Наш новый номер. Простой, но все-таки красивый номер-перформанс про Санкт-Петербург.
Недавно кто-то писал мне что «вот мол, вы используете готовые проекты или футажи». Так вот, совсем не хочется открывать ящик пандоры, но иногда мне проще взять готовый футаж и крутить, резать и красить его как нужно по задаче: под танец или под свет или дизайн сцены, например, и не выслушивать от художников как это все тяжело, долго и дорого. Это действительно не быстро, Вообще создание видеоконтента для шоу, для сцены, существующего в рамках сценографии и общей динамики это просто какой-то бич. В моей голове это очевидные вещи. Это я о наболевшем)
Конечно есть классные ребята и компании, но пригласить их к творческому диалогу получается не всегда) Поэтому моя совесть абсолютно чиста, ребята, и кроме того - для эскизов и творческого поиска - заготовки, семплы и футажи просто незаменимая вещь.
#creativedirector #concept #idea
[id168405356|@sazonovstudio]
Недавно кто-то писал мне что «вот мол, вы используете готовые проекты или футажи». Так вот, совсем не хочется открывать ящик пандоры, но иногда мне проще взять готовый футаж и крутить, резать и красить его как нужно по задаче: под танец или под свет или дизайн сцены, например, и не выслушивать от художников как это все тяжело, долго и дорого. Это действительно не быстро, Вообще создание видеоконтента для шоу, для сцены, существующего в рамках сценографии и общей динамики это просто какой-то бич. В моей голове это очевидные вещи. Это я о наболевшем)
Конечно есть классные ребята и компании, но пригласить их к творческому диалогу получается не всегда) Поэтому моя совесть абсолютно чиста, ребята, и кроме того - для эскизов и творческого поиска - заготовки, семплы и футажи просто незаменимая вещь.
#creativedirector #concept #idea
[id168405356|@sazonovstudio]
Our new number. A simple but still beautiful performance number about St. Petersburg.
Recently, someone wrote to me that "here they say, you use ready-made projects or footages." So, I don’t really want to open the Pandora’s box, but sometimes it’s easier for me to take the finished footage and twist, cut and color it as needed for the task: for a dance or under the light or stage design, for example, and not to listen to the artists how difficult it is, long and expensive. It's really not fast. In general, creating video content for a show, for a scene that exists as part of scenography and general dynamics, is just some kind of scourge. In my head, these are obvious things. This is me about sore)
Of course there are cool guys and companies, but it’s not always possible to invite them to a creative dialogue) Therefore, my conscience is absolutely clean, guys, and besides, for sketches and creative searches, blanks, samples and footages are simply an irreplaceable thing.
#creativedirector #concept #idea
[id168405356 | @sazonovstudio]
Recently, someone wrote to me that "here they say, you use ready-made projects or footages." So, I don’t really want to open the Pandora’s box, but sometimes it’s easier for me to take the finished footage and twist, cut and color it as needed for the task: for a dance or under the light or stage design, for example, and not to listen to the artists how difficult it is, long and expensive. It's really not fast. In general, creating video content for a show, for a scene that exists as part of scenography and general dynamics, is just some kind of scourge. In my head, these are obvious things. This is me about sore)
Of course there are cool guys and companies, but it’s not always possible to invite them to a creative dialogue) Therefore, my conscience is absolutely clean, guys, and besides, for sketches and creative searches, blanks, samples and footages are simply an irreplaceable thing.
#creativedirector #concept #idea
[id168405356 | @sazonovstudio]
У записи 54 лайков,
1 репостов,
1327 просмотров.
1 репостов,
1327 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Никита Садовников