"И НЕ ОСКВЕРНЯЙТЕ МОЕГО СВЯТОГО ИМЕНИ И ОСВЯЩУСЬ СРЕДИ СЫНОВЕЙ ИЗРАИЛЯ".
["Эмейр" 22:32]
Этот стих является источником заповеди "освящения Имени Все-вышнего". Существуют заповеди, ради выполнения которых следует заплатить любой ценой, даже ценой жизни. Жертвуя жизнью ради выполнения одной из этих заповедей, он освящает [...] имя Все-вышнего.
Как велика важность заповеди "освящения Имени Все-вышнего", так же велик и грех того, что ему противоположно: "осквернение Имени Все-вышнего". Сказано в пророчестве Йехезкеля про Изгнание, что оно служит осквернением Имени Все-вышнего, как говорится в стихе: "Мое имя осквернено в народах". Освобождение же, напротив, является освящением имени Все-вышнего, как сказано: "И освящу великое Имя свое ...и узнают народы, что Я - Б-г".
Изучение законов выполнения заповеди "освящения Имени Все-вышнего" - одно из действий, которыми еврейский народ приводит Освобождение. Вследствие самой учебы и постижения этих законов мы вскорости удостоимся привести к уничтожению "осквернения Имени Все-вышнего" в Изгнании и к полному "освящению Имени Все-вышнего" во времена Освобождения.
["Эмейр" 22:32]
Этот стих является источником заповеди "освящения Имени Все-вышнего". Существуют заповеди, ради выполнения которых следует заплатить любой ценой, даже ценой жизни. Жертвуя жизнью ради выполнения одной из этих заповедей, он освящает [...] имя Все-вышнего.
Как велика важность заповеди "освящения Имени Все-вышнего", так же велик и грех того, что ему противоположно: "осквернение Имени Все-вышнего". Сказано в пророчестве Йехезкеля про Изгнание, что оно служит осквернением Имени Все-вышнего, как говорится в стихе: "Мое имя осквернено в народах". Освобождение же, напротив, является освящением имени Все-вышнего, как сказано: "И освящу великое Имя свое ...и узнают народы, что Я - Б-г".
Изучение законов выполнения заповеди "освящения Имени Все-вышнего" - одно из действий, которыми еврейский народ приводит Освобождение. Вследствие самой учебы и постижения этих законов мы вскорости удостоимся привести к уничтожению "осквернения Имени Все-вышнего" в Изгнании и к полному "освящению Имени Все-вышнего" во времена Освобождения.
"AND DON'T DEPROVE MY HOLY NAME AND DEDICATE AMONG THE SONS OF ISRAEL."
[“The Air” 22:32]
This verse is the source of the commandment "to sanctify the Name of the Most High." There are commandments for the sake of which you must pay at all costs, even at the cost of life. Sacrificing his life to fulfill one of these commandments, he sanctifies [...] the name of the Almighty.
As great is the importance of the commandment "to sanctify the Name of the Almighty," so great is the sin of what is opposite to it: "the desecration of the Name of the Almighty." Yehezkel’s prophecy about the Exile says that it serves as a desecration of the Name of the Most High, as the verse says: “My name is defiled among the nations.” Liberation, on the contrary, is the sanctification of the name of the Almighty, as it is said: "I will sanctify my great Name ... and the nations will know that I am Gd."
Studying the laws of fulfilling the commandment of "sanctifying the Name of the Almighty" is one of the actions by which the Jewish people bring Liberation. Due to the study and comprehension of these laws, we will soon be honored to lead to the destruction of the "desecration of the Name of the Almighty" in Exile and to the complete "sanctification of the Name of the Almighty" at the time of Liberation.
[“The Air” 22:32]
This verse is the source of the commandment "to sanctify the Name of the Most High." There are commandments for the sake of which you must pay at all costs, even at the cost of life. Sacrificing his life to fulfill one of these commandments, he sanctifies [...] the name of the Almighty.
As great is the importance of the commandment "to sanctify the Name of the Almighty," so great is the sin of what is opposite to it: "the desecration of the Name of the Almighty." Yehezkel’s prophecy about the Exile says that it serves as a desecration of the Name of the Most High, as the verse says: “My name is defiled among the nations.” Liberation, on the contrary, is the sanctification of the name of the Almighty, as it is said: "I will sanctify my great Name ... and the nations will know that I am Gd."
Studying the laws of fulfilling the commandment of "sanctifying the Name of the Almighty" is one of the actions by which the Jewish people bring Liberation. Due to the study and comprehension of these laws, we will soon be honored to lead to the destruction of the "desecration of the Name of the Almighty" in Exile and to the complete "sanctification of the Name of the Almighty" at the time of Liberation.
У записи 12 лайков,
0 репостов,
326 просмотров.
0 репостов,
326 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Хаим Толочинский