«Любить – это счастье».
В наше время практически каждый театр имеет в своем репертуаре детские спектакли. Театр – это потрясающий инструмент, который позволяет мягко поговорить с ребенком на очень важные и серьёзные темы. Далеко не каждый режиссер осмеливается на разговор с ребенком, многие берут просто зрелищем и насыщенным выстраиваем действия.
Спектакль «Счастье» Андрея Могучего на сцене Александринского театра – это как раз яркий пример глубокого, аккуратного разговора взрослого с ребёнком на очень важные и серьезные темы, это простой ответ на очень сложный вопрос «Что такое счастье?».
В основу действенного монолога Могучего легла знаменитая пьеса Мориса Метерлинка «Синяя Птица», где дети отправляются на поиски Синей Птицы в царство ночи.
Мы оказываемся в пластилиновом доме, где живут мама, папа, дедушка (который вечно смотрит телевизор), брат (Тильтиль) и сестра (Митиль), а так же две собаки и кошка. Большая дружная семья готовится встречать Новый год. Так же в семье ожидается пополнение, чему Тильтиль и папа страшно рады, а вот Митиль совсем не хочет, чтобы братик появлялся на свет. Обычное течение жизни нарушает птица, влетевшая в окно. Маме тут же становится плохо, и её увозят в больницу… В невероятные приключения предстоит отправиться Тильтилю и Митиль, чтобы спасти маму и еще не рожденного брата, а кое кому и вовсе придется сильно измениться.
К моменту входа зрителя в зал, спектакль уже идёт. Мы видим суету на сцене, актеров, которые облачаются в костюмы, работников сцены, которые выстраивают декорации, музыкантов, бережно настраивающих свои инструменты. На наших глаза словно бы пишут картину. Да, именно картину, ведь сценография напоминает нам детский рисунок, где собаки – зеленые, кошка – красная, фигуры людей очень забавной формы.
О сценографии в этом спектакле можно говорить очень долго. Техническая часть спектакля поразит не то, что ребёнка, а любого взрослого. Декорации яркие, функциональные, они в момент погружают зрителя в этот волшебный пластилиновый мир, где обитают герои. Спектакль насыщен действием, забавными моментами и красками. С точки зрения визуального восприятия все с полной отдачей сделано для детей, для того, чтобы разговор на важные темы стал понятным и доступным.
В своем спектакле Могучий поднимает, пожалуй, самую актуальную тему современности – тема счастья и мнимого счастья. Он говорит о ценностях, которые, иногда кажется, вымирают для современного человека – о любви, о поступках друг для друга, об искренности и вниманию друг к другу.
Персонажи спектакля очень яркие и запоминающиеся. Чтобы разговор был услышан ребёнком, с ним должен говорить ребёнок. Тильтиль и Митиль, которых играют Андрей Матюков и Янина Лакоба получились очень легкими, очень правдивыми и так сильно похожими на современных ребят. Актерский ансамбль, наверное, вряд ли будет оценен ребёнком, но взрослые точно проникнуться игрой. Очень приятно видеть на сцене именно ансамбль.
Светлый спектакль, после которого так жадно хочется жить, звонить друзьям, близким, назначать встречи и проводить время вместе.
Спектакль, стирающий накопленные обиды, заставляющий нас, взрослых, вспомнить о том, что нам нужно ценить друг друга и любить друг друга. Ведь очень часто в детских спектаклях, книгах, фильмах, мультиках заложено большое сообщение для взрослого мира.
«Счастье» рекомендован детям, достигшим 6 лет и их родителям. В спектакле широко затрагивается тема жизни и смерти, некоторые юные зрители в зале слегка напугались и вполне оправданно, но крепкие объятия родителей вмиг исправляли ситуацию. Истерик от испуга и криков в зале не было, однако все – таки в этом спектакле стоит соблюсти заявленное требование «6+».
Счастье начинается с похода в театр всей семьей… А я повторяю снова и снова, берегите моменты с близкими.
В наше время практически каждый театр имеет в своем репертуаре детские спектакли. Театр – это потрясающий инструмент, который позволяет мягко поговорить с ребенком на очень важные и серьёзные темы. Далеко не каждый режиссер осмеливается на разговор с ребенком, многие берут просто зрелищем и насыщенным выстраиваем действия.
Спектакль «Счастье» Андрея Могучего на сцене Александринского театра – это как раз яркий пример глубокого, аккуратного разговора взрослого с ребёнком на очень важные и серьезные темы, это простой ответ на очень сложный вопрос «Что такое счастье?».
В основу действенного монолога Могучего легла знаменитая пьеса Мориса Метерлинка «Синяя Птица», где дети отправляются на поиски Синей Птицы в царство ночи.
