Editing Point
Rule of Six
-by Walter Murch-
1) Emotion (51%)
2) Story (23%)
3) Rhythm (10%)
4) Eye-trace (7%)
5) 2D plane of screen (5%)
6) 3D space of action (4%)
Идеальный монтажный стык тот, который удовлетворяет одновременно все 6 требований к нему:
1) "Эмоция" (51%)
Он соответствует эмоции этого момента
2) "История" (23%)
Он двигает историю
3) "Ритм" (10%)
Он происходит в тот момент, когда он ритмично необходим
4) "Фокус внимания" (7%)
Он подтверждает правило «зрительного следа» - когда фокус зрительского внимания в первом кадре совпадает с фокусом внимания в следующем кадре (точка или движение, на котором сосредотачивается глаз, внутри рамки кадра)
5) "Двухмерность пространства" (5%)
Он уважает «плоскостность» - грамматику трехмерного пространства, переведенного в двухмерное (вопрос о пересечении линий взаимодействия и т.д.)
6) "Трехмерность пространства действий" (4%)
Он уважает «реальность, длящуюся в трехмерном актуальном пространстве» ( где люди находятся в комнате и во взаимоотношениях друг с другом)
Rule of Six
-by Walter Murch-
1) Emotion (51%)
2) Story (23%)
3) Rhythm (10%)
4) Eye-trace (7%)
5) 2D plane of screen (5%)
6) 3D space of action (4%)
Идеальный монтажный стык тот, который удовлетворяет одновременно все 6 требований к нему:
1) "Эмоция" (51%)
Он соответствует эмоции этого момента
2) "История" (23%)
Он двигает историю
3) "Ритм" (10%)
Он происходит в тот момент, когда он ритмично необходим
4) "Фокус внимания" (7%)
Он подтверждает правило «зрительного следа» - когда фокус зрительского внимания в первом кадре совпадает с фокусом внимания в следующем кадре (точка или движение, на котором сосредотачивается глаз, внутри рамки кадра)
5) "Двухмерность пространства" (5%)
Он уважает «плоскостность» - грамматику трехмерного пространства, переведенного в двухмерное (вопрос о пересечении линий взаимодействия и т.д.)
6) "Трехмерность пространства действий" (4%)
Он уважает «реальность, длящуюся в трехмерном актуальном пространстве» ( где люди находятся в комнате и во взаимоотношениях друг с другом)
Editing point
Rule of six
-by Walter Murch-
1) Emotion (51%)
2) Story (23%)
3) Rhythm (10%)
4) Eye-trace (7%)
5) 2D plane of screen (5%)
6) 3D space of action (4%)
An ideal assembly joint is one that satisfies all 6 requirements for it at the same time:
1) "Emotion" (51%)
It matches the emotions of this moment.
2) "History" (23%)
He moves the story
3) "Rhythm" (10%)
It occurs at the moment when it is rhythmically necessary
4) "Focus of attention" (7%)
It confirms the rule of “visual trail” - when the focus of the audience’s attention in the first frame coincides with the focus in the next frame (the point or movement on which the eye focuses, inside the frame)
5) "Two-dimensionality of space" (5%)
He respects “flatness” - the grammar of three-dimensional space, translated into two-dimensional (the question of the intersection of interaction lines, etc.)
6) "Three-dimensionality of the space of action" (4%)
He respects “reality lasting in a three-dimensional actual space” (where people are in the room and in relationships with each other)
Rule of six
-by Walter Murch-
1) Emotion (51%)
2) Story (23%)
3) Rhythm (10%)
4) Eye-trace (7%)
5) 2D plane of screen (5%)
6) 3D space of action (4%)
An ideal assembly joint is one that satisfies all 6 requirements for it at the same time:
1) "Emotion" (51%)
It matches the emotions of this moment.
2) "History" (23%)
He moves the story
3) "Rhythm" (10%)
It occurs at the moment when it is rhythmically necessary
4) "Focus of attention" (7%)
It confirms the rule of “visual trail” - when the focus of the audience’s attention in the first frame coincides with the focus in the next frame (the point or movement on which the eye focuses, inside the frame)
5) "Two-dimensionality of space" (5%)
He respects “flatness” - the grammar of three-dimensional space, translated into two-dimensional (the question of the intersection of interaction lines, etc.)
6) "Three-dimensionality of the space of action" (4%)
He respects “reality lasting in a three-dimensional actual space” (where people are in the room and in relationships with each other)
У записи 2 лайков,
0 репостов,
172 просмотров.
0 репостов,
172 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Егор Докторов