Ладно, теперь серьёзно. Fallout 4 на самом деле очень напрягает. Я пока не ушёл от первоначальной локации, прошёл немного, но всё же.
Представьте ситуацию: Вы спаслись от ядерной войны в убежище, Вас заморозили в криокамере, где Вы проспали 200 лет. Где-то под самый конец криосна Вашу жену убили, а ребёнка похитили. Вы же чуть позже проснулись, выбрались из криокамеры и....Ваши действия дальше?
В Fallout 4 главгерой выбирается наружу и ничему не удивляется. Совсем. У него нет никаких эмоций. Он просто идёт искать похищенного сына. Будто не было ядерной войны, будто не прошло 200 лет (один данный факт, даже без войны, уже может свести с ума). Вокруг разруха - пофиг. Ой, тут силовая броня и миниган? Ну, ок. Постреляю во врагов. А, Коготь Смерти? Подумаешь. И вот это всё просто дико бесит!
Как так-то? Bethesda, у вас герой проспал 200 лет! Он ядерную войну пережил! Да, чёрт побери, он впервые в жизни увидел Когтя Смерти - мутанта с 2 этажа ростом! Где удивление? Где страх? Где хоть капелька эмоций-то?
Хорошо, ладно. Поехали дальше. Я пока не ушёл из первых пары локаций по одной причине - пятеро людей, которых я же спас от рейдеров и Когтя Смерти. Теперь они хотят жить в моём городке, им нужны: кресло, кровати, еда, вода, электроэнергия и защитные сооружения. Эм...т.е. главный герой получается мастером на все руки с ходу. Знания не нужны. Разобрать здоровый дом? Да нет проблем. Построить очиститель воды размером с пару людей - пф, вот тут в кармане как раз лежит.
Ах, да, помимо всяких строительных работ, героя ждёт ещё и сельхоз работы. Серьёзно. Народ требует арбузов! (не шучу!). Тут просто без комментариев. Аграрии всех поселений Пустоши объединяйтесь!
Далее. В самом начале нам сразу предоставляют возможность забрать в силовую броню и ещё выдают в придачу миниган. А почему бы и нет? Подумаешь, что в прошлых частях для этого нужно было действительно напрячься, исследовать кучу мест, поговорить с большим количество людей и выполнить ни один десяток разных заданий. И кроме того, прокачивать для того или иного типа оружия (или брони) соответствующие навыки. Ерунда какая. Игрокам надо сразу всё дать. А то они тупые, не доберутся сами и не догадаются никак. Внимание, вопрос! Каков смысл игры тогда? Если наш персонаж умеет сразу и всё! Это не он отстал от жизни на 200 лет! И не он все эти 200 лет провёл вообще во сне!
Может хоть диалоги в новой части не подведут? Ага, держите карман шире! Система здешних диалогов напоминает разговор Эллочки Людоедочки. Ну, серьёзно! У нашего героя в пунктах на выбор всегда крайне простые варианты: Да, Нет, Сарказм и какой-то донельзя простой вопрос из серии "А зачем?". И вот попробуй догадайся, когда нажимаешь на один из вариантов, что наш герой в итоге скажет. Тем более непонятно, как вообще из этого можно что-то выбирать и соответственно не врубаешься как продумать разговор. Штука в принципе в том, что этого в Fallout 4 не требуется. Можно жать любой вариант, сути особо не поменяет. И желание вести диалоги с местными поселенцами в принципе отсутствует. Да, надо, конечно. Но без настроения.
