The incest taboo - the principal underlying the organization of human society - can be seen to be a logical consequnce of the naming of the end-points of a negative relationship. Sebeok (1967: 364) has idetified this prohibition as man's 'fundamental tool for the weaving of social networks', equal in importance with two other universal human capacities distinctive features, which are, so to say, man's tools for making language, and the making of tools to make tools with, that is, machine tools. It is this threefold division of tools, the three defining criteria of being human, as contrasted with the emphasis on space in the social and communicative systems of animals, that leads to the generalization concerning temporality. (Ramsay, 1969: 196)
Табу на инцест - принцип, лежащий в основе организации человеческого общества - можно рассматривать как логическое следствие обозначения конечных точек отрицательных отношений. Себеок (1967: 364) идеализировал этот запрет как «основной инструмент человека для создания социальных сетей», равный по важности с двумя другими универсальными отличительными чертами человеческих способностей, которые, так сказать, являются инструментами человека для создания языка, и изготовление инструментов для изготовления инструментов, то есть станков. Именно это тройное разделение инструментов, три определяющих критерия человека, в отличие от акцента на пространство в социальных и коммуникативных системах животных, приводит к обобщению, касающемуся темпоральности. (Рамзи, 1969: 196)
У записи 1 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Мария Пушкина