Знаете, почему люди уходят в монастырь? Я это знаю наверняка. Я сама много лет прокручиваю в голове условную мысль "уехать на Тибет".
Так вот. На Тибет уезжают, чтобы "заткнуть уши". Обрести "тишину" и прийти к себе.
Прийти к себе - задача не из легких. Понять кто ты и что ты. Услышать себя. Понять, что твое, а что чужое.
Это такие задачи, решение которых может занимать десятилетия, а может и всю жизнь.
Уйти в монастырь, а лучше сразу в леса - это облегченный путь. Для интроверта одиночество как манна небесная. В свое время я почти год провела в другой стране. Все мое общение сводилось к паре технических фраз с кассирами в магазине и "доброму утру" в адрес владельцев кафе.
Только вот убежать от общества - это очень просто. Гораздо сложнее научиться слышать свой голос на фоне внешнего гула.
На фоне голоса строгих родителей, у которых есть четкое представление, каким именно ты должен в их понимании быть. На фоне общественных норм и правил.
На фоне "так не принято". На фоне искреннего недопонимания друзей и родственников. На фоне собственных заблуждений. Наши эмоции - это тебе не чистая банка с яркой краской. Это какая-то грязная бодяга болотного цвета.
Где мое, а где чужое? А где принятое? А где религиозное? А где политическое, модное или же мейнстрим? Поэтому истинные праведники живут не в монастырях. Истинный праведник - это тот, кто несмотря на все помехи во-первых, не обозлился и не стал сволочью. А во-вторых, научился сортировать в своей голове, что свое, а что "надуло ветром" общественных правил и негодований.
Так вот. На Тибет уезжают, чтобы "заткнуть уши". Обрести "тишину" и прийти к себе.
Прийти к себе - задача не из легких. Понять кто ты и что ты. Услышать себя. Понять, что твое, а что чужое.
Это такие задачи, решение которых может занимать десятилетия, а может и всю жизнь.
Уйти в монастырь, а лучше сразу в леса - это облегченный путь. Для интроверта одиночество как манна небесная. В свое время я почти год провела в другой стране. Все мое общение сводилось к паре технических фраз с кассирами в магазине и "доброму утру" в адрес владельцев кафе.
Только вот убежать от общества - это очень просто. Гораздо сложнее научиться слышать свой голос на фоне внешнего гула.
На фоне голоса строгих родителей, у которых есть четкое представление, каким именно ты должен в их понимании быть. На фоне общественных норм и правил.
На фоне "так не принято". На фоне искреннего недопонимания друзей и родственников. На фоне собственных заблуждений. Наши эмоции - это тебе не чистая банка с яркой краской. Это какая-то грязная бодяга болотного цвета.
Где мое, а где чужое? А где принятое? А где религиозное? А где политическое, модное или же мейнстрим? Поэтому истинные праведники живут не в монастырях. Истинный праведник - это тот, кто несмотря на все помехи во-первых, не обозлился и не стал сволочью. А во-вторых, научился сортировать в своей голове, что свое, а что "надуло ветром" общественных правил и негодований.
Do you know why people go to the monastery? I know for sure. For many years I have been scrolling in my head the conditional thought of “go to Tibet”.
So here. People are leaving for Tibet to "plug their ears." Find "silence" and come to yourself.
Getting to yourself is not an easy task. Understand who you are and what you are. Hear yourself. Understand what is yours and what is someone else's.
These are tasks that can take decades, or maybe a lifetime.
To go to the monastery, and it’s better to go directly to the forests - this is a lightweight way. For an introvert, loneliness is like manna from heaven. At one time I spent almost a year in another country. All my communication was reduced to a couple of technical phrases with cashiers in the store and "good morning" addressed to the cafe owners.
Only now to run away from society is very simple. It is much more difficult to learn to hear your voice against the background of an external hum.
Against the background of the voice of strict parents who have a clear idea of exactly how you should be in their understanding. Against the background of social norms and rules.
Against the background "is not accepted." Against the background of sincere misunderstanding of friends and relatives. Against the background of their own delusions. Our emotions - this is not a clean can of you with bright paint. This is some kind of filthy marsh color.
Where is mine, and where is someone else? Where is the accepted? Where is the religious? And where is the political, fashionable or mainstream? Therefore, the true saints do not live in monasteries. A true righteous person is one who, despite all the hindrances in the first place, did not get angry and did not become a bastard. And secondly, he learned to sort in his head what was his own, and what was “blown by the wind” of social rules and indignations.
So here. People are leaving for Tibet to "plug their ears." Find "silence" and come to yourself.
Getting to yourself is not an easy task. Understand who you are and what you are. Hear yourself. Understand what is yours and what is someone else's.
These are tasks that can take decades, or maybe a lifetime.
To go to the monastery, and it’s better to go directly to the forests - this is a lightweight way. For an introvert, loneliness is like manna from heaven. At one time I spent almost a year in another country. All my communication was reduced to a couple of technical phrases with cashiers in the store and "good morning" addressed to the cafe owners.
Only now to run away from society is very simple. It is much more difficult to learn to hear your voice against the background of an external hum.
Against the background of the voice of strict parents who have a clear idea of exactly how you should be in their understanding. Against the background of social norms and rules.
Against the background "is not accepted." Against the background of sincere misunderstanding of friends and relatives. Against the background of their own delusions. Our emotions - this is not a clean can of you with bright paint. This is some kind of filthy marsh color.
Where is mine, and where is someone else? Where is the accepted? Where is the religious? And where is the political, fashionable or mainstream? Therefore, the true saints do not live in monasteries. A true righteous person is one who, despite all the hindrances in the first place, did not get angry and did not become a bastard. And secondly, he learned to sort in his head what was his own, and what was “blown by the wind” of social rules and indignations.
У записи 18 лайков,
2 репостов.
2 репостов.
Эту запись оставил(а) на своей стене Саша Махова