три студента, три позиции:
1: в России религиоведение возникает в 19 веке. Оно ненаучное, самобытное и особенное. но были стремления к научности (среди социологов и этнографов).
2: РВ возникает в начале 1990-х, а до того можно говорить о философии религии, идеологии, но не о религии. в 1990-х оказался возможен спор, а без него нельзя было. НО если подумать, то его и сегодня нет. Имя есть, а вещи нет.
3: не раньше 1990-х; советский период - это почти пустота, прерванная традиция. в 1990-е годы хлынула западная религиоведческая мысль, и используются новые подходы.
1: в России религиоведение возникает в 19 веке. Оно ненаучное, самобытное и особенное. но были стремления к научности (среди социологов и этнографов).
2: РВ возникает в начале 1990-х, а до того можно говорить о философии религии, идеологии, но не о религии. в 1990-х оказался возможен спор, а без него нельзя было. НО если подумать, то его и сегодня нет. Имя есть, а вещи нет.
3: не раньше 1990-х; советский период - это почти пустота, прерванная традиция. в 1990-е годы хлынула западная религиоведческая мысль, и используются новые подходы.
three students, three positions:
1: in Russia, religion begins in the 19th century. It is unscientific, original and special. but there were strivings for science (among sociologists and ethnographers).
2: RV appears in the early 1990s, and before that you can talk about the philosophy of religion, ideology, but not about religion. in the 1990s, a dispute was possible, and without it it was impossible. But if you think about it, then it is not today. There is a name, but there is no thing.
3: not before the 1990s; The Soviet period is almost an emptiness, an interrupted tradition. Western religious thought poured in the 1990s, and new approaches are used.
1: in Russia, religion begins in the 19th century. It is unscientific, original and special. but there were strivings for science (among sociologists and ethnographers).
2: RV appears in the early 1990s, and before that you can talk about the philosophy of religion, ideology, but not about religion. in the 1990s, a dispute was possible, and without it it was impossible. But if you think about it, then it is not today. There is a name, but there is no thing.
3: not before the 1990s; The Soviet period is almost an emptiness, an interrupted tradition. Western religious thought poured in the 1990s, and new approaches are used.
У записи 2 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Ксения Колкунова