Жила была принцесса. Часть первая.
жила была принцесса в трехкомнатной квартире с мамой. пап ушел от них как только принцесса появилась на свет, тогда она еще не была принцессой и не знала что будет принцессой, а может быть и знала - так как верований существует много и рассказчиков тоже. так вот как только она - будущая принцесса, появилась на свет, то папа собрал все свои манатки сел на коня и галопом ускакал за горизонт, держа одной рукой гриву коня, а другой катушечный магнитофоном где играла песня высоцкого: чуть помедленнее кони, чуууть по медленнеееее.
девочка росла время шло и незаметно для всех и себя она превратилась в принцессу весь мир которой помещался в ладошку - она часто пряталась в каком-нибудь укромном местечке разжимала свою ладошку и любовалась на тот мир который она построила. весь ее мир строился на трех главных принципах.
принцип первый -нужно жить правильно.
принцип второй - быть принципиальной.
принцип третий - в принципе все.
однажды прогуливаюсь по берегу небольшого водоема возле одного важного и значимого для всей страны завода по переработки отходов она встретила мальчика. Мальчик стоял на берегу и играл со своим воображением показывая своему отражению разные рожицы и сам же хохотал от удовольствия. Она тихо подошла как и полагается принцессе изо спины и заглянула в отражение в воде - вода была мутная и в ней было ничего не видно, кроме мути. Принцессе так стало от этого смешно, что она расхохоталась во весь голос, до этого принцесса так никогда громко не смеялась поэтому ее же смех напугал ее и она отпрыгнула от него будто смех был живым и материальным
это после принцесса поняла, что поступила абсолютно правильно ведь ее смех был в точности как и смех отца, хотя она и никогда его и не видела - будто сам отец вылез из ее рта - вот такой был смех.
Не смотря на весь этот переполох, мальчик продолжал как ни в чем не бывало корчить рожи совершенно не обращая никакого внимания на принцессу, насмеявшись вдоволь мальчик повернулся - посмотрел на принцессу и сказал: правда здорово?
если ты про завод возле водоема то ничего здорового в этом не вижу... это неправильно - как на автомате добавила принцесса. принцесса ко всем своим фраза всегда в слух или мысленно добавляла фразу "это правильно или не правильно" в зависимости от ситуации и никогда не путалась. Принцесса всегда знала что правильно а что неправильно.
Нет, сказал мальчик с улыбкой - это я про рожицы, которые не видно в отражении воды, ты можешь показывать одну, а представлять совершенно другую.
но это неправильно.
а как правильно?
правильно показывать рожицы туда где будет видно, какие рожицы ты показываешь.
Я так пробовал ответил мальчик
и что?
ничего интересного в этом нет, какие рожицы я показываю такие и видно.
Да, но это правильно.
Да, но не интересно.
Пойдешь со мной вон туда и мальчик показал пальцем на завод.
Нет, это неправильно - нельзя ходить по частной территории.
Завод давно заброшен и он ничей
Все равно это неправильно - бродить по заброшенным заводам это опасно.
Тогда я пойду без тебя - мальчик развернулся и пошел.
И после этой фразы девочка что-то почувствовала ее будто пронзила невидимая стрела перебив дыхание. она почувствовала себя такой одинокой, такой брошенной и это чувство ей показалось таким до боли знакомым. она почувствовала то что никогда еще не чувствовала, но при этом то что знала. слезы начали наворачиваться на ее глазах, а губы дрожать. она смотрела вслед уходящему мальчику и не могла его отпустить, ей хотелось быть с ним, только с ним и никак без него. я не выдержу того, если он уйдет, я не могу без него - думала девочка, но принципы не позволяли ей сдвинуться с места. принципы принципиально стояли на своем, как китайская стена между китайцами и не китайцами. она бы так и осталась там сидеть или стоять, если бы не мальчик - он шел так будто бы принцессы в принципе не существует. не ее, не тем более ее принципов.
принцесса вдруг прокричала: Эй, мальчик, туда нельзя это неправильно!
Но мальчик даже не обернулся, более того он даже не замедлил шаг, даже не пожал плечами, он продолжал удаляться от принципиальной девочки.