Мы оказываемся в пластилиновом доме, где живут мама, папа, дедушка (который вечно смотрит телевизор), брат (Тильтиль) и сестра (Митиль), а так же две собаки и кошка. Большая дружная семья готовится встречать Новый год. Так же в семье ожидается пополнение, чему Тильтиль и папа страшно рады, а вот Митиль совсем не хочет, чтобы братик появлялся на свет. Обычное течение жизни нарушает птица, влетевшая в окно. Маме тут же становится плохо, и её увозят в больницу… В невероятные приключения предстоит отправиться Тильтилю и Митиль, чтобы спасти маму и еще не рожденного брата, а кое кому и вовсе придется сильно измениться.
К моменту входа зрителя в зал, спектакль уже идёт. Мы видим суету на сцене, актеров, которые облачаются в костюмы, работников сцены, которые выстраивают декорации, музыкантов, бережно настраивающих свои инструменты. На наших глаза словно бы пишут картину. Да, именно картину, ведь сценография напоминает нам детский рисунок, где собаки – зеленые, кошка – красная, фигуры людей очень забавной формы.
О сценографии в этом спектакле можно говорить очень долго. Техническая часть спектакля поразит не то, что ребёнка, а любого взрослого. Декорации яркие, функциональные, они в момент погружают зрителя в этот волшебный пластилиновый мир, где обитают герои. Спектакль насыщен действием, забавными моментами и красками. С точки зрения визуального восприятия все с полной отдачей сделано для детей, для того, чтобы разговор на важные темы стал понятным и доступным.
В своем спектакле Могучий поднимает, пожалуй, самую актуальную тему современности – тема счастья и мнимого счастья. Он говорит о ценностях, которые, иногда кажется, вымирают для современного человека – о любви, о поступках друг для друга, об искренности и вниманию друг к другу.
Персонажи спектакля очень яркие и запоминающиеся. Чтобы разговор был услышан ребёнком, с ним должен говорить ребёнок. Тильтиль и Митиль, которых играют Андрей Матюков и Янина Лакоба получились очень легкими, очень правдивыми и так сильно похожими на современных ребят. Актерский ансамбль, наверное, вряд ли будет оценен ребёнком, но взрослые точно проникнуться игрой. Очень приятно видеть на сцене именно ансамбль.
Светлый спектакль, после которого так жадно хочется жить, звонить друзьям, близким, назначать встречи и проводить время вместе.
Спектакль, стирающий накопленные обиды, заставляющий нас, взрослых, вспомнить о том, что нам нужно ценить друг друга и любить друг друга. Ведь очень часто в детских спектаклях, книгах, фильмах, мультиках заложено большое сообщение для взрослого мира.
«Счастье» рекомендован детям, достигшим 6 лет и их родителям. В спектакле широко затрагивается тема жизни и смерти, некоторые юные зрители в зале слегка напугались и вполне оправданно, но крепкие объятия родителей вмиг исправляли ситуацию. Истерик от испуга и криков в зале не было, однако все – таки в этом спектакле стоит соблюсти заявленное требование «6+».
Счастье начинается с похода в театр всей семьей… А я повторяю снова и снова, берегите моменты с близкими.
"To love is happiness."
Nowadays, almost every theater has children's performances in its repertoire. The theater is an amazing tool that allows you to gently talk with your child on very important and serious topics. Not every director dares to talk with a child, many take a spectacle and a rich build of action.
The play “Happiness” by Andrey Moguchy on the stage of the Alexandrinsky Theater is just a vivid example of a deep, accurate conversation between an adult and a child on very important and serious topics, this is a simple answer to the very complex question “What is happiness?”.
The powerful Monologue of the Mighty was based on the famous play by Maurice Meterlink “The Blue Bird”, where children go in search of the Blue Bird to the kingdom of the night.
We find ourselves in a plasticine house where mom, dad, grandfather (who always watches TV), brother (Tiltil) and sister (Mitil) live, as well as two dogs and a cat. A large friendly family is preparing to celebrate the New Year. Also in the family, replenishment is expected, which Tiltil and dad are terribly happy about, but Mytil does not want her brother to be born at all. The usual course of life is disturbed by a bird flying into the window. Mom immediately becomes ill, and she is taken to the hospital ... Tiltil and Mitil will have to go on incredible adventures to save her mother and unborn brother, and some people will have to change a lot.
By the time the spectator enters the hall, the performance is already underway. We see the bustle on the stage, actors who dress up in costumes, stage workers who build sets, musicians who carefully set up their instruments. It is as if they are painting a picture on our eyes. Yes, it’s a picture, because the set design reminds us of a children's drawing, where the dogs are green, the cat is red, the figures of people are very funny in shape.
