Мыши плакали, кололись, но продолжали жрать кактус. Иными словами, мы все же посмотрели вчера первый череповецкий фильм «Заклятие Велеса», и посмотрели мы его до конца.
«Заклятие Велеса» длится 148 минут. То есть два с половиной часа. Поэтому извините, но тратить ещё и время на красивую, стилистически выверенную рецензию нет никаких сил, мы и так достаточно вчера пострадали.
Этот фильм, кроме шуток, физически тяжело смотреть — там постоянно кто-то орёт, пыхтит, хрюкает. Человек не может просто удивиться, слегка приоткрыв глаза. Нееет, он будет пять минут пыхтеть и голосить "ОоооОООооооОООООооо!!". Я понимаю, что сложно писать внятные и живые диалоги, но заполнять лакуны пыхтением и бессвязными воплями — не выход. Особенно задолбал дьякон Агафон — даже редкие СЛОВА он произносит подвывая, в остальное время просто кричит, мычит, ноет. Два с половиной часа. Ага.
Актёрская игра, ожидаемо, кошмарна — все переигрывают, по принципу «чем громче крикнул и чем дальше выпучил глаза — тем убедительней сыграл». Более-менее на общем фоне выглядят ведьма (Зоя Андрианова) и Упырь-Пётр (Андрей Шарынин). Пётр переигрывает, но это хотя бы укладывается в образ слегка поехавшего крышей алкаша-развратника.
Сценарий, при неплохой задумке (ведьма убежала от сожжения из XVII века в наши дни, следом за ней и её недруги-христиане), расхлябанный, очень много лишних сцен, диалогов — и МЫЧАНИЯ, МЫЧАНИЯ, МЫЧАНИЯ!!!! Аргррррр. Как вспомню, аж бесит. Дважды или трижды главная героиня (помимо ведьмы есть ещё девушка Настя, которая ищет похищенного возлюбленного) начинает петь — и прямо поёт. Песню целиком, ага. Что-то потрясающе лиричное, про «цвет души» и тому подобные туманные образы. Обижать исполнительницу вроде бы и не хочется — вполне возможно, что тут виноват звукорежиссер, в куче моментов даже речь разобрать невозможно — но слушать эти песни тоже очень тяжело.
Единственное, за что фильм можно похвалить - это несколько красивых пейзажных зарисовок таймлэпсом — закаты, поля, рассветы. Нет. правда - красиво. А потом героиня берёт в ладошку солнышко! (= У меня только одна версия по этому поводу, что это был кусочек свадебного видео и он случайно был вставлен при монтаже. В остальном же операторская работа достаточно ровная, но скорей репортажная, в художественном фильме выглядит странно. Монтаж только усиливает это впечатление, порой даже в достаточно простых сценах начинаешь путаться в происходящем.
Резюмирую: первый блин (первый череповецкий фильм! Тадааам!) не комом, а огромной чугунной болванкой. Однозначно несъедобен, по всем параметрам. Лучшее, что в нём есть — пейзажные зарисовки на череповецкой натуре, но 3-5 фрагментов по полминуты не стоят 2,5 часов страданий. Берегите себя.
З.Ы. Я пойму, если авторы на меня обидятся. Но это будет честная сделка — я тоже на них обижен.
http://www.kinopoisk.ru/film/929749/
«Заклятие Велеса» длится 148 минут. То есть два с половиной часа. Поэтому извините, но тратить ещё и время на красивую, стилистически выверенную рецензию нет никаких сил, мы и так достаточно вчера пострадали.
Этот фильм, кроме шуток, физически тяжело смотреть — там постоянно кто-то орёт, пыхтит, хрюкает. Человек не может просто удивиться, слегка приоткрыв глаза. Нееет, он будет пять минут пыхтеть и голосить "ОоооОООооооОООООооо!!". Я понимаю, что сложно писать внятные и живые диалоги, но заполнять лакуны пыхтением и бессвязными воплями — не выход. Особенно задолбал дьякон Агафон — даже редкие СЛОВА он произносит подвывая, в остальное время просто кричит, мычит, ноет. Два с половиной часа. Ага.