Итого на данный момент: я продолжу проходить Fallout 4. В нём есть всё же хорошее, хотя игру нельзя назвать неким продолжателем серии. Ну, по крайней мере, на данный момент я её таковой не вижу. Как некий эксперимент - да, пожалуйста! А вот как часть Вселенной Fallout - увольте. Здесь убиты диалоги (то, что вообще делало большую часть атмосферы), тут убита прокачка (нафиг она нужна, если герой итак всё умеет?), тут нет эмоций (не, ну может главный герой был всю жизнь маньяком-социопатом?). С другой стороны - впервые в серии я могу отстроить своё поселение, тем самым сделав некий вклад в восстановление цивилизации. И, да, в принципе можно назвать плюсом возможность сборки своего собственного оружия из говна и палок. И с графической точки зрения всё вполне красиво (я даже вчера застал момент адовой грозы с кислотным дождём, выглядит впечатляюще).
Ещё раз повторю: тот Fallout, который мы знали до этого - помер смертью храбрых. Его выпотрошили и выкинули из него всё самое-самое главное и важное. Вместо этого начинили некоторыми интересными вещами, которые при этом не являются ядром. Увы. Желание экспериментировать - хорошо. Но вот упрощать всё то, что делает, в принципе, любую игру - серьёзным творческим произведением - плохо. Очень плохо! Зачем всё это было обрезать так? Зачем? Оставили бы, наоборот ещё качественнее проработали, и тогда все нововведения (постройка, сельское хозяйство и моддинг оружия) были бы отличным дополнением.
Вечером пойду собирать урожай арбузов, строить укрепления и может, наконец, пойду изучу карту дальше.
P.S. Про разного рода баги я молчу. Это хотя бы поправимо.
P.P.S. Спасибо, что в этом году вышел Ведьмак 3! Просто низкий поклон! Глубокий сюжет, захватывающие диалоги, возможность выбирать и соответственно видеть дальнейшие последствия, красивейшие пейзажи. Вот это всё действительно круто!
Представьте ситуацию: Вы спаслись от ядерной войны в убежище, Вас заморозили в криокамере, где Вы проспали 200 лет. Где-то под самый конец криосна Вашу жену убили, а ребёнка похитили. Вы же чуть позже проснулись, выбрались из криокамеры и....Ваши действия дальше?
В Fallout 4 главгерой выбирается наружу и ничему не удивляется. Совсем. У него нет никаких эмоций. Он просто идёт искать похищенного сына. Будто не было ядерной войны, будто не прошло 200 лет (один данный факт, даже без войны, уже может свести с ума). Вокруг разруха - пофиг. Ой, тут силовая броня и миниган? Ну, ок. Постреляю во врагов. А, Коготь Смерти? Подумаешь. И вот это всё просто дико бесит!
Как так-то? Bethesda, у вас герой проспал 200 лет! Он ядерную войну пережил! Да, чёрт побери, он впервые в жизни увидел Когтя Смерти - мутанта с 2 этажа ростом! Где удивление? Где страх? Где хоть капелька эмоций-то?
Хорошо, ладно. Поехали дальше. Я пока не ушёл из первых пары локаций по одной причине - пятеро людей, которых я же спас от рейдеров и Когтя Смерти. Теперь они хотят жить в моём городке, им нужны: кресло, кровати, еда, вода, электроэнергия и защитные сооружения. Эм...т.е. главный герой получается мастером на все руки с ходу. Знания не нужны. Разобрать здоровый дом? Да нет проблем. Построить очиститель воды размером с пару людей - пф, вот тут в кармане как раз лежит.
Ах, да, помимо всяких строительных работ, героя ждёт ещё и сельхоз работы. Серьёзно. Народ требует арбузов! (не шучу!). Тут просто без комментариев. Аграрии всех поселений Пустоши объединяйтесь!
Далее. В самом начале нам сразу предоставляют возможность забрать в силовую броню и ещё выдают в придачу миниган. А почему бы и нет? Подумаешь, что в прошлых частях для этого нужно было действительно напрячься, исследовать кучу мест, поговорить с большим количество людей и выполнить ни один десяток разных заданий. И кроме того, прокачивать для того или иного типа оружия (или брони) соответствующие навыки. Ерунда какая. Игрокам надо сразу всё дать. А то они тупые, не доберутся сами и не догадаются никак. Внимание, вопрос! Каков смысл игры тогда? Если наш персонаж умеет сразу и всё! Это не он отстал от жизни на 200 лет! И не он все эти 200 лет провёл вообще во сне!