You can talk about scenography in this performance for a very long time. The technical part of the play will amaze not just the child, but any adult. The scenery is bright, functional, they immediately immerse the viewer in this magical plasticine world, where the characters live. The performance is full of action, funny moments and colors. From the point of view of visual perception, everything has been done with full dedication for children, so that the conversation on important topics becomes clear and accessible.
In his play, Mighty raises perhaps the most pressing topic of our time - the theme of happiness and imaginary happiness. He talks about the values that sometimes seem to die out for a modern person - about love, about actions for each other, about sincerity and attention to each other.
The characters of the play are very vivid and memorable. For the child to hear the conversation, the child must speak with him. Tiltil and Mytil, played by Andrei Matyukov and Yanina Lakoba, turned out to be very light, very truthful and so much like modern guys. The acting ensemble is unlikely to be appreciated by the child, but adults are definitely imbued with the game. It is very nice to see the ensemble on stage.
A bright performance, after which you so eagerly want to live, call friends, relatives, make appointments and spend time together.
The performance, erasing the accumulated grievances, forcing us adults to remember that we need to value each other and love each other. Indeed, very often in children's performances, books, films, cartoons a great message is laid for the adult world.
Happiness is recommended for children over 6 years old and their parents. The play touches on the theme of life and death, some young spectators in the hall were a little scared and quite justified, but the tight hugs of their parents instantly corrected the situation. There were no tantrums from fright and screams in the hall, however, nevertheless, in this performance it is worth observing the stated “6+” requirement.
Happiness begins with a trip to the theater with the whole family ... And I repeat again and again, take care of moments with loved ones.
Nowadays, almost every theater has children's performances in its repertoire. The theater is an amazing tool that allows you to gently talk with your child on very important and serious topics. Not every director dares to talk with a child, many take a spectacle and a rich build of action.
The play “Happiness” by Andrey Moguchy on the stage of the Alexandrinsky Theater is just a vivid example of a deep, accurate conversation between an adult and a child on very important and serious topics, this is a simple answer to the very complex question “What is happiness?”.
The powerful Monologue of the Mighty was based on the famous play by Maurice Meterlink “The Blue Bird”, where children go in search of the Blue Bird to the kingdom of the night.
We find ourselves in a plasticine house where mom, dad, grandfather (who always watches TV), brother (Tiltil) and sister (Mitil) live, as well as two dogs and a cat. A large friendly family is preparing to celebrate the New Year. Also in the family, replenishment is expected, which Tiltil and dad are terribly happy about, but Mytil does not want her brother to be born at all. The usual course of life is disturbed by a bird flying into the window. Mom immediately becomes ill, and she is taken to the hospital ... Tiltil and Mitil will have to go on incredible adventures to save her mother and unborn brother, and some people will have to change a lot.
By the time the spectator enters the hall, the performance is already underway. We see the bustle on the stage, actors who dress up in costumes, stage workers who build sets, musicians who carefully set up their instruments. It is as if they are painting a picture on our eyes. Yes, it’s a picture, because the set design reminds us of a children's drawing, where the dogs are green, the cat is red, the figures of people are very funny in shape.
You can talk about scenography in this performance for a very long time. The technical part of the play will amaze not just the child, but any adult. The scenery is bright, functional, they immediately immerse the viewer in this magical plasticine world, where the characters live. The performance is full of action, funny moments and colors. From the point of view of visual perception, everything has been done with full dedication for children, so that the conversation on important topics becomes clear and accessible.
In his play, Mighty raises perhaps the most pressing topic of our time - the theme of happiness and imaginary happiness. He talks about the values that sometimes seem to die out for a modern person - about love, about actions for each other, about sincerity and attention to each other.
The characters of the play are very vivid and memorable. For the child to hear the conversation, the child must speak with him. Tiltil and Mytil, played by Andrei Matyukov and Yanina Lakoba, turned out to be very light, very truthful and so much like modern guys. The acting ensemble is unlikely to be appreciated by the child, but adults are definitely imbued with the game. It is very nice to see the ensemble on stage.
A bright performance, after which you so eagerly want to live, call friends, relatives, make appointments and spend time together.
The performance, erasing the accumulated grievances, forcing us adults to remember that we need to value each other and love each other. Indeed, very often in children's performances, books, films, cartoons a great message is laid for the adult world.
Happiness is recommended for children over 6 years old and their parents. The play touches on the theme of life and death, some young spectators in the hall were a little scared and quite justified, but the tight hugs of their parents instantly corrected the situation. There were no tantrums from fright and screams in the hall, however, nevertheless, in this performance it is worth observing the stated “6+” requirement.
Happiness begins with a trip to the theater with the whole family ... And I repeat again and again, take care of moments with loved ones.
У записи 2 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Ольга Борисевич-Литвяк