Кицур 11 главы книги Танья.
1. В чем заключается ступень злодея - рошо . "Роша ве тов ло" - злодей и "хорошо" у него, злодей, у которого есть внутри добро, но подчинено злу, он подобен "цадик вера ло" - праведнику и "плохо" у него, зло, что внёс, подчинено добру.
2. В этом существует множество ступеней. Когда зло проявляется и захватывает малый город (тело) немного: редко, только в одном из одеяний, либо мысль о преступлении, либо в речи пыль злоязычиям, либо действие лёгкого преступления. Но сразу же раскаивается об этом.
3. Бывает зло усиливается больше. Чаще, на всех трёх одеяниях души и более тяжкие преступления, но пока ещё приходят к нему мысли о тшуве - раскаянии.
4. Злодей и "плохо" у него - "рошо вера ло", никогда не раскаивается, поскольку зло на столько усилилось у него, что добро удалилось из него и находится в нем в аспекте "макиф", окружающем аспекте, а внутри осталось только зло. И поэтому "на каждых десяти" пребывает шхина.
1. В чем заключается ступень злодея - рошо . "Роша ве тов ло" - злодей и "хорошо" у него, злодей, у которого есть внутри добро, но подчинено злу, он подобен "цадик вера ло" - праведнику и "плохо" у него, зло, что внёс, подчинено добру.
2. В этом существует множество ступеней. Когда зло проявляется и захватывает малый город (тело) немного: редко, только в одном из одеяний, либо мысль о преступлении, либо в речи пыль злоязычиям, либо действие лёгкого преступления. Но сразу же раскаивается об этом.
3. Бывает зло усиливается больше. Чаще, на всех трёх одеяниях души и более тяжкие преступления, но пока ещё приходят к нему мысли о тшуве - раскаянии.
4. Злодей и "плохо" у него - "рошо вера ло", никогда не раскаивается, поскольку зло на столько усилилось у него, что добро удалилось из него и находится в нем в аспекте "макиф", окружающем аспекте, а внутри осталось только зло. И поэтому "на каждых десяти" пребывает шхина.
Kitsur is the 11th chapter of the book of Tanya.
1. What is the stage of the villain - rosho. “Rosh ve ve lo” is a villain and “good” with him, a villain who has good inside, but is subordinate to evil, he is like “tzadik vera lo” - righteous and “bad” with him, the evil that he brought is subordinate to good .
2. There are many steps in this. When evil manifests itself and captures a small city (body) a little: rarely, only in one of the robes, either the thought of a crime, or in a speech dust dusting the tongues, or the action of a light crime. But he immediately regrets it.
3. Sometimes evil intensifies more. More often than not, on all three robes of the soul there are more serious crimes, but so far thoughts of teshuv - repentance come to him.
4. The villain and “bad” in him - “rosho vera lo”, never repents, because the evil has intensified so much with him that the good has departed from him and is in him in the aspect of the makif, the surrounding aspect, but inside there is only evil. And therefore, "for every ten" there is a tire.
1. What is the stage of the villain - rosho. “Rosh ve ve lo” is a villain and “good” with him, a villain who has good inside, but is subordinate to evil, he is like “tzadik vera lo” - righteous and “bad” with him, the evil that he brought is subordinate to good .
2. There are many steps in this. When evil manifests itself and captures a small city (body) a little: rarely, only in one of the robes, either the thought of a crime, or in a speech dust dusting the tongues, or the action of a light crime. But he immediately regrets it.
3. Sometimes evil intensifies more. More often than not, on all three robes of the soul there are more serious crimes, but so far thoughts of teshuv - repentance come to him.
4. The villain and “bad” in him - “rosho vera lo”, never repents, because the evil has intensified so much with him that the good has departed from him and is in him in the aspect of the makif, the surrounding aspect, but inside there is only evil. And therefore, "for every ten" there is a tire.
У записи 4 лайков,
0 репостов,
279 просмотров.
0 репостов,
279 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Хаим Толочинский