Может хоть диалоги в новой части не подведут? Ага, держите карман шире! Система здешних диалогов напоминает разговор Эллочки Людоедочки. Ну, серьёзно! У нашего героя в пунктах на выбор всегда крайне простые варианты: Да, Нет, Сарказм и какой-то донельзя простой вопрос из серии "А зачем?". И вот попробуй догадайся, когда нажимаешь на один из вариантов, что наш герой в итоге скажет. Тем более непонятно, как вообще из этого можно что-то выбирать и соответственно не врубаешься как продумать разговор. Штука в принципе в том, что этого в Fallout 4 не требуется. Можно жать любой вариант, сути особо не поменяет. И желание вести диалоги с местными поселенцами в принципе отсутствует. Да, надо, конечно. Но без настроения.
Итого на данный момент: я продолжу проходить Fallout 4. В нём есть всё же хорошее, хотя игру нельзя назвать неким продолжателем серии. Ну, по крайней мере, на данный момент я её таковой не вижу. Как некий эксперимент - да, пожалуйста! А вот как часть Вселенной Fallout - увольте. Здесь убиты диалоги (то, что вообще делало большую часть атмосферы), тут убита прокачка (нафиг она нужна, если герой итак всё умеет?), тут нет эмоций (не, ну может главный герой был всю жизнь маньяком-социопатом?). С другой стороны - впервые в серии я могу отстроить своё поселение, тем самым сделав некий вклад в восстановление цивилизации. И, да, в принципе можно назвать плюсом возможность сборки своего собственного оружия из говна и палок. И с графической точки зрения всё вполне красиво (я даже вчера застал момент адовой грозы с кислотным дождём, выглядит впечатляюще).
Ещё раз повторю: тот Fallout, который мы знали до этого - помер смертью храбрых. Его выпотрошили и выкинули из него всё самое-самое главное и важное. Вместо этого начинили некоторыми интересными вещами, которые при этом не являются ядром. Увы. Желание экспериментировать - хорошо. Но вот упрощать всё то, что делает, в принципе, любую игру - серьёзным творческим произведением - плохо. Очень плохо! Зачем всё это было обрезать так? Зачем? Оставили бы, наоборот ещё качественнее проработали, и тогда все нововведения (постройка, сельское хозяйство и моддинг оружия) были бы отличным дополнением.
Вечером пойду собирать урожай арбузов, строить укрепления и может, наконец, пойду изучу карту дальше.
P.S. Про разного рода баги я молчу. Это хотя бы поправимо.
P.P.S. Спасибо, что в этом году вышел Ведьмак 3! Просто низкий поклон! Глубокий сюжет, захватывающие диалоги, возможность выбирать и соответственно видеть дальнейшие последствия, красивейшие пейзажи. Вот это всё действительно круто!
Okay, now seriously. Fallout 4 is actually very annoying. I have not yet left the initial location, I went a little, but still.
Imagine the situation: you escaped from a nuclear war in an asylum, you were frozen in a cryochamber, where you slept for 200 years. Somewhere at the very end of the cryosion, your wife was killed and the child was kidnapped. You woke up a bit later, got out of the cryochamber and .... Your actions next?
In Fallout 4, the main character is selected outside and is not surprised at anything. Absolutely. He has no emotions. He's just going to look for the kidnapped son. As if there was no nuclear war, as if 200 years had not passed (one given fact, even without a war, can already drive one crazy). Around the devastation - do not care. Oh, is there power armor and a minigun? Well, OK. Shoot enemies. Ah, Claw of Death? Think about it. And all this just wildly infuriates!
How is that? Bethesda, your hero overslept 200 years! He survived a nuclear war! Yes, damn it, for the first time in his life he saw the Claw of Death - a mutant with 2 floors tall! Where is the surprise? Where is the fear? Where is even a drop of emotions?
