Продолжение маймара Хаей Сара
9. И нужно связать это с днем рождения Ребе РАШАБа в этом году, (завершение) 120-го года. И сказано в книге «Зоар» на слова Торы «И будет дней его сто двадцать лет», что Он намекнул Моше… что он будет продолжать жизнь своим потомкам (каждому еврею) и даст им жизнь. И в это включено длительность жизни в простом смысле, как сказано в «Зоар» там (перед этим), что «также этот Моше… из его силы существуют люди в этом мире надолго». И эту идею Моше продолжает также и сейчас, как продолжает «Зоар» там: «Моше не умер…» И сказали мудрецы «как там он стоит и служит, так и здесь стоит и служит». И как это в Моше-рабейну, верном пастыре, также это и у глав евреев в каждом поколении, до Ребе РАШАБа и его сына — моего тестя, его преемника. И известно письмо моего тестя (по отношению к своему отцу. И отсюда понятно, что так оно есть у него самого), что главы евреев не покинут, не дай Б-г, свою паству. И это на основании этих слов мудрецов по отношению к Моше «как там он стоит и служит, так и здесь стоит и служит», что и сейчас он (Ребе РАШАБ, и разумеется — его сын и преемник) говорить в заслуга каждого еврея и привлекает им благословения, успех и спасения. До такой степени, что привлекает аспект Древа Жизни и также долгую жизнь в простом смысле для каждого еврея.
10. И вот, как идея «из-за этого дала им жизнь» (у Сары) является примером «будем мы жить пред Ним», как это будет в будущем (как в конце п. 4 и п. 5 в «маамаре» Ребе РАШАБа, наподобие этому также в отдаче силы, которая проистекает отсюда каждому еврею до служения в радости (как в п. 8). И посредством служения в радости мы удостоимся в ближайшем будущем исполнения пророчества «в третий день… будем мы жить пред Ним». И идея в том, как объясняется в «Ликутей Тора» (со слов «Оживит Он нас в два дня, на третий день поднимет Он нас, и будем мы жить пред Ним», что два дня это наполняющий и облекающий свет, а третий день — это уровень выше даже чем облекающий свет. То есть нет в нем никаких измерений и ограничений, даже измерений облекающего света. А так как радость разрушает преграды и с ее помощью достигаем (как в п. 8) служения выше измерений и ограничений, поэтому радость (в служении Всевышнему) является ближайшей подготовкой и сосудом для раскрытия аспекта «в третий день» («исполнится и будем жить перед Ним»), уровня выше (также) и облекающего света. И это раскрытие будет в Третьем Храме, как объясняется, что под «третьем днем» имеется в виду Третий Храм, который построит Король Мошиах, король из рода Давида. Эта идея также относится к радости, что понятно из того, что РАМБАМ приводит доказательство о аспекте радости, которую должен испытывать человек (каждый человек) при исполнении заповеди, о Давиде Короле Израиля, о котором сказано «Король Давид, скачущий и пляшущий пред Всевышним». И нужно сказать, что объяснение этого в том, что Давид Король Израиля это сфира «малхут», а то, что он был в полном самоустранении «не усмирял я душу мою и не успокаивал», так как «малхут» это самоустранение, как говорилось (п. 4). А его служение было в великой радости, «Король Давид, скачущий и пляшущий пред Всевышним», так как со стороны самоустранения «малхут» также когда и радость проявляется открыто, не может быть, чтобы это вылилось в нечто плохое. А так как Давид Король Израиля жив и сущ, то есть он жив и сущ (в каждом еврее) в качестве Давида Короля Мошиаха (самоустранение «малхут»), поэтому он дает силу каждому еврею быть радостным в момент совершения заповеди (хотя работа эта велика) , чтобы радость была в правильной форме.
11. И посредством радости в момент совершения заповеди, включая также выполнения указания «все твои действия будут во имя небес» и «во всех путях познавай Всевышнего», разрушатся рамки изгнания и придет господин — Король Мошиах, Давид Король Израиля, вместе с Моше-рабейну, верным пастырем, ведь первый избавитель — он же и последний избавитель, включая также верного пастыря в каждом поколении, до верного пастыря в нашем поколении — моего тестя и учителя, Ребе.
