Дочитали "Гномобиль", и я на радостях открыл новую книгу, но с тем, чтобы не всю её читать, а только повесть Крюсса "Мой прадедушка, герои и я". Не вышло. Лёшка изъявил желание со всем сборником сказок ознакомиться.
Поэтому вот уже два вечера читаем повесть польской писательницы Марии Конопницкой - "О гномах и Сиротке Марысе".
Как и обычно, мы не только читаем, но и трепемся много.
А вот из новшеств: Лёша начал создавать звуковой фон. И хорошо, знаете ли, получается! Мелодия "Во саду ли, в огороде" прямо создана для этого текста. А всё потому, что проза написана народным ярким языком, к которому тоже просится что-нибудь в этом же стиле.
P. S. Помимо гитары, сын играет на синтезаторе. Жаль, репертуар у Лёши не большой. Одного "Во саду ли" маловато". Правда, он пытался импровизировать во время чтения. Это радует. Надеюсь, за лето выучим с ним новые мелодии. А за "Во саду ли, в огороде" спасибо [id225398817|Саше Чернышовой] , с которой Лёша занимался весь учебный год.
Поэтому вот уже два вечера читаем повесть польской писательницы Марии Конопницкой - "О гномах и Сиротке Марысе".
Как и обычно, мы не только читаем, но и трепемся много.
А вот из новшеств: Лёша начал создавать звуковой фон. И хорошо, знаете ли, получается! Мелодия "Во саду ли, в огороде" прямо создана для этого текста. А всё потому, что проза написана народным ярким языком, к которому тоже просится что-нибудь в этом же стиле.
P. S. Помимо гитары, сын играет на синтезаторе. Жаль, репертуар у Лёши не большой. Одного "Во саду ли" маловато". Правда, он пытался импровизировать во время чтения. Это радует. Надеюсь, за лето выучим с ним новые мелодии. А за "Во саду ли, в огороде" спасибо [id225398817|Саше Чернышовой] , с которой Лёша занимался весь учебный год.
We finished reading "Gnomobile", and I opened a new book with joy, but not to read all of it, but only Kruss's story "My great-grandfather, heroes and me." It didn't work out. Lyoshka expressed a desire to familiarize himself with the entire collection of fairy tales.
Therefore, for two evenings we have been reading the story of the Polish writer Maria Konopnitskaya - "About the Dwarfs and the Orphan Mary".
As usual, we not only read, but also chat a lot.
And here is one of the innovations: Lyosha began to create a sound background. And well, you know, it works! The melody "Whether in the garden or in the garden" was directly created for this text. And all because the prose is written in a bright folk language, to which something is also asked in the same style.
P. S. Besides the guitar, the son plays the synthesizer. It's a pity that Lyosha's repertoire is not large. One "Whether in the garden" is not enough. True, he tried to improvise while reading. It pleases. I hope that over the summer we will learn new melodies with him. And for "Whether in the garden or in the garden" thanks [id225398817 | Sasha Chernyshova] which Lyosha studied for the whole academic year.
Therefore, for two evenings we have been reading the story of the Polish writer Maria Konopnitskaya - "About the Dwarfs and the Orphan Mary".
As usual, we not only read, but also chat a lot.
And here is one of the innovations: Lyosha began to create a sound background. And well, you know, it works! The melody "Whether in the garden or in the garden" was directly created for this text. And all because the prose is written in a bright folk language, to which something is also asked in the same style.
P. S. Besides the guitar, the son plays the synthesizer. It's a pity that Lyosha's repertoire is not large. One "Whether in the garden" is not enough. True, he tried to improvise while reading. It pleases. I hope that over the summer we will learn new melodies with him. And for "Whether in the garden or in the garden" thanks [id225398817 | Sasha Chernyshova] which Lyosha studied for the whole academic year.
У записи 13 лайков,
0 репостов,
358 просмотров.
0 репостов,
358 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Андрей Ноябрь