Про избитые ракурсы, которые хочешь, или не хочешь, а от безвыходности повторяешь, ибо больше снимать-то в городе нечего. Особенно если "видиние" авторское не отличается от способностей камеры наблюдения. "Все украдено до нас"
Другое дело, что глядя на художников, понимаешь в чем обман. Потому что нарисовано как бы "телеобъективом" с расстояния, потому что поле зрения то же самое вплоть до окна за деревом и высота дерева та же, но задний план со шпилем крупнее. Композиция с упором на небо (как-то бастион стал ниже, или ракурс как бы сверху?), простор + акцент в виде шагающей бабушки - жанр-жанровый. И даже осень тоже. Это к вопросу, есть-ли смысл в ваших потугах, когда это "удачнее" нарисовано, или снято(будет снято) кем-то в более удачный\интересный момент. Такие кадры можно каждый день делать. Стало быть фотограф-ли ты, когда это повторит любой турист? Хоть со шпиля кадр делай - ты не последний, кто там окажется.
Другое дело, что глядя на художников, понимаешь в чем обман. Потому что нарисовано как бы "телеобъективом" с расстояния, потому что поле зрения то же самое вплоть до окна за деревом и высота дерева та же, но задний план со шпилем крупнее. Композиция с упором на небо (как-то бастион стал ниже, или ракурс как бы сверху?), простор + акцент в виде шагающей бабушки - жанр-жанровый. И даже осень тоже. Это к вопросу, есть-ли смысл в ваших потугах, когда это "удачнее" нарисовано, или снято(будет снято) кем-то в более удачный\интересный момент. Такие кадры можно каждый день делать. Стало быть фотограф-ли ты, когда это повторит любой турист? Хоть со шпиля кадр делай - ты не последний, кто там окажется.
About the beaten camera angles that you want or don’t want, but from hopelessness you repeat, because there’s nothing more to shoot in the city. Especially if the author’s "vision" is no different from the capabilities of a surveillance camera. "Everything is stolen before us"
Another thing is that when you look at artists, you understand what the hype is. Because it is drawn as if by a "telephoto lens" from a distance, because the field of view is the same right up to the window behind the tree and the height of the tree is the same, but the background with the spire is larger. Composition with emphasis on the sky (somehow the bastion has become lower, or the angle is, as it were, from above?), Space + accent in the form of a walking grandmother - genre-genre. And even autumn, too. This is to the question, is there any point in your attempts when it is "more successfully" painted, or removed (will be removed) by someone at a more successful / interesting moment. Such shots can be done every day. So, are you a photographer, when will any tourist repeat this? Although you can take a shot from the spire, you are not the last one to be there.
Another thing is that when you look at artists, you understand what the hype is. Because it is drawn as if by a "telephoto lens" from a distance, because the field of view is the same right up to the window behind the tree and the height of the tree is the same, but the background with the spire is larger. Composition with emphasis on the sky (somehow the bastion has become lower, or the angle is, as it were, from above?), Space + accent in the form of a walking grandmother - genre-genre. And even autumn, too. This is to the question, is there any point in your attempts when it is "more successfully" painted, or removed (will be removed) by someone at a more successful / interesting moment. Such shots can be done every day. So, are you a photographer, when will any tourist repeat this? Although you can take a shot from the spire, you are not the last one to be there.
У записи 11 лайков,
0 репостов.
0 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Дмитрий Скобелев