Работаем над GameChangers. Кого/чего не хватает:
1. Лого и прочих штуковин, которые обычно входят в BrandBook или называются словом identica.
Сейчас особенно не хвататает лого и/или шрифтового решения для написания GameChangers. Важно увидеть очень простое решение вроде яблока cSCS Clubа при ПОМИ РАН или стрелки > Института Стрелка.
У кого есть какие мысли/образы?
2. Game Design
Специально не придумывали, но уж так получается, что системы контроля успеваемости студентов и повышения мотивации участия и студентов и экспертов все больше похожи процессами на RPG и игры на местности.
У нас есть основной трек (ИТ индустрия в целом), две темы (банки и биоинформатика) и три специализации (корпоративная, предпринимательская, экосистемная). По каждой можно прокачивать "скиллы" и "карму". Есть измеримые метрики студента вроде количества контактов в LinkedIn или собранных визиток, аудитория профильных постов и твитов. Есть домашние задания и квесты разного уровня сложности. У нас много локаций (офисы организаций партнеров в Петербурге и Москве) и десятки экспертов (со своими скиллами и интересами). И их тоже нужно включать в общую динамику. А еще есть открытые мероприятия - и это уже сотни участников, которых надо учитывать.
Итого интересно пообщаться со специалистами по On-line RPG, настольным играм и играм в городе, чтобы разработать базовые принципы для игровой механики нашей "augment reality". Параметры: около 9 месяцев, более 300 человек, более 30 локаций.
Для привлечения внимания: слайды о курсе "Введение в ИТ индустрию" Дмитрия Орлова на СПИК-2011
http://www.slideshare.net/DmitryOrlov/an-introduction-to-the-it-industry...
1. Лого и прочих штуковин, которые обычно входят в BrandBook или называются словом identica.
Сейчас особенно не хвататает лого и/или шрифтового решения для написания GameChangers. Важно увидеть очень простое решение вроде яблока cSCS Clubа при ПОМИ РАН или стрелки > Института Стрелка.
У кого есть какие мысли/образы?
2. Game Design
Специально не придумывали, но уж так получается, что системы контроля успеваемости студентов и повышения мотивации участия и студентов и экспертов все больше похожи процессами на RPG и игры на местности.
У нас есть основной трек (ИТ индустрия в целом), две темы (банки и биоинформатика) и три специализации (корпоративная, предпринимательская, экосистемная). По каждой можно прокачивать "скиллы" и "карму". Есть измеримые метрики студента вроде количества контактов в LinkedIn или собранных визиток, аудитория профильных постов и твитов. Есть домашние задания и квесты разного уровня сложности. У нас много локаций (офисы организаций партнеров в Петербурге и Москве) и десятки экспертов (со своими скиллами и интересами). И их тоже нужно включать в общую динамику. А еще есть открытые мероприятия - и это уже сотни участников, которых надо учитывать.
Итого интересно пообщаться со специалистами по On-line RPG, настольным играм и играм в городе, чтобы разработать базовые принципы для игровой механики нашей "augment reality". Параметры: около 9 месяцев, более 300 человек, более 30 локаций.
Для привлечения внимания: слайды о курсе "Введение в ИТ индустрию" Дмитрия Орлова на СПИК-2011
http://www.slideshare.net/DmitryOrlov/an-introduction-to-the-it-industry...
We are working on GameChangers. Who / what is missing:
1. Logo and other gizmos, which are usually included in BrandBook or called the word identica.
Now the logo and / or font solution for writing GameChangers is especially lacking. It is important to see a very simple solution like the cSCS Club apple at the POMI RAS or arrows> Strelka Institute.
Who has any thoughts / images?
2. Game Design
They didn’t specially invent it, but it just so happens that the systems for monitoring student performance and increasing the motivation for participation, both students and experts, are more and more similar to RPG and games on the ground.
We have a main track (IT industry as a whole), two topics (banks and bioinformatics) and three specializations (corporate, entrepreneurial, ecosystem). For each, you can pump "skills" and "karma". There are measurable student metrics such as the number of contacts on LinkedIn or collected business cards, the audience of profile posts and tweets. There are homework and quests of various difficulty levels. We have many locations (offices of partner organizations in St. Petersburg and Moscow) and dozens of experts (with their skills and interests). And they also need to be included in the overall dynamics. And there are also open events - and there are already hundreds of participants that need to be taken into account.
In total, it is interesting to talk with specialists in On-line RPG, board games and games in the city to develop basic principles for the game mechanics of our "augment reality". Parameters: about 9 months, more than 300 people, more than 30 locations.
To attract attention: slides about the course "Introduction to the IT industry" by Dmitry Orlov at SPIK-2011
http: //www.slideshare.net/DmitryOrlov/an-introduction-to-the-it-industry ...
1. Logo and other gizmos, which are usually included in BrandBook or called the word identica.
Now the logo and / or font solution for writing GameChangers is especially lacking. It is important to see a very simple solution like the cSCS Club apple at the POMI RAS or arrows> Strelka Institute.
Who has any thoughts / images?
2. Game Design
They didn’t specially invent it, but it just so happens that the systems for monitoring student performance and increasing the motivation for participation, both students and experts, are more and more similar to RPG and games on the ground.
We have a main track (IT industry as a whole), two topics (banks and bioinformatics) and three specializations (corporate, entrepreneurial, ecosystem). For each, you can pump "skills" and "karma". There are measurable student metrics such as the number of contacts on LinkedIn or collected business cards, the audience of profile posts and tweets. There are homework and quests of various difficulty levels. We have many locations (offices of partner organizations in St. Petersburg and Moscow) and dozens of experts (with their skills and interests). And they also need to be included in the overall dynamics. And there are also open events - and there are already hundreds of participants that need to be taken into account.
In total, it is interesting to talk with specialists in On-line RPG, board games and games in the city to develop basic principles for the game mechanics of our "augment reality". Parameters: about 9 months, more than 300 people, more than 30 locations.
To attract attention: slides about the course "Introduction to the IT industry" by Dmitry Orlov at SPIK-2011
http: //www.slideshare.net/DmitryOrlov/an-introduction-to-the-it-industry ...
У записи 3 лайков,
1 репостов.
1 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Сергей Дмитриев