Бывают дни, когда не получается. И этот был одним из таких. У меня не получилось во время проснуться, быстро доехать на метро, сделать то, что планировал. У меня даже не получилось нормально пообедать: салат был сухой, а курица пластиковой.
Единственное, что у меня получилось - доехать до джазового клуба и занять самое козырное место. Барный стул с которого видно всю сцену.
Kenny Werner & Scott Coley - мастера своего дела. Такие дуэты даже по нью-йоркским меркам редкость.
Погода была дерьмовая, и в такую погоду я пью только крепкое. Полстакана бурбона разлились по телу, ум чуть расслабился, и я огляделся по сторонам. За соседним стулом сидел мужик, лет 40, вместо шарфа арафатка, очки с толстыми стёклами, растрепанные кудрявые волосы.
Точно есть что-то интересное, подумал я и громко сказал: “Hey, do you know the guys playing tonight?”.
Конечно он знал. Профессиональный контрабасист, магистр музыки. Сначала Чикаго, теперь Нью-Йорк. Играет, преподаёт. Lael.
А я? «Ну раньше играл, да. Работаю в M&A. Не, не на Wall Steet :), мидтаун. Много езжу, всю Америку объехал. Чикаго - офигеть город! ;) Хаха, да, точно, support jazz with money :). Мне нравится эта фраза. :) Крутые парни, да, пианиста плохо знаю, но вот басист очень крутой, да...»
Я так увлёкся разговором, что случайно опрокинул стакан с бурбоном прямо на штаны. «Даже это не получается» - я посмотрел на своего собеседника, и тут вдруг меня переклинило: «знаешь, говорю, импровизация мне всегда тяжело давалась. Я не знал, что играть, и, знаешь, испытывал страх и напряжение. Поэтому я решил заранее все готовить, знаешь, а потом играл одно и тоже, только переставлял местами, как детальки конструктора. Так сяк, вроде и по-разному получается, но всегда казалось, знаешь, как-то неизящно все это...» Lael слушал и казалось слегка улыбался. Я думал говорить и дальше, но он вдруг поднял руку и указал пальцем на сцену. Музыканты уже начали играть.
Kenny Werner вёл себя странно. Крутил головой и смотрел по сторонам, как будто специально стремился отвлечься. В перерывах между песнями он довольно задорно рассказывал о каких-то посторонних вещах.
Например, о рекламе юридических услуг, в которой унылые костюмы ждут звонка от какой-нибудь несчастной жертвы мезотилиомы (что это вообще такое?).
Потом его страшно заинтересовало зеркало, которое висит в Mezzrow так, чтобы зрители могли видеть руки пианиста. Он начал двигать его во время игры (!). Именно так: правой рукой солирует, а левой зеркало переставляет. В зале все конечно захихикали, но Кенни уставился в это зеркало, и стал себя внимательно разглядывать, при этом играя уже двумя руками.
Весь концерт не покидало ощущение наваждения, на сцене творилось что-то сюрреалистическое.
Когда музыканты закончили играть, я обернулся. Lael уже ушёл. На стойке стоял пустой пивной стакан, а под ним салфетка, на ней было что-то написано. Я потянул салфетку к себе и прочитал: “Did you see him doing it? Now read his book”.
Единственное, что у меня получилось - доехать до джазового клуба и занять самое козырное место. Барный стул с которого видно всю сцену.
Kenny Werner & Scott Coley - мастера своего дела. Такие дуэты даже по нью-йоркским меркам редкость.
Погода была дерьмовая, и в такую погоду я пью только крепкое. Полстакана бурбона разлились по телу, ум чуть расслабился, и я огляделся по сторонам. За соседним стулом сидел мужик, лет 40, вместо шарфа арафатка, очки с толстыми стёклами, растрепанные кудрявые волосы.
Точно есть что-то интересное, подумал я и громко сказал: “Hey, do you know the guys playing tonight?”.
Конечно он знал. Профессиональный контрабасист, магистр музыки. Сначала Чикаго, теперь Нью-Йорк. Играет, преподаёт. Lael.
А я? «Ну раньше играл, да. Работаю в M&A. Не, не на Wall Steet :), мидтаун. Много езжу, всю Америку объехал. Чикаго - офигеть город! ;) Хаха, да, точно, support jazz with money :). Мне нравится эта фраза. :) Крутые парни, да, пианиста плохо знаю, но вот басист очень крутой, да...»
Я так увлёкся разговором, что случайно опрокинул стакан с бурбоном прямо на штаны. «Даже это не получается» - я посмотрел на своего собеседника, и тут вдруг меня переклинило: «знаешь, говорю, импровизация мне всегда тяжело давалась. Я не знал, что играть, и, знаешь, испытывал страх и напряжение. Поэтому я решил заранее все готовить, знаешь, а потом играл одно и тоже, только переставлял местами, как детальки конструктора. Так сяк, вроде и по-разному получается, но всегда казалось, знаешь, как-то неизящно все это...» Lael слушал и казалось слегка улыбался. Я думал говорить и дальше, но он вдруг поднял руку и указал пальцем на сцену. Музыканты уже начали играть.
Kenny Werner вёл себя странно. Крутил головой и смотрел по сторонам, как будто специально стремился отвлечься. В перерывах между песнями он довольно задорно рассказывал о каких-то посторонних вещах.
Например, о рекламе юридических услуг, в которой унылые костюмы ждут звонка от какой-нибудь несчастной жертвы мезотилиомы (что это вообще такое?).
Потом его страшно заинтересовало зеркало, которое висит в Mezzrow так, чтобы зрители могли видеть руки пианиста. Он начал двигать его во время игры (!). Именно так: правой рукой солирует, а левой зеркало переставляет. В зале все конечно захихикали, но Кенни уставился в это зеркало, и стал себя внимательно разглядывать, при этом играя уже двумя руками.