Актёрская игра, ожидаемо, кошмарна — все переигрывают, по принципу «чем громче крикнул и чем дальше выпучил глаза — тем убедительней сыграл». Более-менее на общем фоне выглядят ведьма (Зоя Андрианова) и Упырь-Пётр (Андрей Шарынин). Пётр переигрывает, но это хотя бы укладывается в образ слегка поехавшего крышей алкаша-развратника.
Сценарий, при неплохой задумке (ведьма убежала от сожжения из XVII века в наши дни, следом за ней и её недруги-христиане), расхлябанный, очень много лишних сцен, диалогов — и МЫЧАНИЯ, МЫЧАНИЯ, МЫЧАНИЯ!!!! Аргррррр. Как вспомню, аж бесит. Дважды или трижды главная героиня (помимо ведьмы есть ещё девушка Настя, которая ищет похищенного возлюбленного) начинает петь — и прямо поёт. Песню целиком, ага. Что-то потрясающе лиричное, про «цвет души» и тому подобные туманные образы. Обижать исполнительницу вроде бы и не хочется — вполне возможно, что тут виноват звукорежиссер, в куче моментов даже речь разобрать невозможно — но слушать эти песни тоже очень тяжело.
Единственное, за что фильм можно похвалить - это несколько красивых пейзажных зарисовок таймлэпсом — закаты, поля, рассветы. Нет. правда - красиво. А потом героиня берёт в ладошку солнышко! (= У меня только одна версия по этому поводу, что это был кусочек свадебного видео и он случайно был вставлен при монтаже. В остальном же операторская работа достаточно ровная, но скорей репортажная, в художественном фильме выглядит странно. Монтаж только усиливает это впечатление, порой даже в достаточно простых сценах начинаешь путаться в происходящем.
Резюмирую: первый блин (первый череповецкий фильм! Тадааам!) не комом, а огромной чугунной болванкой. Однозначно несъедобен, по всем параметрам. Лучшее, что в нём есть — пейзажные зарисовки на череповецкой натуре, но 3-5 фрагментов по полминуты не стоят 2,5 часов страданий. Берегите себя.
З.Ы. Я пойму, если авторы на меня обидятся. Но это будет честная сделка — я тоже на них обижен.
http://www.kinopoisk.ru/film/929749/
The mice cried, injected themselves, but continued to eat the cactus. In other words, we still watched yesterday the first Cherepovets film "The Conjuring of Veles", and we watched it to the end.
Veles's Conjuration lasts 148 minutes. That is two and a half hours. Therefore, excuse me, but there is no energy to waste time on a beautiful, stylistically verified review, we already suffered enough yesterday.
This film, apart from jokes, is physically difficult to watch - there is always someone screaming, puffing, grunting. A person cannot simply be surprised by slightly opening his eyes. Nooo, he will puff for five minutes and shout "Ooooooooooooooooooooooo !!" I understand that it is difficult to write intelligible and lively dialogues, but filling the gaps with panting and incoherent screams is not an option. Deacon Agathon was especially annoying - he utters even rare WORDS whimpering, the rest of the time he just screams, hums, whines. Two and a half hours. Yeah.
The acting is, as expected, a nightmare - everyone is replaying, according to the principle "the louder he shouted and the further he bulged his eyes, the more convincing he played." More or less the witch (Zoya Andrianova) and the Ghoul-Peter (Andrey Sharynin) look more or less against the general background. Peter is replaying, but this at least fits into the image of a drunkard-lecher who has slightly rode the roof.