это было то чего принципы выдержать не могли впервые за долгое время принципы оказались беззащитны и уязвимы. и под напором силы идущей изнутри - боль девочки, которая как морская волна напором ударила по принципам принцессы разнесла стену на мелкие кусочки-принципиалки. Девочка вскочила так легко, что даже немножко подлетела и на мгновение застыла в воздухе - не веря в ту легкость которую обрела. ее платье развивалось свободно на ветру, а волосы стали краше и рассыпчатей. ее сердце перестало биться на мгновение а мозг запомнил данное чувство - спрятав его в глубины своих извилин. Девочка словно порывистый ветер догнала мальчика взяла его за руку и они молча, но уже вместе продолжили путь на старый заброшенный завод по переработке отходов.
жила была принцесса в трехкомнатной квартире с мамой. пап ушел от них как только принцесса появилась на свет, тогда она еще не была принцессой и не знала что будет принцессой, а может быть и знала - так как верований существует много и рассказчиков тоже. так вот как только она - будущая принцесса, появилась на свет, то папа собрал все свои манатки сел на коня и галопом ускакал за горизонт, держа одной рукой гриву коня, а другой катушечный магнитофоном где играла песня высоцкого: чуть помедленнее кони, чуууть по медленнеееее.
девочка росла время шло и незаметно для всех и себя она превратилась в принцессу весь мир которой помещался в ладошку - она часто пряталась в каком-нибудь укромном местечке разжимала свою ладошку и любовалась на тот мир который она построила. весь ее мир строился на трех главных принципах.
принцип первый -нужно жить правильно.
принцип второй - быть принципиальной.
принцип третий - в принципе все.
однажды прогуливаюсь по берегу небольшого водоема возле одного важного и значимого для всей страны завода по переработки отходов она встретила мальчика. Мальчик стоял на берегу и играл со своим воображением показывая своему отражению разные рожицы и сам же хохотал от удовольствия. Она тихо подошла как и полагается принцессе изо спины и заглянула в отражение в воде - вода была мутная и в ней было ничего не видно, кроме мути. Принцессе так стало от этого смешно, что она расхохоталась во весь голос, до этого принцесса так никогда громко не смеялась поэтому ее же смех напугал ее и она отпрыгнула от него будто смех был живым и материальным
это после принцесса поняла, что поступила абсолютно правильно ведь ее смех был в точности как и смех отца, хотя она и никогда его и не видела - будто сам отец вылез из ее рта - вот такой был смех.
Не смотря на весь этот переполох, мальчик продолжал как ни в чем не бывало корчить рожи совершенно не обращая никакого внимания на принцессу, насмеявшись вдоволь мальчик повернулся - посмотрел на принцессу и сказал: правда здорово?
если ты про завод возле водоема то ничего здорового в этом не вижу... это неправильно - как на автомате добавила принцесса. принцесса ко всем своим фраза всегда в слух или мысленно добавляла фразу "это правильно или не правильно" в зависимости от ситуации и никогда не путалась. Принцесса всегда знала что правильно а что неправильно.
Нет, сказал мальчик с улыбкой - это я про рожицы, которые не видно в отражении воды, ты можешь показывать одну, а представлять совершенно другую.
но это неправильно.
а как правильно?
правильно показывать рожицы туда где будет видно, какие рожицы ты показываешь.
Я так пробовал ответил мальчик
и что?
ничего интересного в этом нет, какие рожицы я показываю такие и видно.
Да, но это правильно.
Да, но не интересно.
Пойдешь со мной вон туда и мальчик показал пальцем на завод.
Нет, это неправильно - нельзя ходить по частной территории.
Завод давно заброшен и он ничей
Все равно это неправильно - бродить по заброшенным заводам это опасно.
Тогда я пойду без тебя - мальчик развернулся и пошел.
И после этой фразы девочка что-то почувствовала ее будто пронзила невидимая стрела перебив дыхание. она почувствовала себя такой одинокой, такой брошенной и это чувство ей показалось таким до боли знакомым. она почувствовала то что никогда еще не чувствовала, но при этом то что знала. слезы начали наворачиваться на ее глазах, а губы дрожать. она смотрела вслед уходящему мальчику и не могла его отпустить, ей хотелось быть с ним, только с ним и никак без него. я не выдержу того, если он уйдет, я не могу без него - думала девочка, но принципы не позволяли ей сдвинуться с места. принципы принципиально стояли на своем, как китайская стена между китайцами и не китайцами. она бы так и осталась там сидеть или стоять, если бы не мальчик - он шел так будто бы принцессы в принципе не существует. не ее, не тем более ее принципов.
