Пока основной и самый главный материал со съемок в Шереметевском дворце в работе, успел записать небольшой тест микрофонов Soyuz SU-013 от [club163073606|SOYUZ Microphones I Микрофоны СОЮЗ] на примере звучания гуслей от мастерской [club68224035|"КрУжовник"] (долбленый клен + ель, 18 струн). По ссылке лежат и MP3 и не пожатые в высоком разрешении не тронутые WAV файлы (96Кгц). Сравнивал с AKG C451B/ST (тоже стереопара).
Использовал высококачественные кабели KLOTZ IceRock и предуселитель RME QuadMic. Запись вел через интерфейс RME UCX в Logic PRO X. Конфигурация микрофонов - XY. Отдельный моно трэк - это 1 микрофон SU-013, сигнал которого шел в ламповый преамп GrooveTubes SuPRE. Микрофон направлен под углом в 45 градусов к голоснику инструмента и "смотрит" в сторону "крыла" под левой рукой (а оно очень добавляет звука, так как свободно колеблющееся). Условия записи спартанские: 16м.кв комната без акустической обработки и звукоизоляции.
Слушайте, сравнивайте. Мое мнение: Союзы жирнее, музыкальнее. Чувствительнее к источнику звука по выхлопу на одинаковом усилении. Не знаю как на барабанном железе, но для струнных (нейлон, железо, жилы, карбон) - очень красиво и "сразукакнадо" звучат, что интересно, если не требуется дальнейшая обработка. Просто включил и пиши. Для солистов - крайне удобное решение. Про качество изготовления добавить нечего. Все на отличном уровне! По ссылке исходники: https://www.dropbox.com/sh/hgd773ma2s281w7/AAAcebV4evxXMcWKz_UrGJV9a?dl=0
Использовал высококачественные кабели KLOTZ IceRock и предуселитель RME QuadMic. Запись вел через интерфейс RME UCX в Logic PRO X. Конфигурация микрофонов - XY. Отдельный моно трэк - это 1 микрофон SU-013, сигнал которого шел в ламповый преамп GrooveTubes SuPRE. Микрофон направлен под углом в 45 градусов к голоснику инструмента и "смотрит" в сторону "крыла" под левой рукой (а оно очень добавляет звука, так как свободно колеблющееся). Условия записи спартанские: 16м.кв комната без акустической обработки и звукоизоляции.
Слушайте, сравнивайте. Мое мнение: Союзы жирнее, музыкальнее. Чувствительнее к источнику звука по выхлопу на одинаковом усилении. Не знаю как на барабанном железе, но для струнных (нейлон, железо, жилы, карбон) - очень красиво и "сразукакнадо" звучат, что интересно, если не требуется дальнейшая обработка. Просто включил и пиши. Для солистов - крайне удобное решение. Про качество изготовления добавить нечего. Все на отличном уровне! По ссылке исходники: https://www.dropbox.com/sh/hgd773ma2s281w7/AAAcebV4evxXMcWKz_UrGJV9a?dl=0
While the main and most important material from the shootings at the Sheremetev Palace was in work, I managed to record a small test of Soyuz SU-013 microphones from [club163073606 | SOYUZ Microphones I SOYUZ microphones] on the example of the sound of gusli from the workshop [club68224035 | "Kruzhovnik"] (chopped maple + spruce, 18 strings). The link also contains MP3s and untouched in high resolution untouched WAV files (96KHz). Compared with the AKG C451B / ST (also a stereo pair).
Used high-quality KLOTZ IceRock cables and RME QuadMic preamplifier. Recording was conducted through the RME UCX interface in Logic PRO X. The microphone configuration is XY. A separate mono track is 1 SU-013 microphone, the signal of which went to the GrooveTubes SuPRE tube preamp. The microphone is directed at an angle of 45 degrees to the instrument’s voices and "looks" towards the "wing" under the left hand (and it adds a lot of sound, since it is freely oscillating). Spartan recording conditions: 16m.kv room without acoustic processing and sound insulation.
Listen, compare. My opinion: Unions are fatter, more musical. It is more sensitive to the sound source in the exhaust at the same gain. I don’t know how it is on drum iron, but for strings (nylon, iron, veins, carbon) - it’s very beautiful and “immediately” sounds, which is interesting if further processing is not required. Just turn it on and write. For soloists - an extremely convenient solution. There is nothing to add about workmanship. Everything is at an excellent level! Following the source: https://www.dropbox.com/sh/hgd773ma2s281w7/AAAcebV4evxXMcWKz_UrGJV9a?dl=0
Used high-quality KLOTZ IceRock cables and RME QuadMic preamplifier. Recording was conducted through the RME UCX interface in Logic PRO X. The microphone configuration is XY. A separate mono track is 1 SU-013 microphone, the signal of which went to the GrooveTubes SuPRE tube preamp. The microphone is directed at an angle of 45 degrees to the instrument’s voices and "looks" towards the "wing" under the left hand (and it adds a lot of sound, since it is freely oscillating). Spartan recording conditions: 16m.kv room without acoustic processing and sound insulation.
Listen, compare. My opinion: Unions are fatter, more musical. It is more sensitive to the sound source in the exhaust at the same gain. I don’t know how it is on drum iron, but for strings (nylon, iron, veins, carbon) - it’s very beautiful and “immediately” sounds, which is interesting if further processing is not required. Just turn it on and write. For soloists - an extremely convenient solution. There is nothing to add about workmanship. Everything is at an excellent level! Following the source: https://www.dropbox.com/sh/hgd773ma2s281w7/AAAcebV4evxXMcWKz_UrGJV9a?dl=0
У записи 14 лайков,
1 репостов,
1695 просмотров.
1 репостов,
1695 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Дмитрий Скобелев