Well okay. Let's go further. I have not yet left the first pair of locations for one reason - five people whom I saved from the Raiders and the Death Claw. Now they want to live in my town, they need: an armchair, beds, food, water, electricity and protective structures. Um ... i.e. the main character turns out to be a jack of all trades on the go. Knowledge is not needed. Make out a healthy home? No problem. To build a water purifier the size of a couple of people - pf, here lies in your pocket.
Ah, yes, in addition to any construction work, the hero is also waiting for agricultural work. Seriously. The people demand watermelons! (I'm not kidding!). There is simply no comment. The farmers of all the wasteland settlements unite!
Further. At the very beginning, they immediately provide us with the opportunity to pick up power armor and even give us a minigun. Why not? You’ll think that in the previous parts you had to really strain, explore a bunch of places, talk with a lot of people and do a dozen different tasks. And besides, to pump appropriate skills for a particular type of weapon (or armor). What nonsense. Players must immediately give everything. And then they are stupid, they will not get it themselves and will not guess in any way. Attention, a question! What is the meaning of the game then? If our character can do it all at once! It was not he who lagged behind life for 200 years! And he didn’t spend all these 200 years in a dream!
Maybe even the dialogues in the new part will not fail? Yeah, keep your pocket wider! The system of local dialogues resembles the conversation of Ellochka the Ogre. Seriously! Our hero always has very simple options in points to choose from: Yes, No, Sarcasm and some very simple question from the series “Why?”. So try to guess when you click on one of the options that our hero will eventually say. It is all the more incomprehensible how you can choose something from this altogether and accordingly you don’t understand how to think through the conversation. The thing, in principle, is that this is not required in Fallout 4. You can reap any option, the essence will not change much. And the desire to conduct dialogs with local settlers is, in principle, absent. Yes, of course. But without a mood.
Total at the moment: I will continue to play Fallout 4. It still has some good things, although the game cannot be called a certain continuation of the series. Well, at least at the moment I do not see her as such. Like an experiment - yes, please! But as part of the Fallout Universe - fire. Dialogues are killed here (that which did most of the atmosphere in general), pumping is killed (what for is it needed if the hero knows how to do everything?), There are no emotions (no, well, maybe the main character was a sociopathic maniac all his life?). On the other hand, for the first time in the series, I can rebuild my settlement, thereby making some contribution to the restoration of civilization. And, yes, in principle, the ability to assemble your own weapons from shit and sticks can be called a plus. And from a graphical point of view, everything is quite beautiful (I even found the moment of a hell storm with acid rain yesterday, it looks impressive).
I repeat once again: that Fallout, which we knew before that, died the death of the brave. He was disemboweled and thrown out of him all the most important and important. Instead, they stuffed it with some interesting things, which at the same time are not the core. Alas. The desire to experiment is good. But simplifying everything that makes, in principle, any game - a serious creative work - is bad. Very bad! Why all this was cut so? What for? They would have left, on the contrary, they worked even better, and then all the innovations (construction, agriculture and weapon modding) would be a great addition.
In the evening I’ll go to harvest watermelons, build fortifications and maybe, finally, I’ll go and study the map further.
P.S. I’m silent about all kinds of bugs. This is at least fixable.
P.P.S. Thank you for the Witcher 3 released this year! Just a low bow! A deep plot, exciting dialogs, the ability to choose and accordingly see further consequences, beautiful landscapes. This is all really cool!
Imagine the situation: you escaped from a nuclear war in an asylum, you were frozen in a cryochamber, where you slept for 200 years. Somewhere at the very end of the cryosion, your wife was killed and the child was kidnapped. You woke up a bit later, got out of the cryochamber and .... Your actions next?
