Занимательная статейка. Спасибо, Лурк.
Опернамоченный мне понятен как капля росы. Скорее всего, это проект спецслужб. Возможно, они подключились на каком-то этапе. Было бы странно, если бы этого не было. Почему? А всё просто: кому нужен мат в массе? Быдлу. Больше никому. Даже те социальные среды, где мат ожидаем к произнесению, изобилуют авторитетными людьми, не допускающими мата. Такова криминальная среда, где авторитетам западло говорить на мате. И каково после этого Сопрано в переводе Гоблина?
То, что делает опернамоченый — это мат ради мата. Потребитель такого творчества — низ общества, о котором власти естественно, беспокоятся. Поэтому раздувается фигура некоего авторитета, ему открывают двери там, где обычно трудно достучаться, пиарят по СМИ, оптимизируют сайт особыми приёмами, с одной целью — более-менее влиять на быдляк, что он и делает. Свободный и образованный человек обидится на обращение «камрад», но для быдляка это шаг вперёд — это же уже строй, стая, готовая к войне, управляемая как циркули из бессмертного клипа Pink Floyd.
Гаврилов и Володарский высказывались на эту тему, и я думаю, автортетные коллеги явно выскажутся против мата в принципе.
Антон Карповский
Опернамоченный мне понятен как капля росы. Скорее всего, это проект спецслужб. Возможно, они подключились на каком-то этапе. Было бы странно, если бы этого не было. Почему? А всё просто: кому нужен мат в массе? Быдлу. Больше никому. Даже те социальные среды, где мат ожидаем к произнесению, изобилуют авторитетными людьми, не допускающими мата. Такова криминальная среда, где авторитетам западло говорить на мате. И каково после этого Сопрано в переводе Гоблина?
То, что делает опернамоченый — это мат ради мата. Потребитель такого творчества — низ общества, о котором власти естественно, беспокоятся. Поэтому раздувается фигура некоего авторитета, ему открывают двери там, где обычно трудно достучаться, пиарят по СМИ, оптимизируют сайт особыми приёмами, с одной целью — более-менее влиять на быдляк, что он и делает. Свободный и образованный человек обидится на обращение «камрад», но для быдляка это шаг вперёд — это же уже строй, стая, готовая к войне, управляемая как циркули из бессмертного клипа Pink Floyd.
Гаврилов и Володарский высказывались на эту тему, и я думаю, автортетные коллеги явно выскажутся против мата в принципе.
Антон Карповский
An entertaining article. Thank you, Lurk.
I understand the feral as a dew drop. Most likely, this is a special services project. Perhaps they connected at some stage. It would be strange if this were not the case. Why? And everything is simple: who needs a mate in the mass? Cattle. Nobody else. Even those social environments where the mate is expected to be pronounced are replete with authoritative people who do not allow mate. This is the criminal environment where the authorities are not allowed to speak obscenities. And what is after that Soprano in Goblin's translation?
What the operatic does is mate for mate. The consumer of such creativity is the bottom of society, about which the authorities naturally worry. Therefore, the figure of a certain authority is inflated, doors are opened for him where it is usually difficult to reach out, they advertise in the media, optimize the site with special techniques, with one goal - to more or less influence the bullshit, which he does. A free and educated person will be offended by the conversion of "comrades", but for the cattle this is a step forward - this is already a formation, a flock, ready for war, controlled like compasses from the immortal clip of Pink Floyd.
Gavrilov and Volodarsky spoke out on this topic, and I think the author's colleagues will clearly speak out against the mate in principle.
Anton Karpovsky
I understand the feral as a dew drop. Most likely, this is a special services project. Perhaps they connected at some stage. It would be strange if this were not the case. Why? And everything is simple: who needs a mate in the mass? Cattle. Nobody else. Even those social environments where the mate is expected to be pronounced are replete with authoritative people who do not allow mate. This is the criminal environment where the authorities are not allowed to speak obscenities. And what is after that Soprano in Goblin's translation?
What the operatic does is mate for mate. The consumer of such creativity is the bottom of society, about which the authorities naturally worry. Therefore, the figure of a certain authority is inflated, doors are opened for him where it is usually difficult to reach out, they advertise in the media, optimize the site with special techniques, with one goal - to more or less influence the bullshit, which he does. A free and educated person will be offended by the conversion of "comrades", but for the cattle this is a step forward - this is already a formation, a flock, ready for war, controlled like compasses from the immortal clip of Pink Floyd.
Gavrilov and Volodarsky spoke out on this topic, and I think the author's colleagues will clearly speak out against the mate in principle.
Anton Karpovsky
У записи 3 лайков,
1 репостов.
1 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Максим Вигилев