Песня не качает. Не для этого она написана....

Песня не качает. Не для этого она написана. Маршал старается дать слушателям понять, что хоть он и Rap God как Эминем-рэпер, как Эминем-обычный-человек он чувствует, что ходит по льду, который в любой момент может треснуть:

I feel the ice cracking, because
I walk on water
But I ain't no Jesus

Он исполнитель, который поставил слишком высокую планку и все, что он делает, должно быть на порядок выше предыдущих достижений. Его идеализируют и обожествляют, но это глупо, это лишь впечатление о нем со стороны и соответствие этому образу изматывает: «Kids look to me like as a god, this is retarded» + «it’s a facade and it's exhaustive».

Он не ниспослан миру с небес, есть куча рэперов лучше, сильно повлиявших на его творчество, о чем Эминем говорит в некоторых песнях. Тут: «I’m not God-sent, Nas, Rakim, Pac, B.I.G., James Todd Smith, and I'm not Prince, so…», в Till I Colapse: «It goes Reggie, Jay-Z, 2Pac and Biggie, André from OutKast, Jada, Kurupt, Nas, and then me», в Rap God: «I'm a product of Rakim, Lakim Shabazz, 2Pac N.W.A, Cube, hey, Doc, Ren, Yella, Eazy, thank you, they got Slim».

Если раньше его провокационные песни было легко ассоциировать с образом Slim Shady — лирического героя, который убивал свою жену ("97 Bonnie & Clyde", "Kim") и творил черт знает что, то сейчас Slim Shady убит или по крайней мере надежно спрятан. Если «он» и пишет песни, то только в угоду интересов Маршала Мэтерса ("Monster").

Но несмотря на то, что он человек и человек с недостатками, он богоподобен лишь в рэпе, когда в руках у него микрофон. Он смиренно это принимает и это же должны принять и слушатели. Как и разделять Эминема-исполнителя и Эминема-обычного-человека: «Cause I'm just a man, but as long as I got a mic I'm godlike».
The song doesn't rock. Not for this she is written. Marshall tries to make his audience understand that even though he is Rap God, like Eminem-rapper, like Eminem-ordinary-man, he feels that he is walking on ice, which can crack at any moment:

I feel the ice cracking, because
I walk on water
But I ain't no Jesus

He is a performer who set the bar too high and everything he does should be an order of magnitude higher than previous achievements. He is idealized and deified, but it’s stupid, it’s just an impression of him from the outside and correspondence to this image exhausts him: “Kids look to me like as a god, this is retarded” + “it’s a facade and it's exhaustive”.

He is not revealed to the world from heaven, there are a lot of rappers better who have greatly influenced his work, as Eminem says in some songs. Here: “I'm not God-sent, Nas, Rakim, Pac, BIG, James Todd Smith, and I'm not Prince, so ...”, in Till I Colapse: “It goes Reggie, Jay-Z, 2Pac and Biggie, André from OutKast, Jada, Kurupt, Nas, and then me, in Rap God: “I'm a product of Rakim, Lakim Shabazz, 2Pac NWA, Cube, hey, Doc, Ren, Yella, Eazy, thank you , they got Slim. "

If earlier his provocative songs were easy to associate with the image of Slim Shady - the lyrical hero who killed his wife ("97 Bonnie & Clyde", "Kim") and created the devil knows that, now Slim Shady is killed or at least securely hidden. If "he" writes songs, then only for the sake of the interests of Marshal Mathers ("Monster").

But despite the fact that he is a man and a person with disabilities, he is godlike only in rap when he has a microphone in his hands. He humbly accepts this, and listeners must accept this. Like separating Eminem the performer and Eminem the ordinary person: “Cause I'm just a man, but as long as I got a mic I'm godlike.”
У записи 14 лайков,
0 репостов,
1182 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Максим Бабичев

Понравилось следующим людям