принцесса вдруг прокричала: Эй, мальчик, туда нельзя это неправильно!
Но мальчик даже не обернулся, более того он даже не замедлил шаг, даже не пожал плечами, он продолжал удаляться от принципиальной девочки.
это было то чего принципы выдержать не могли впервые за долгое время принципы оказались беззащитны и уязвимы. и под напором силы идущей изнутри - боль девочки, которая как морская волна напором ударила по принципам принцессы разнесла стену на мелкие кусочки-принципиалки. Девочка вскочила так легко, что даже немножко подлетела и на мгновение застыла в воздухе - не веря в ту легкость которую обрела. ее платье развивалось свободно на ветру, а волосы стали краше и рассыпчатей. ее сердце перестало биться на мгновение а мозг запомнил данное чувство - спрятав его в глубины своих извилин. Девочка словно порывистый ветер догнала мальчика взяла его за руку и они молча, но уже вместе продолжили путь на старый заброшенный завод по переработке отходов.
Once upon a time there was a princess. Part one.
there was a princess in a three-room apartment with her mother. dad left them as soon as the princess was born, then she was still not a princess and did not know that she would be a princess, or maybe she knew - since there are many beliefs and storytellers too. and so, as soon as she, the future princess, was born, dad gathered all of his manat on a horse and galloped off over the horizon, holding the horse’s mane with one hand, and the other reel with a tape recorder where Vysotsky’s song played: a little slower than the horses; .
the girl grew as time went on and unnoticed by everyone and herself, she turned into a princess whose whole world fit in her palm - she often hid in some secluded place unclenched her palm and admired the world that she had built. her whole world was built on three main principles.
principle one is to live right.
the second principle is to be principled.
principle three - basically everything.
once I walk along the shore of a small reservoir near one important and significant waste processing plant for the whole country, she met a boy. The boy stood on the shore and played with his imagination showing his face different faces and laughed with pleasure. She quietly approached the princess from her back and looked into the reflection in the water - the water was muddy and there was nothing to see but turbidity. The princess was so ridiculous from this that she burst out laughing loudly, before that the princess had never laughed so loudly so her laughter scared her and she jumped away from him as if the laughter was alive and material
it was after the princess realized that she had acted absolutely right, because her laughter was exactly like her father’s laugh, although she had never seen him - as if the father himself got out of her mouth - that was such a laugh.
Despite all this commotion, the boy continued to make faces as if nothing had happened without paying any attention to the princess, having a good laugh the boy turned - looked at the princess and said: is it really cool?
if you're talking about a plant near a pond, then I don’t see anything healthy in it ... it's wrong - as the princess added on the machine. the princess always added the phrase “is it right or wrong” to her hearing or mentally, depending on the situation, and she was never confused. The princess always knew what was right and what was wrong.
No, the boy said with a smile - I'm talking about faces that are not visible in the reflection of water, you can show one, but imagine a completely different one.
but this is wrong.
how will be correct?
correctly show faces to where it will be seen which faces you show.
I tried so answered boy
So what?
there is nothing interesting in it, what kind of faces I show and are visible.
Yes, but that's right.
Yes, but not interesting.
You go with me there and the boy pointed a finger at the factory.
No, this is wrong - you can’t walk in private territory.
The plant has long been abandoned and it's nobody's
It’s wrong anyway - wandering through abandoned factories is dangerous.
Then I will go without you - the boy turned around and went.
And after this phrase, the girl felt something as if pierced by an invisible arrow, breaking her breath. she felt so alone, so abandoned, and this feeling seemed so painfully familiar to her. she felt what she had never felt, but at the same time what she knew. tears began to roll in her eyes, and her lips trembled. she looked after the departing boy and could not let him go, she wanted to be with him, only with him and in no way without him. I can’t stand it if he leaves, I can’t live without him, the girl thought, but the principles did not allow her to move. principles fundamentally stood their ground, like the Chinese wall between Chinese and non-Chinese. she would have stayed there to sit or stand, if not for the boy - he walked as if the princess basically did not exist. not hers, let alone her principles.
the princess suddenly shouted: Hey boy, you can't go wrong!