Что в ближайшем будущем исполнится обещание «встанут и пробудятся восставшие из праха» и вместе пойдем встречать праведного Мошиаха «и радость вечная на голове их», в ближайшем будущем в буквальном смысле.
Источник: http://www.moshiach.ru/torah/5/5719.html
© www.moshiach.ru
9. И нужно связать это с днем рождения Ребе РАШАБа в этом году, (завершение) 120-го года. И сказано в книге «Зоар» на слова Торы «И будет дней его сто двадцать лет», что Он намекнул Моше… что он будет продолжать жизнь своим потомкам (каждому еврею) и даст им жизнь. И в это включено длительность жизни в простом смысле, как сказано в «Зоар» там (перед этим), что «также этот Моше… из его силы существуют люди в этом мире надолго». И эту идею Моше продолжает также и сейчас, как продолжает «Зоар» там: «Моше не умер…» И сказали мудрецы «как там он стоит и служит, так и здесь стоит и служит». И как это в Моше-рабейну, верном пастыре, также это и у глав евреев в каждом поколении, до Ребе РАШАБа и его сына — моего тестя, его преемника. И известно письмо моего тестя (по отношению к своему отцу. И отсюда понятно, что так оно есть у него самого), что главы евреев не покинут, не дай Б-г, свою паству. И это на основании этих слов мудрецов по отношению к Моше «как там он стоит и служит, так и здесь стоит и служит», что и сейчас он (Ребе РАШАБ, и разумеется — его сын и преемник) говорить в заслуга каждого еврея и привлекает им благословения, успех и спасения. До такой степени, что привлекает аспект Древа Жизни и также долгую жизнь в простом смысле для каждого еврея.
10. И вот, как идея «из-за этого дала им жизнь» (у Сары) является примером «будем мы жить пред Ним», как это будет в будущем (как в конце п. 4 и п. 5 в «маамаре» Ребе РАШАБа, наподобие этому также в отдаче силы, которая проистекает отсюда каждому еврею до служения в радости (как в п. 8). И посредством служения в радости мы удостоимся в ближайшем будущем исполнения пророчества «в третий день… будем мы жить пред Ним». И идея в том, как объясняется в «Ликутей Тора» (со слов «Оживит Он нас в два дня, на третий день поднимет Он нас, и будем мы жить пред Ним», что два дня это наполняющий и облекающий свет, а третий день — это уровень выше даже чем облекающий свет. То есть нет в нем никаких измерений и ограничений, даже измерений облекающего света. А так как радость разрушает преграды и с ее помощью достигаем (как в п. 8) служения выше измерений и ограничений, поэтому радость (в служении Всевышнему) является ближайшей подготовкой и сосудом для раскрытия аспекта «в третий день» («исполнится и будем жить перед Ним»), уровня выше (также) и облекающего света. И это раскрытие будет в Третьем Храме, как объясняется, что под «третьем днем» имеется в виду Третий Храм, который построит Король Мошиах, король из рода Давида. Эта идея также относится к радости, что понятно из того, что РАМБАМ приводит доказательство о аспекте радости, которую должен испытывать человек (каждый человек) при исполнении заповеди, о Давиде Короле Израиля, о котором сказано «Король Давид, скачущий и пляшущий пред Всевышним». И нужно сказать, что объяснение этого в том, что Давид Король Израиля это сфира «малхут», а то, что он был в полном самоустранении «не усмирял я душу мою и не успокаивал», так как «малхут» это самоустранение, как говорилось (п. 4). А его служение было в великой радости, «Король Давид, скачущий и пляшущий пред Всевышним», так как со стороны самоустранения «малхут» также когда и радость проявляется открыто, не может быть, чтобы это вылилось в нечто плохое. А так как Давид Король Израиля жив и сущ, то есть он жив и сущ (в каждом еврее) в качестве Давида Короля Мошиаха (самоустранение «малхут»), поэтому он дает силу каждому еврею быть радостным в момент совершения заповеди (хотя работа эта велика) , чтобы радость была в правильной форме.
11. И посредством радости в момент совершения заповеди, включая также выполнения указания «все твои действия будут во имя небес» и «во всех путях познавай Всевышнего», разрушатся рамки изгнания и придет господин — Король Мошиах, Давид Король Израиля, вместе с Моше-рабейну, верным пастырем, ведь первый избавитель — он же и последний избавитель, включая также верного пастыря в каждом поколении, до верного пастыря в нашем поколении — моего тестя и учителя, Ребе.