In Fallout 4, the main character is selected outside and is not surprised at anything. Absolutely. He has no emotions. He's just going to look for the kidnapped son. As if there was no nuclear war, as if 200 years had not passed (one given fact, even without a war, can already drive one crazy). Around the devastation - do not care. Oh, is there power armor and a minigun? Well, OK. Shoot enemies. Ah, Claw of Death? Think about it. And all this just wildly infuriates!
How is that? Bethesda, your hero overslept 200 years! He survived a nuclear war! Yes, damn it, for the first time in his life he saw the Claw of Death - a mutant with 2 floors tall! Where is the surprise? Where is the fear? Where is even a drop of emotions?
Well okay. Let's go further. I have not yet left the first pair of locations for one reason - five people whom I saved from the Raiders and the Death Claw. Now they want to live in my town, they need: an armchair, beds, food, water, electricity and protective structures. Um ... i.e. the main character turns out to be a jack of all trades on the go. Knowledge is not needed. Make out a healthy home? No problem. To build a water purifier the size of a couple of people - pf, here lies in your pocket.
Ah, yes, in addition to any construction work, the hero is also waiting for agricultural work. Seriously. The people demand watermelons! (I'm not kidding!). There is simply no comment. The farmers of all the wasteland settlements unite!
Further. At the very beginning, they immediately provide us with the opportunity to pick up power armor and even give us a minigun. Why not? You’ll think that in the previous parts you had to really strain, explore a bunch of places, talk with a lot of people and do a dozen different tasks. And besides, to pump appropriate skills for a particular type of weapon (or armor). What nonsense. Players must immediately give everything. And then they are stupid, they will not get it themselves and will not guess in any way. Attention, a question! What is the meaning of the game then? If our character can do it all at once! It was not he who lagged behind life for 200 years! And he didn’t spend all these 200 years in a dream!
Maybe even the dialogues in the new part will not fail? Yeah, keep your pocket wider! The system of local dialogues resembles the conversation of Ellochka the Ogre. Seriously! Our hero always has very simple options in points to choose from: Yes, No, Sarcasm and some very simple question from the series “Why?”. So try to guess when you click on one of the options that our hero will eventually say. It is all the more incomprehensible how you can choose something from this altogether and accordingly you don’t understand how to think through the conversation. The thing, in principle, is that this is not required in Fallout 4. You can reap any option, the essence will not change much. And the desire to conduct dialogs with local settlers is, in principle, absent. Yes, of course. But without a mood.
Total at the moment: I will continue to play Fallout 4. It still has some good things, although the game cannot be called a certain continuation of the series. Well, at least at the moment I do not see her as such. Like an experiment - yes, please! But as part of the Fallout Universe - fire. Dialogues are killed here (that which did most of the atmosphere in general), pumping is killed (what for is it needed if the hero knows how to do everything?), There are no emotions (no, well, maybe the main character was a sociopathic maniac all his life?). On the other hand, for the first time in the series, I can rebuild my settlement, thereby making some contribution to the restoration of civilization. And, yes, in principle, the ability to assemble your own weapons from shit and sticks can be called a plus. And from a graphical point of view, everything is quite beautiful (I even found the moment of a hell storm with acid rain yesterday, it looks impressive).
I repeat once again: that Fallout, which we knew before that, died the death of the brave. He was disemboweled and thrown out of him all the most important and important. Instead, they stuffed it with some interesting things, which at the same time are not the core. Alas. The desire to experiment is good. But simplifying everything that makes, in principle, any game - a serious creative work - is bad. Very bad! Why all this was cut so? What for? They would have left, on the contrary, they worked even better, and then all the innovations (construction, agriculture and weapon modding) would be a great addition.
In the evening I’ll go to harvest watermelons, build fortifications and maybe, finally, I’ll go and study the map further.
P.S. I’m silent about all kinds of bugs. This is at least fixable.
P.P.S. Thank you for the Witcher 3 released this year! Just a low bow! A deep plot, exciting dialogs, the ability to choose and accordingly see further consequences, beautiful landscapes. This is all really cool!
У записи 3 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Дмитрий Ашихмин