But the boy did not even turn around, moreover, he did not even slow down, did not even shrug his shoulders, he continued to move away from the principled girl.
it was something that the principles could not stand for the first time in a long time, the principles were defenseless and vulnerable. and under pressure from inside, the pain of a girl who, like a sea wave with pressure, struck the princess’s principles and smashed the wall into small pieces, principals. The girl jumped up so easily that she even flew up a little and froze for a moment in the air - not believing in the lightness that she had found. her dress developed freely in the wind, and her hair became more beautiful and friable. her heart stopped beating for a moment and the brain remembered this feeling - hiding it in the depths of its convolutions. The girl, like a gusty wind, caught up with the boy, took his hand and they silently, but already together, continued their journey to the old abandoned waste processing plant.
there was a princess in a three-room apartment with her mother. dad left them as soon as the princess was born, then she was still not a princess and did not know that she would be a princess, or maybe she knew - since there are many beliefs and storytellers too. and so, as soon as she, the future princess, was born, dad gathered all of his manat on a horse and galloped off over the horizon, holding the horse’s mane with one hand, and the other reel with a tape recorder where Vysotsky’s song played: a little slower than the horses; .
the girl grew as time went on and unnoticed by everyone and herself, she turned into a princess whose whole world fit in her palm - she often hid in some secluded place unclenched her palm and admired the world that she had built. her whole world was built on three main principles.
principle one is to live right.
the second principle is to be principled.
principle three - basically everything.
once I walk along the shore of a small reservoir near one important and significant waste processing plant for the whole country, she met a boy. The boy stood on the shore and played with his imagination showing his face different faces and laughed with pleasure. She quietly approached the princess from her back and looked into the reflection in the water - the water was muddy and there was nothing to see but turbidity. The princess was so ridiculous from this that she burst out laughing loudly, before that the princess had never laughed so loudly so her laughter scared her and she jumped away from him as if the laughter was alive and material
it was after the princess realized that she had acted absolutely right, because her laughter was exactly like her father’s laugh, although she had never seen him - as if the father himself got out of her mouth - that was such a laugh.
Despite all this commotion, the boy continued to make faces as if nothing had happened without paying any attention to the princess, having a good laugh the boy turned - looked at the princess and said: is it really cool?
if you're talking about a plant near a pond, then I don’t see anything healthy in it ... it's wrong - as the princess added on the machine. the princess always added the phrase “is it right or wrong” to her hearing or mentally, depending on the situation, and she was never confused. The princess always knew what was right and what was wrong.
No, the boy said with a smile - I'm talking about faces that are not visible in the reflection of water, you can show one, but imagine a completely different one.
but this is wrong.
how will be correct?
correctly show faces to where it will be seen which faces you show.
I tried so answered boy
So what?
there is nothing interesting in it, what kind of faces I show and are visible.
Yes, but that's right.
Yes, but not interesting.
You go with me there and the boy pointed a finger at the factory.
No, this is wrong - you can’t walk in private territory.
The plant has long been abandoned and it's nobody's
It’s wrong anyway - wandering through abandoned factories is dangerous.
Then I will go without you - the boy turned around and went.
And after this phrase, the girl felt something as if pierced by an invisible arrow, breaking her breath. she felt so alone, so abandoned, and this feeling seemed so painfully familiar to her. she felt what she had never felt, but at the same time what she knew. tears began to roll in her eyes, and her lips trembled. she looked after the departing boy and could not let him go, she wanted to be with him, only with him and in no way without him. I can’t stand it if he leaves, I can’t live without him, the girl thought, but the principles did not allow her to move. principles fundamentally stood their ground, like the Chinese wall between Chinese and non-Chinese. she would have stayed there to sit or stand, if not for the boy - he walked as if the princess basically did not exist. not hers, let alone her principles.
the princess suddenly shouted: Hey boy, you can't go wrong!
But the boy did not even turn around, moreover, he did not even slow down, did not even shrug his shoulders, he continued to move away from the principled girl.
it was something that the principles could not stand for the first time in a long time, the principles were defenseless and vulnerable. and under pressure from inside, the pain of a girl who, like a sea wave with pressure, struck the princess’s principles and smashed the wall into small pieces, principals. The girl jumped up so easily that she even flew up a little and froze for a moment in the air - not believing in the lightness that she had found. her dress developed freely in the wind, and her hair became more beautiful and friable. her heart stopped beating for a moment and the brain remembered this feeling - hiding it in the depths of its convolutions. The girl, like a gusty wind, caught up with the boy, took his hand and they silently, but already together, continued their journey to the old abandoned waste processing plant.
У записи 31 лайков,
7 репостов.
7 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Евгений Отставнов