Что в ближайшем будущем исполнится обещание «встанут и пробудятся восставшие из праха» и вместе пойдем встречать праведного Мошиаха «и радость вечная на голове их», в ближайшем будущем в буквальном смысле.
Источник: http://www.moshiach.ru/torah/5/5719.html
© www.moshiach.ru
Maimar Haii Sarah continues
9. And you need to connect this with the birthday of the Rebbe RASHAB this year, (completion) of the 120th year. And it is said in the book “The Zohar” to the words of the Torah “And it will be his days one hundred and twenty years” that He hinted to Moshe ... that he will continue to live for his descendants (every Jew) and give them life. And this includes life expectancy in the simple sense, as stated in the Zohar there (before), that "also this Moshe ... out of his strength there are people in this world for a long time." And Moshe continues this idea also now, as the Zohar continues there: "Moshe did not die ..." And the sages said, "as he stands and serves there, so he stands and serves." And as it is in Moshe-rabein, a faithful shepherd, this is also the case with the heads of the Jews in each generation, before the Rebbe RASHAB and his son - my father-in-law, his successor. And I know the letter of my father-in-law (in relation to his father. And from here it is clear that he himself has this way) that the heads of the Jews will not leave, God forbid, his flock. And this is based on these words of the sages in relation to Moshe “as he stands and serves there, so he stands and serves”, that now he (Rebbe RASHAB, and of course his son and successor) speak to the credit of every Jew and attracts blessings, success and salvation to them. To such an extent that attracts the aspect of the Tree of Life and also a long life in the simple sense for every Jew.
10. And so, how the idea “because of this gave them life” (with Sarah) is an example of “we will live before Him”, as it will be in the future (as at the end of paragraphs 4 and 5 in “Maamar” Rebbe RASHAB, likewise also in the surrender of power that flows from here to every Jew before serving in joy (as in paragraph 8). And through serving in joy we will be honored in the near future to fulfill the prophecy “on the third day ... we will live before Him” And the idea is, as explained in “The Thorns of the Torah” (from the words “He will revive us in two days, on the third day He will lift us up, and we will live before Him”, that for two days it is a filling and clouding light, and the third day is a level even higher than the enveloping light. That is, there are no measurements and limitations in it, not even the measurements of the enveloping light. And since joy destroys the barriers and with its help we reach (as in paragraph 8) ministry above dimensions and limitations, therefore joy (in the service of the Almighty) is the closest preparation and vessel for revealing the aspect “on the third day” (“it will be fulfilled and we will live before Him ”), of a level above (also) and enveloping light. And this revelation will be in the Third Temple, as it is explained that by “the third day” is meant the Third Temple, which will be built by King Moshiach, a king from the family of David. This idea also refers to joy, which is clear from the fact that RAMBAM provides evidence of the aspect of joy that a person (every person) should experience when fulfilling the commandment, about David the King of Israel, which is said “King David, jumping and dancing before the Almighty” . And I must say that the explanation for this is that David the King of Israel is the Sefira "Malchut", and the fact that he was in complete self-elimination "did not pacify my soul and did not reassure", since "Malchut" is self-elimination, as they said (paragraph 4). And his ministry was in great joy, “King David, galloping and dancing before the Almighty,” since from the side of self-elimination “Malchut” also when the joy manifests itself openly, it cannot be that this results in something bad. And since David the King of Israel is alive and existing, that is, he is alive and existing (in every Jew) as David King Moshiach (self-removal of “Malchut”), therefore he gives strength to every Jew to be joyful at the time of the commandment (although this work is great ) so that the joy is in the right form.
11. And through joy at the time of the fulfillment of the commandment, including also following the instruction “all your actions will be in the name of heaven” and “know the Almighty in all ways”, the framework of exile will be destroyed and the lord will come - King Moshiah, David the King of Israel, together with Moshe- a slave, a faithful shepherd, for the first deliverer is also the last deliverer, including also the faithful shepherd in each generation, to the faithful shepherd in our generation - my father-in-law and teacher, the Rebbe.