Весь концерт не покидало ощущение наваждения, на сцене творилось что-то сюрреалистическое.
Когда музыканты закончили играть, я обернулся. Lael уже ушёл. На стойке стоял пустой пивной стакан, а под ним салфетка, на ней было что-то написано. Я потянул салфетку к себе и прочитал: “Did you see him doing it? Now read his book”.
There are days when it doesn’t work out. And this was one of those. I couldn’t wake up during the time, quickly get on the subway, do what I planned. I didn’t even manage to have a normal lunch: the salad was dry and the chicken was plastic.
The only thing I did was get to the jazz club and take the most trump place. Bar stool from which the whole scene is visible.
Kenny Werner & Scott Coley are masters of their craft. Such duets are even rare by New York standards.
The weather was crappy, and in such weather I only drink strong. Half a glass of bourbon spilled over my body, my mind relaxed a little, and I looked around. A man, about 40 years old, sat next to a chair, instead of an arafat scarf, glasses with thick glasses, disheveled curly hair.
There is definitely something interesting, I thought, and said loudly: “Hey, do you know the guys playing tonight?”.
Of course he knew. Professional double bass player, master of music. First Chicago, now New York. He plays, teaches. Lael.
And I? “Well, I used to play, yes. I work in M&A. No, not on Wall Steet :), midtown. I travel a lot, traveled all over America. Chicago - goof the city! ;) Haha, yes, exactly, support jazz with money :). I like this phrase. :) Tough guys, yes, I don’t know the pianist very well, but the bass player is very cool, yes ... "
I was so carried away by the conversation that I accidentally knocked over a glass of bourbon directly on my pants. “Even this doesn’t work out” - I looked at my interlocutor, and then suddenly I was piqued: “You know, I say, improvisation has always been hard for me. I did not know what to play, and, you know, I felt fear and tension. Therefore, I decided to cook everything in advance, you know, and then I played the same thing, only rearranged it like parts of a designer. This way, it seems, and it turns out differently, but it always seemed, you know, somehow all this was gracefully ... ”Lael listened and seemed to smile slightly. I thought to speak further, but he suddenly raised his hand and pointed his finger at the stage. The musicians have already begun to play.
Kenny Werner behaved strangely. He twisted his head and looked around, as if he intentionally sought to distract himself. In between songs, he rather fervently talked about some extraneous things.
For example, about advertising legal services, in which dull suits are waiting for a call from some unfortunate victim of mesotilioma (what is it all about?).
Then he was terribly interested in the mirror that hangs in Mezzrow so that the audience could see the pianist's hands. He began to move it during the game (!). Exactly so: he solo with his right hand, and rearrange the mirror with his left. Everyone in the audience giggled, of course, but Kenny stared at that mirror, and began to carefully examine himself, while playing with both hands.
The whole concert did not leave a sense of obsession, something surreal was happening on the stage.
When the musicians finished playing, I turned around. Lael is already gone. There was an empty beer glass on the counter, and a napkin under it, something was written on it. I pulled the napkin to me and read: “Did you see him doing it? Now read his book. ”
The only thing I did was get to the jazz club and take the most trump place. Bar stool from which the whole scene is visible.
Kenny Werner & Scott Coley are masters of their craft. Such duets are even rare by New York standards.
The weather was crappy, and in such weather I only drink strong. Half a glass of bourbon spilled over my body, my mind relaxed a little, and I looked around. A man, about 40 years old, sat next to a chair, instead of an arafat scarf, glasses with thick glasses, disheveled curly hair.
There is definitely something interesting, I thought, and said loudly: “Hey, do you know the guys playing tonight?”.
Of course he knew. Professional double bass player, master of music. First Chicago, now New York. He plays, teaches. Lael.
And I? “Well, I used to play, yes. I work in M&A. No, not on Wall Steet :), midtown. I travel a lot, traveled all over America. Chicago - goof the city! ;) Haha, yes, exactly, support jazz with money :). I like this phrase. :) Tough guys, yes, I don’t know the pianist very well, but the bass player is very cool, yes ... "
I was so carried away by the conversation that I accidentally knocked over a glass of bourbon directly on my pants. “Even this doesn’t work out” - I looked at my interlocutor, and then suddenly I was piqued: “You know, I say, improvisation has always been hard for me. I did not know what to play, and, you know, I felt fear and tension. Therefore, I decided to cook everything in advance, you know, and then I played the same thing, only rearranged it like parts of a designer. This way, it seems, and it turns out differently, but it always seemed, you know, somehow all this was gracefully ... ”Lael listened and seemed to smile slightly. I thought to speak further, but he suddenly raised his hand and pointed his finger at the stage. The musicians have already begun to play.
Kenny Werner behaved strangely. He twisted his head and looked around, as if he intentionally sought to distract himself. In between songs, he rather fervently talked about some extraneous things.
For example, about advertising legal services, in which dull suits are waiting for a call from some unfortunate victim of mesotilioma (what is it all about?).
Then he was terribly interested in the mirror that hangs in Mezzrow so that the audience could see the pianist's hands. He began to move it during the game (!). Exactly so: he solo with his right hand, and rearrange the mirror with his left. Everyone in the audience giggled, of course, but Kenny stared at that mirror, and began to carefully examine himself, while playing with both hands.
The whole concert did not leave a sense of obsession, something surreal was happening on the stage.
When the musicians finished playing, I turned around. Lael is already gone. There was an empty beer glass on the counter, and a napkin under it, something was written on it. I pulled the napkin to me and read: “Did you see him doing it? Now read his book. ”
У записи 17 лайков,
0 репостов,
327 просмотров.
0 репостов,
327 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Константин Пантелеев