить события 1957 года с теми, что случились в 1986.
Finally, I also watched the very “Chernobyl”, a series that our media dubbed “fake” and “a tool of American propaganda.” I would not say that I looked passionately and swallowed up all the Hollywood artistic moments with ecstasy, but I am under a wild impression. It was as if I was eating glasses of vodka with the heroes, and suddenly I saw: this is a film about people. About steel eggs and fear to admit mistakes, about stupidity, madness and heroism, tightly intertwined with each other. The disaster here, as an indicator of characters. And the specific scene is not even secondary. The entire series is an allusion to the history of mankind as a whole, where personalities burn brightly against the general gloomy background.
And here comes the regime. The regime does not need the truth, the regime does not need individuals. The regime needs stability. And how to achieve it? To discredit the truth, to discredit the person (a coincidence? I do not think) and create a myth. And it's better to do without a myth. Do not believe? Just google “1957. Kyshtym accident. Surely you have not heard about it ... but it would be nice to compare the events of 1957 with those that happened in 1986.
And here comes the regime. The regime does not need the truth, the regime does not need individuals. The regime needs stability. And how to achieve it? To discredit the truth, to discredit the person (a coincidence? I do not think) and create a myth. And it's better to do without a myth. Do not believe? Just google “1957. Kyshtym accident. Surely you have not heard about it ... but it would be nice to compare the events of 1957 with those that happened in 1986.
У записи 10 лайков,
0 репостов,
154 просмотров.
0 репостов,
154 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Антон Петров