"ЧЕЛОВЕК, КОГДА БУДЕТ У НЕГО НА КОЖЕ ...КОЖНАЯ БОЛЕЗНЬ ".
["Тазриа" 13:2]
Мелех аМошиах - человек, все аспекты которого находятся в полноте и цельности: величайший мудрец, великий пророк, и во всех остальных достоинствах он "от плеча и выше..." Как говорит пророк: "Вот преуспеет раб Мой, поднимется и вознесется..." И, тем не менее, на вопрос Талмуда "каково имя Мошиаха?" - Талмуд отвечает: "больной цараас имя его"!
В свете вышесказанного ясно, что эти слова несут в себе смысл отличный от простого, не дай Б-г, и необходимо найти их объяснение на внутреннем уровне.
Цараас - болезнь, о которой говорится в Торе, - болезнь кожная. Больной ею не испытывает проблем с работой внутренних органов. Даже кожа его не поражается болезнью, - она лишь изменяет свой цвет. Цараас - болезнь, затрагивающая лишь внешнее [в человеке].
В течение всех лет Изгнания еврейский народ занимался работой по изучению Торы и выполнению заповедей, старались сделать так, чтобы добро возобладало надо злом, стремились светом разогнать тьму Изгнания. В результате этой постоянной и последовательной работы народу Израиля удалось "излечить" внутреннюю болезнь Изгнания. Теперь, к завершению Изгнания, лишь незначительная и "внешняя" болезнь - "цараас на коже тела" - осталась в своей силе. И обязанность [довести "лечение" до конца -] совершить окончательное исправление ложится на то поколение, в котором Изгнание закончится. Мошиах страдает "болезнью завершения Изгнания" - "цараас" - поскольку изо всех сил ожидает момента, когда сможет освободить евреев своего поколения, ждет, когда же они закончат излечение той оставшейся малой болезни. Потому-то все время, пока его желание не осуществилось и Изгнание не завершено, сам Мошиах страдает от существования "цараас". [...]
["Тазриа" 13:2]
Мелех аМошиах - человек, все аспекты которого находятся в полноте и цельности: величайший мудрец, великий пророк, и во всех остальных достоинствах он "от плеча и выше..." Как говорит пророк: "Вот преуспеет раб Мой, поднимется и вознесется..." И, тем не менее, на вопрос Талмуда "каково имя Мошиаха?" - Талмуд отвечает: "больной цараас имя его"!
В свете вышесказанного ясно, что эти слова несут в себе смысл отличный от простого, не дай Б-г, и необходимо найти их объяснение на внутреннем уровне.
Цараас - болезнь, о которой говорится в Торе, - болезнь кожная. Больной ею не испытывает проблем с работой внутренних органов. Даже кожа его не поражается болезнью, - она лишь изменяет свой цвет. Цараас - болезнь, затрагивающая лишь внешнее [в человеке].
В течение всех лет Изгнания еврейский народ занимался работой по изучению Торы и выполнению заповедей, старались сделать так, чтобы добро возобладало надо злом, стремились светом разогнать тьму Изгнания. В результате этой постоянной и последовательной работы народу Израиля удалось "излечить" внутреннюю болезнь Изгнания. Теперь, к завершению Изгнания, лишь незначительная и "внешняя" болезнь - "цараас на коже тела" - осталась в своей силе. И обязанность [довести "лечение" до конца -] совершить окончательное исправление ложится на то поколение, в котором Изгнание закончится. Мошиах страдает "болезнью завершения Изгнания" - "цараас" - поскольку изо всех сил ожидает момента, когда сможет освободить евреев своего поколения, ждет, когда же они закончат излечение той оставшейся малой болезни. Потому-то все время, пока его желание не осуществилось и Изгнание не завершено, сам Мошиах страдает от существования "цараас". [...]
"MAN WHEN HE WILL BE ON HIS SKIN ... SKIN DISEASE."
[Tazria 13: 2]
Melech haMoshiah is a man whose all aspects are complete and whole: the greatest sage, the great prophet, and in all other virtues he is “from the shoulder and higher ...” As the prophet says: “My servant will succeed, rise and ascend .. . "And yet, to the question of the Talmud," what is the name of Moshiach? " - The Talmud answers: "his name is sick tsaraas!"
In the light of the foregoing, it is clear that these words carry a different meaning from simple ones, God forbid, and it is necessary to find their explanation on the internal level.
Tsaraas - the disease referred to in the Torah - a skin disease. Her patient does not experience problems with the work of internal organs. Even his skin is not affected by the disease - it only changes its color. Tsaraas is a disease that affects only the external [in man].
Throughout the years of the Exile, the Jewish people were engaged in the study of the Torah and the fulfillment of the commandments, they tried to make good prevail over evil, and sought to disperse the darkness of the Exile with light. As a result of this constant and consistent work, the people of Israel managed to "cure" the internal disease of the Exile. Now, by the end of the Exile, only a minor and “external” disease - “tsaraas on the skin of the body” - remained in force. And the obligation [to bring the "cure" to the end -] to make the final correction lies with the generation in which the Exile will end. Moshiach suffers from the “disease of the completion of the Exile” - “tsaraas” - because he is struggling to wait for the moment when he will be able to free the Jews of his generation, he is waiting for them to finish the cure of that remaining minor illness. Therefore, all the time, until his desire was realized and the exile was not completed, Moshiach himself suffers from the existence of “tsaraas”. [...]
[Tazria 13: 2]
Melech haMoshiah is a man whose all aspects are complete and whole: the greatest sage, the great prophet, and in all other virtues he is “from the shoulder and higher ...” As the prophet says: “My servant will succeed, rise and ascend .. . "And yet, to the question of the Talmud," what is the name of Moshiach? " - The Talmud answers: "his name is sick tsaraas!"
In the light of the foregoing, it is clear that these words carry a different meaning from simple ones, God forbid, and it is necessary to find their explanation on the internal level.
Tsaraas - the disease referred to in the Torah - a skin disease. Her patient does not experience problems with the work of internal organs. Even his skin is not affected by the disease - it only changes its color. Tsaraas is a disease that affects only the external [in man].
Throughout the years of the Exile, the Jewish people were engaged in the study of the Torah and the fulfillment of the commandments, they tried to make good prevail over evil, and sought to disperse the darkness of the Exile with light. As a result of this constant and consistent work, the people of Israel managed to "cure" the internal disease of the Exile. Now, by the end of the Exile, only a minor and “external” disease - “tsaraas on the skin of the body” - remained in force. And the obligation [to bring the "cure" to the end -] to make the final correction lies with the generation in which the Exile will end. Moshiach suffers from the “disease of the completion of the Exile” - “tsaraas” - because he is struggling to wait for the moment when he will be able to free the Jews of his generation, he is waiting for them to finish the cure of that remaining minor illness. Therefore, all the time, until his desire was realized and the exile was not completed, Moshiach himself suffers from the existence of “tsaraas”. [...]
У записи 4 лайков,
0 репостов,
357 просмотров.
0 репостов,
357 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Хаим Толочинский