Специально для тех, кто не успел посмотреть изнутри - там было вот так:
Кстати говоря, внутри практически все из камня, деревянного убранства минимум, не считая скамейки и туристов. Крыша и шпиль - 19 век. То, что сгорел шпиль - это норма, они у всех соборов горели (обычно, правда, из-за гроз, а не из-за курящих строителей). Так что из существенных потерь получаются только эти огромные витражные розетки.
Кстати говоря, внутри практически все из камня, деревянного убранства минимум, не считая скамейки и туристов. Крыша и шпиль - 19 век. То, что сгорел шпиль - это норма, они у всех соборов горели (обычно, правда, из-за гроз, а не из-за курящих строителей). Так что из существенных потерь получаются только эти огромные витражные розетки.
Especially for those who did not have time to look from the inside - it was like this:
By the way, inside, almost everything is made of stone, wooden furniture at least, not counting the benches and tourists. Roof and spire - 19th century. The fact that the steeple burned is the norm; they burned at all cathedrals (usually, however, because of thunderstorms, and not because of smoking builders). So from these significant losses only these huge stained glass sockets are obtained.
By the way, inside, almost everything is made of stone, wooden furniture at least, not counting the benches and tourists. Roof and spire - 19th century. The fact that the steeple burned is the norm; they burned at all cathedrals (usually, however, because of thunderstorms, and not because of smoking builders). So from these significant losses only these huge stained glass sockets are obtained.
У записи 11 лайков,
2 репостов,
307 просмотров.
2 репостов,
307 просмотров.
Эту запись оставил(а) на своей стене Эл Хэлфрид