The script, with a good idea (the witch escaped from burning from the 17th century to our days, followed by her and her Christian enemies), is lax, there are a lot of unnecessary scenes, dialogues - and MOUNTING, MOUNTING, MOUNTING !!!! Argrrrrr. As I recall, already enrages. Twice or three times the main character (in addition to the witch, there is also a girl Nastya, who is looking for a kidnapped lover) begins to sing - and sings directly. The whole song, yeah. Something amazingly lyrical, about the "color of the soul" and similar vague images. It seems that I don't want to offend the performer - it is quite possible that the sound engineer is to blame, it is impossible to make out even speech in a heap of moments - but listening to these songs is also very difficult.
The only thing that the film can be praised for is several beautiful landscape sketches by timelaps - sunsets, fields, sunrises. Not. the truth is beautiful. And then the heroine takes the sun in her palm! (= I have only one version about this, that it was a piece of a wedding video and it was accidentally inserted during editing. The rest of the camera work is quite smooth, but rather reportage, it looks strange in a feature film. Editing only enhances this impression, sometimes even in fairly simple scenes, you start to get confused about what is happening.
To summarize: the first pancake (the first Cherepovets film! Tadaaam!) Is not a lump, but a huge cast-iron blank. Definitely inedible in all respects. The best that it has - landscape sketches on the Cherepovets nature, but 3-5 fragments for half a minute are not worth 2.5 hours of suffering. Take care of yourself.
ZY I will understand if the authors take offense at me. But it will be a fair deal - I am offended at them too.
http://www.kinopoisk.ru/film/929749/
Veles's Conjuration lasts 148 minutes. That is two and a half hours. Therefore, excuse me, but there is no energy to waste time on a beautiful, stylistically verified review, we already suffered enough yesterday.
This film, apart from jokes, is physically difficult to watch - there is always someone screaming, puffing, grunting. A person cannot simply be surprised by slightly opening his eyes. Nooo, he will puff for five minutes and shout "Ooooooooooooooooooooooo !!" I understand that it is difficult to write intelligible and lively dialogues, but filling the gaps with panting and incoherent screams is not an option. Deacon Agathon was especially annoying - he utters even rare WORDS whimpering, the rest of the time he just screams, hums, whines. Two and a half hours. Yeah.
The acting is, as expected, a nightmare - everyone is replaying, according to the principle "the louder he shouted and the further he bulged his eyes, the more convincing he played." More or less the witch (Zoya Andrianova) and the Ghoul-Peter (Andrey Sharynin) look more or less against the general background. Peter is replaying, but this at least fits into the image of a drunkard-lecher who has slightly rode the roof.
The script, with a good idea (the witch escaped from burning from the 17th century to our days, followed by her and her Christian enemies), is lax, there are a lot of unnecessary scenes, dialogues - and MOUNTING, MOUNTING, MOUNTING !!!! Argrrrrr. As I recall, already enrages. Twice or three times the main character (in addition to the witch, there is also a girl Nastya, who is looking for a kidnapped lover) begins to sing - and sings directly. The whole song, yeah. Something amazingly lyrical, about the "color of the soul" and similar vague images. It seems that I don't want to offend the performer - it is quite possible that the sound engineer is to blame, it is impossible to make out even speech in a heap of moments - but listening to these songs is also very difficult.
The only thing that the film can be praised for is several beautiful landscape sketches by timelaps - sunsets, fields, sunrises. Not. the truth is beautiful. And then the heroine takes the sun in her palm! (= I have only one version about this, that it was a piece of a wedding video and it was accidentally inserted during editing. The rest of the camera work is quite smooth, but rather reportage, it looks strange in a feature film. Editing only enhances this impression, sometimes even in fairly simple scenes, you start to get confused about what is happening.
To summarize: the first pancake (the first Cherepovets film! Tadaaam!) Is not a lump, but a huge cast-iron blank. Definitely inedible in all respects. The best that it has - landscape sketches on the Cherepovets nature, but 3-5 fragments for half a minute are not worth 2.5 hours of suffering. Take care of yourself.
ZY I will understand if the authors take offense at me. But it will be a fair deal - I am offended at them too.
http://www.kinopoisk.ru/film/929749/
У записи 42 лайков,
5 репостов.
5 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Станислав Вагурин