That in the near future the promise will be fulfilled “those who have risen from the dust will rise up and awaken” and together we will go to meet the righteous Moshiach “and eternal joy on their head”, in the near future, literally.
Source: http://www.moshiach.ru/torah/5/5719.html
© www.moshiach.ru
9. And you need to connect this with the birthday of the Rebbe RASHAB this year, (completion) of the 120th year. And it is said in the book “The Zohar” to the words of the Torah “And it will be his days one hundred and twenty years” that He hinted to Moshe ... that he will continue to live for his descendants (every Jew) and give them life. And this includes life expectancy in the simple sense, as stated in the Zohar there (before), that "also this Moshe ... out of his strength there are people in this world for a long time." And Moshe continues this idea also now, as the Zohar continues there: "Moshe did not die ..." And the sages said, "as he stands and serves there, so he stands and serves." And as it is in Moshe-rabein, a faithful shepherd, this is also the case with the heads of the Jews in each generation, before the Rebbe RASHAB and his son - my father-in-law, his successor. And I know the letter of my father-in-law (in relation to his father. And from here it is clear that he himself has this way) that the heads of the Jews will not leave, God forbid, his flock. And this is based on these words of the sages in relation to Moshe “as he stands and serves there, so he stands and serves”, that now he (Rebbe RASHAB, and of course his son and successor) speak to the credit of every Jew and attracts blessings, success and salvation to them. To such an extent that attracts the aspect of the Tree of Life and also a long life in the simple sense for every Jew.
10. And so, how the idea “because of this gave them life” (with Sarah) is an example of “we will live before Him”, as it will be in the future (as at the end of paragraphs 4 and 5 in “Maamar” Rebbe RASHAB, likewise also in the surrender of power that flows from here to every Jew before serving in joy (as in paragraph 8). And through serving in joy we will be honored in the near future to fulfill the prophecy “on the third day ... we will live before Him” And the idea is, as explained in “The Thorns of the Torah” (from the words “He will revive us in two days, on the third day He will lift us up, and we will live before Him”, that for two days it is a filling and clouding light, and the third day is a level even higher than the enveloping light. That is, there are no measurements and limitations in it, not even the measurements of the enveloping light. And since joy destroys the barriers and with its help we reach (as in paragraph 8) ministry above dimensions and limitations, therefore joy (in the service of the Almighty) is the closest preparation and vessel for revealing the aspect “on the third day” (“it will be fulfilled and we will live before Him ”), of a level above (also) and enveloping light. And this revelation will be in the Third Temple, as it is explained that by “the third day” is meant the Third Temple, which will be built by King Moshiach, a king from the family of David. This idea also refers to joy, which is clear from the fact that RAMBAM provides evidence of the aspect of joy that a person (every person) should experience when fulfilling the commandment, about David the King of Israel, which is said “King David, jumping and dancing before the Almighty” . And I must say that the explanation for this is that David the King of Israel is the Sefira "Malchut", and the fact that he was in complete self-elimination "did not pacify my soul and did not reassure", since "Malchut" is self-elimination, as they said (paragraph 4). And his ministry was in great joy, “King David, galloping and dancing before the Almighty,” since from the side of self-elimination “Malchut” also when the joy manifests itself openly, it cannot be that this results in something bad. And since David the King of Israel is alive and existing, that is, he is alive and existing (in every Jew) as David King Moshiach (self-removal of “Malchut”), therefore he gives strength to every Jew to be joyful at the time of the commandment (although this work is great ) so that the joy is in the right form.
11. And through joy at the time of the fulfillment of the commandment, including also following the instruction “all your actions will be in the name of heaven” and “know the Almighty in all ways”, the framework of exile will be destroyed and the lord will come - King Moshiah, David the King of Israel, together with Moshe- a slave, a faithful shepherd, for the first deliverer is also the last deliverer, including also the faithful shepherd in each generation, to the faithful shepherd in our generation - my father-in-law and teacher, the Rebbe.
That in the near future the promise will be fulfilled “those who have risen from the dust will rise up and awaken” and together we will go to meet the righteous Moshiach “and eternal joy on their head”, in the near future, literally.
Source: http://www.moshiach.ru/torah/5/5719.html
© www.moshiach.ru
У записи 2 лайков,
0 репостов,
257 просмотров.
0 репостов,
257 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Хаим Толочинский